/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
EUROPARK
Fra : Carits
Vist : 1832 gange
20 point
Dato : 30-03-04 17:04

Vedr. bøde.

Jeg har d. 30/03-04 modtaget en bøde for at holde ulovligt parkeret på Føtex, Slotsgade, 9000 Aalborg, som jeg mener ikke er korrekt.

Jeg havde ærinde i aalborg kl. 15,20 ( bankbesøg ) og havde taget fri fra mit arbejde kl. 14,45. Mit arbejde ligger i Pandrup, godt 32 km. fra Aalborg og det tager ca. 30 min at køre. Jeg ankom til Føtex præcist 15,16 ( måske blev kl. 15,17 inden jeg steg ud af bilen ) og satte derfor parkeringsuret til kl. 15,30. ( man må holde der i 2 timer ) Derfor kan EUROPARK´s parkeringsvagt ikke have haft min bil til observation fra. kl. 15,02 til 15,12, som der står på bøden.

De må også kunne se at jeg umuligt kan have nået at køre ind til Aalborg fra Pandrup på 12-15 min.

Jeg har skrevet et brev til Europark med mine indsigelser og desuden skrevet til dem at de er velkomne til at kontakte mit arbejde for at tjekke hvornår jeg forlod stedet.

Hvad er mine chancer?

De har jo sikkert et foto som siger noget andet, men som jeg skriver ovenstående, kan jeg umuligt ha holdt der i den periode som p-vagten siger!

Jeg takker på forhånd for hjælpen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-03-04 17:08
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-03-04 17:11

Det var nu denne jeg ledte efter.
http://www.kandu.dk/dk/spg/9466

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-04 17:14

Dine chancer er små. Bittesmå.

De har ingen foto's. Derfor taber de også i retten i ny og næ. Føtex er uden tvivl en af de parkeringspladser, hvor Europark ikke får penge for at passe den. Derfor hentes pengene ind vha aldeles aggressiv adfærd overfor brugerne.

Europarks adfærd falder ganske mange for brystet. Du kan anke direkte til Europark (som du allerede har gjort). Det sker der intet ved, udover de begynder at true dig med inkasso. Det bedste er, om du er medlem af FDM og lader dem køre sagen for dig. Så har du MÅSKE en LILLE BITTE chance. Man skal som bruger være opmærksom på at Europark kontrollerer en privat parkering. Og ved indkørsel på en plads de administrerer accepterer man deres betingelser. Samtidig anvender man en aldeles tvivlsom forretningsmoral og gider ikke hverken svare folk eller behandle dem anstændigt. Se bare når de deler bøder ud til biler der har været skrottet i årevis. Eller som du nævner, bøde uden overvågningstid. Eller den hvor en mand der lige flyttede sin bil fra benzinstanderen aht andre kunder, fik en parkeringsafgift for ulovlig parkering, mens han betalte benzinen. osv osv.

Bedste våben mod Europark er når brugere af eksempelvis et indkøbscenter, boycotter dette, under henvisning til Europarks opførsel. Det har tidligere medført at Europark er blevet smidt ud.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-03-04 17:18
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-03-04 17:23

Citat
Fra : bibsamie Dato : 24-01-04 16:45

hvis der som du siger skulle være en gennemkørsel, så er jeg overbevist om at de ikke kan komme efter dig, deres "ret" gælder kun afmærkede parkeringsbåse, i mine tilfælde trækker de sig altid lige før en eventuelt retsag, dette er uden garanti men i mit tilfælde har de gjort det, da jeg oplyste at bilen havnde været udlånt, og de kan modsat Politiet kun gå efter personen ikke bilen. du skal så selvfølgelig ikke fortælle hvem der havde "lånt" bilen i forselsesøjeblikket

mvh
Per

Kommentar
Fra : Carits

Dato : 30-03-04 17:26

Til info skal lige siges at jeg ikke har sendt brevet endnu.

Nu har jeg læst lidt her på siden noget om at man bare skal skrive til Europark at det ikke var en selv som havde parkeret ulovligt ( hvilket jeg ikke havde! ) og at de så ikke kan gøre noget, er dette korrekt?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-03-04 17:28

Ja det siger de med erfaring, bl.a. bibsamie som du kan se.

Kommentar
Fra : Carits

Dato : 30-03-04 17:28

Lige en kommentar mere: Europark tager foto af ens parkeringsskive i føtex Aalborg, jeg har nemlig fået en korrekt bøde for et stykke tid siden og der modtog jeg nemlig et billede.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-03-04 17:29

Carits-->

om udgangspunkt er det nok bedst at holde sig til sandheden, specielt hvis du som du siger ikke har været der på det pågældende tidspunkt.

Du nævner ikke om de to timer man må parkere er 2 timer uden afgift?

Hvad tid var du tilbage ved bilen?

Har du vidner på hvad tid du forlod din arbejdsplads?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-03-04 17:30

Et foto siger ikke noget om hvem der parkerede bilen.
Det foto må jo vise bilens reg.nr. og skiven samtidigt.

Kommentar
Fra : Carits

Dato : 30-03-04 17:32

Jeg er 101% sikker i min sag.

Jeg ankom kl. 15,16 ( kiggede nemlig på uret inden jeg satte p-skiven )

Jeg har ligeledes vidner på at jeg gik fra mit arbejde kl. 14,45

Man må holde ved føtex 2 timer uden afgift.

Jeg vil jo bare ikke sende mit brev, hvis jeg har større chancer ved at sige at det ikke var mig som havde kørt/parkeret bilen.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-03-04 17:34

Min holdning er at det er nemmere at holde sig til den sande version, så du ikke roder dig ud i et større forklaringsproblem end højst nødvendigt.

Såfremt du har vidner og du med sikkerhed kan sige, at det ikke kan lade sig gøre at køre distancen på den korte tid som Europarks observationstid indikerer, så er det pludselig Europark der har et forklaringsproblem.

Kommentar
Fra : Carits

Dato : 30-03-04 17:46

Jamen mit hoved siger også at jeg bare skal fortælle sandheden, men man kender jo alle de skrækhistorier om at folk bliver slæbt i retten o.s.v.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-03-04 20:20

Og hvad så hvis du bliver slæbt i retten?

DU har jo tilsyneladende styr på dine beviser, så umiddelbart har du ikke noget at være bange for, i øvrigt tror jeg som en anden bruger nævnte tidligere, at Europark vil trække sig inden sagen når dertil, og i yderste konsekvens skal du afsætte 30 minutter til et retsmøde

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-03-04 20:58

Du må bare ikke forvente en høflig tone fra Europark.
Heller ikke fair play.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-03-04 21:14

Du skal for det første som andre skriver lave være med at lyve, ellers vil "den anden person" blot få bøden, og da du ikke har meldt den stjålet kan du heller ikke bruge den undskyldning.
Hvis du er sikker i den sag, har du jo intet at frygte. Skriv til dem, på en høflig måde, og bed om et bevis, i dette tilfælde et foto. Jeg tror ikke at de på nogen måder vil begynde at manipulere et foto for at få penge i kassen, dertil tjener de sikkert nok. Og hvis fotoet er til din fordel, er sagen jo slut.
Det kunne jo tænkes, at fotoet var fra en anden bil, hvilket du hurtigt ville kunne finde ud af, og så er sagen jo også slut.
Det er jo dem der skal løfte bevisbyrden, og det kunne da være at de havde noteret en anden nummerplade i forbindelse med fotoet, de er jo også kun mennesker.

Men viser det sig at de kan bevise at fotoet er fra din parkeringsskive så vil mit råd være at betale bøden. Hvis du først skal have advokat på ol. så overstiger de omkostninger langt det bøden måtte koste, men start med at bede om dokumentation.

ellebye

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-03-04 22:53

Hvis du er medlem af FDM vil jeg anbefale dig at tage kontakt til dem - de har stribevis af sager med EuroPark kørende....

mvh Berpox