/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
ladelampe
Fra : yesboss
Vist : 348 gange
30 point
Dato : 30-03-04 16:37

Hej Oraklet fra Delfi!

Jeg har et problem med min Audi. Min ladelampe lyser, men ikke ved start, kun når omdrejningerne når de 2800!!

menigborgeren!

Kommentar
Fra : geu

Dato : 30-03-04 16:48

Generator der er slidt i kullene. Skift dem og det vil virke.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 30-03-04 16:53

Been there done that.....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-04 17:05

Lader den?
Hvad med selv laderelæet?
Statoren?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-03-04 19:08

Hej
Har du tjekket din steforbindelse fra Motor til vognramme
er den mør meget irret eller er der rust.
Noget tyder på at der opstår et spændingsfald i steldelen fra Gennerator til batteri.
Hvis du har et volt meter kan du måle fra stel på gennerator til Minus på Batteri. Der må ikke være noget videre målebart.....
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 30-03-04 20:00

Enten lader den for lidt eller formeget det ideelle vil være 13,8 til 14,2 volt.. Stelforbindelser skal være iorden
Tempra

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 31-03-04 00:10

et skud i tågen: spændigsregulatoren? kontroller spændingen når den lyser - hvad viser den?

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 01-04-04 15:25

Tak for svarerne

Det lyder som om der skal måles, så må jeg ud i biltema efter redskaber...

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-04-04 17:24

Kan en bil lade for meget? og lyser ladelampen så også?