/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
garmin emap
Fra : mahela
Vist : 542 gange
60 point
Dato : 10-05-02 22:20

Jeg har købt en garmin emap U:S.A model ,som har kort over U.S.A er der nogen der ved hvordan jeg får standart Europa kort ind ,og hvor jeg kan få det,. I Danmark sælges de med europa kort

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-05-02 13:39

On Fri, 10 May 2002 20:20:03 GMT,
mahela <mahela.news@kandu.dk> wrote:
> Jeg har købt en garmin emap U:S.A model ,som har kort over U.S.A er der
> nogen der ved hvordan jeg får standart Europa kort ind ,og hvor jeg kan
> få det,. I Danmark sælges de med europa kort rolige
>> svære at få fat i.

Basemap som er indbygget i enheden kan du ikke ændre. Men du
kan ofre $120 eller deromkring for Danmarkskort, og har så ned
til gadenavne i hele DK.

Deres worldmap er måske også interessant, idet det nogenlunde svarer
til at have et Europæisk basemap.

Jeg har selv en eTrex Vista købt i England.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.
Use 2 letters from first+last name to form username@[127.0.0.1]

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 18:30

Hejsa.

"mahela" <mahela.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ATVC8.415$4f4.29648@news000.worldonline.dk...
> Jeg har købt en garmin emap U:S.A model ,som har kort over U.S.A er der
> nogen der ved hvordan jeg får standart Europa kort ind ,og hvor jeg kan
> få det,. I Danmark sælges de med europa kort rolige
> > svære at få fat i.

Jeg har lige købt en eTrex Vista. Første gang jeg ville lægge kort i den, så
blev jeg spurgt om det der var i forvejen skulle slettes. Det ville jeg da
ikke, men så kunne jeg ikke lægge noget andet i. Jeg går derfor ud fra at
det kun er noget midlertidigt de har lagt i fra fabrikken.

--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-05-02 20:54

Nej, du er ikke rigtigt på den.

Der er kort i 2 niveauer. Basemap er (som kan være Europa eller USA - og sikket andre), som navnet siger en "BASEMAP", som du ikke kan slette, og som ligger fast i enheden.

Det andet er kort du oploader til enheden, og som den sletter inden du loader andre op. Har du f.eks. lagt Fyns Amt ind, og nu vil have Århus Amt ind, så slettes Fyns Amt, skal du have dem begge ind, skal begge oploades samtidigt.

Basemap sletter du ikke.

Ole P. Bielefeldt, Ry
Skal du have stik eller kabler til din enhed, så se her:
http://pfranc.com/cables/index.shtml

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-06-02 16:12

Hej.

Jeg har en gul Etrex uden kabel og andet godt.
Jeg vil gerne vide om jeg kan uploade kort i den.
Ud over kablet hvad skal jeg ellers bruge? (Software og kort mm.)
Kan jeg "bare" låne et kabel/software og få lagt kort ind på den?
Eller skal jeg investere i det hele?
(Kablet alene koster vist ca. 600,- kr. så hvis det kun skal gøres en
enkelt gang, kan jeg måske finde en som gerne vil installere det lidt
billigere.)
www.garmin.dk kan man downloade opgraderinger til bla. Etrexen.
Kender I til fordele/nye features ved en opgradering? Er der flere
funktioner?

Hilsen Tonny

Gps-brugere, tjek forøvrigt lige: www.geocaching.com

--
Hilsen Tonny.
"Kai Hoffmann" <kai@hoffmann.slet-dette.cc> skrev i en meddelelse
news:ad3370$oev$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa.
>
> "mahela" <mahela.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:ATVC8.415$4f4.29648@news000.worldonline.dk...
> > Jeg har købt en garmin emap U:S.A model ,som har kort over U.S.A er der
> > nogen der ved hvordan jeg får standart Europa kort ind ,og hvor jeg kan
> > få det,. I Danmark sælges de med europa kort rolige
> > > svære at få fat i.
>
> Jeg har lige købt en eTrex Vista. Første gang jeg ville lægge kort i den,

> blev jeg spurgt om det der var i forvejen skulle slettes. Det ville jeg da
> ikke, men så kunne jeg ikke lægge noget andet i. Jeg går derfor ud fra at
> det kun er noget midlertidigt de har lagt i fra fabrikken.
>
> --
>
> Mvh. Kai Hoffmann
> www.hoffmann.cc
>

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-06-02 18:37

Hej Tonny,

Jeg forhandler kabler, som "kun" koster kr. 195,- for det samme, som Garmin tager kr. 599,- for, og så er min pris incl. forsendelse.

Mht. opgradering til senere version af firmware, så kan du - når du har klikket på linken - se, hvad der er kommet med af evt. nye funktioner.

Ole P. Bielefeldt
ole.bielefeldt@adslhome.dk

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 60 point
Dato : 14-07-02 06:06

Hvis spørgsmålet er løst må du gerne være sød at lukke dette ??