/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
SME Server 5,6
Fra : allanj1
Vist : 302 gange
40 point
Dato : 30-03-04 15:52

Hejsa.måske et dumt spørgsmål... Jeg er HELT ny på området ! Har installeret sme 5,6 og det virker nogenlunde.
Jeg har smidt en disk mere i dvs. en slave disk men kan ikke "se" den ?Hvordan får man den synlig i stifinder eller andet prog.?
Hvordan bestemmer jeg hvilke mapper mine forskellige brugere kan se ?

Vh
Allanj (Helt ny grøn sme bruger ! )

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-04 16:19

En bruger kan få sin egen mappe/e-bay adgang
en bruger kan være medlem af en gruppe som må bruge en eller flere e-bay
opret en bruger "abc" giv brugeren en midlertidig password
http://servernavn/user-password >her ændrer brugeren "abc" sit midlertidige password
opret en gruppe xxx - vælg medlem til gruppen "abc"
Lav en e-bay og giv gruppen xxx adgang til læse/skrive rettighed.
Du skal logge direkte på serveren som root med det password som du angav under indstallationen, og "mounte" den. (jeg har ikke været der)
Emesen.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-03-04 17:09

Hejsa
smid cd'en i og lad den boot op på den igen
der kommer et punkt hvor du skal vælge "upgrade" (istedet for install)
den finder så din nye disk

hent den seneste version her

http://www.ibiblio.org/pub/linux/distributions/smeserver/releases/6.0.1/iso/
og læs en masse om den her
http://contribs.org/modules/pbboard/viewtopic.php?t=21338

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-03-04 17:30

dk - kan 6.0.1 bare lægges ind eller hvordan.
Eller skal jeg lige prøve at tyde den engelske vejledning.
Eyvind/emesen.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-03-04 18:12

Ja.....jeg har selv gjordt det uden problemer fra ver. 6.03beta

når du har hentet iso filen på 350mb og lagt den på en skive,
du SKAL min. have ver.5,6
please upgrade to version 5.6 prior to upgrading to 'takeoff'

den finder den tidligere version og du har så "kun" mulighed for upgrade
med mindre du skriver "more options" hvor du kan vælge at slette den tidliger version.

jeg har også hentet custom cd'en fra "ajkeane" og installeret phpmyadmin mv.
efter at have installeret php_upgrade og phpmyadmin er der kommet mere fart på min webserver....

http://contribs.org/modules/pbboard/viewtopic.php?t=21264

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-03-04 18:33

ok -tak
Emesen.

Kommentar
Fra : allanj1

Dato : 31-03-04 09:35

Jeg har nu installeret mit prog igen med slavedisk isat men kan ikke se den !
Disk 1 som master og den anden som slave ,er det korrekt ?
Emesen skrev : Du skal logge direkte på serveren som root ??? med det password som du angav under indstallationen, og "mounte" den.???

Vil en forklare " at mounte den "
VH
AllanJ

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-07-04 10:09

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-10-05 23:45

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

>>emesen
beklager jeg bomber dig med mails, men jeg er ved at rydde op i en masse kandu mails.......