/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad skal jeg bruge denne tråd til? *LOL~
Fra : ram2
Vist : 533 gange
500 point
Dato : 30-03-04 12:43

Jeg åbner lige en tråd. Ikke fordi jeg har noget klart formål, men det kan vel udvikle sig - Noget er der vel altid man kan snakke om

Point *LOL*.... tjaeee det ser jeg på hen ad vejen

Ram

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 12:46

Godmiddag Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-03-04 12:50

God selv middag Refi.... Kan du lugte point *LOL*

Ram

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-03-04 12:52

Som jeg har oplevet dig herinde kan du bruge den til to ting:

1. Svine en masse mennesker til, fuldstændig ubegrundet, men til tider ganske underholdende

2. Sige undskyld til nogle af de mennesker du har svinet til, fuldstændig ubegrundet, men til tider ganske underholdende

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 30-03-04 12:58

Der skulle være et point på højkant i denne tråd for at deltage i en smalltalk debat om et ikke nærmere defineret emne.
Vi skal vel ikke bare bruge kandu-plads på hhmmmm overhovedet ingenting, så jeg foreslår (i denne aktuelle tid), kyllinger, høns og æg......hhmmmm har vi ikke haft det oppe engang.........altså det med kyllinger.
Ja undskyld, men jeg er ligesom lidt træt af at få alt det påskepynt i hovedet, når jeg handler, i sær når jeg bare skal have et par liter minimælk og en
Jeg deler gerne pointet med Refi ½ til hvert ram2 og endelig......pas på når I handler i dag, det påske er ski allevegne.
MVH maya

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-03-04 12:58

>BP

Som jeg lige ser din løsningsmodel, så ryger du nok i kategori 1, med den undtagelse, at det ikke er ubegrundet.

Med hen syn til kategori 2. - så skal jeg øjeblikkelig smide så mange undskyldninger på boardet som der er behov for, hvis blot du eksemplificerer tilfældene hvor det er berettiget - Men husk lige, at det ikke er dig der afgør om det er berettiget.

Ram

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-04 13:01

Øv Ram, du plejer sgu altid at have en tråd. Hvad med at tage en af mine de gamle op, den der med rabat på at bruge bilen til drabsvåben. Den blev vi aldrig rigtig færdige med - den er godt nok lukket, mennøhh. .... http://www.kandu.dk/dk/spg/31951

mmmm, ellers kan vi bande lidt over de nævenyttige motorvejsbrugere med engelsk kørekort (holder konsekvent til venstre), eller varianten af tumber, der mener at efter de er begyndt at blinke af, inden vognbaneskift, behøver man ikke orientere sig i bak- og sidespejle!!!

Hvem er ellers irriterende? Det kunne være Lykketoft, der vil negle de småskillinger vi lige har fået lovning på.

Gårsdagen skæggeste, er vil Thorsen, der har tænkt sig at entrere med en kendt landsdækkende motorcykelklub, til at passe på hans ryg. LOL

Gårsdagens fornuftige var at de to klovner der tævede ham fik et par år ekstra i brummen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-03-04 13:08

>maya

Du er sgu bare så hyggelig - Det må være alderens ro der er over dig

>3773.
Nåå ja den tråd kan jeg godt huske... men hvad har du tænkt dig at gøre - Lovene er jo som de er, og du har trods alt kun een stemme. Du er sgu for gammel til at lege autonom

Ram

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-03-04 13:09

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-04 13:11

Nåh, Ram. Jeg havde nu også regnet med at vi kunne mødes i White Pride, eller hvad det nu er de der diskussionsklubber hedder.

Men her skinner solen iøvrigt - lidt småkoldt, men lækkert med lidt lys (for nu lige at tale om noget helt andet).

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 30-03-04 13:31

ja jeg mærker de 50, men ikke som tyngde.....nærmere som træthed, tror I det har noget at gøre med at jeg sad ved maskinen fra kl 1 nat. Kunne ski ikke sove, men nu lover jeg at tage den middagslur...........mumle mumle mumle.........det var også dumt...........kl.1 æv.........

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 30-03-04 13:49

Skal jeg ikke have 75 point?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-03-04 13:51

>Zerg911

Hold op med at tigge ved bordene

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-04 13:52

Citat
Den optimale pH-værdi

Det er vigtigt for enhver akvarist, at have noget vand, hvori dine fisk trives. Ellers vil det på et eller andet tidspunkt føre til stress med sandsynlige følgesygdomme og måske til døden for dine fisk. Så langt er de fleste enige, men her stopper enigheden ofte. For hvad er de optimale vandværdier?

Det nemmeste ville være, hvis vi kunne spørge fiskene selv. Det er desværre ikke muligt, og derfor må vi basere vurderingen på andres og egne erfaringer, optegnelser og egne målinger. I denne artikel har jeg lagt hovedvægten på mine egne erfaringer, men samtidig skelet til erfarne, udenlandske opdrættere.

Der er stor forskel på vandkvaliteten rundt omkring i Danmark. Der er nogle værdier - for eksempel hårdhed, pH-værdi, indhold af jern og coliforme bakterier - der skal overholdes, men ofte ligger det udenfor det område, dine fisk trives godt i. Derfor er det lige så vigtigt for enhver akvarie-ejer at kende væsentlige vandværdier, som det er at kende temperaturen i akvariet. Noget mange desværre overser indtil katastrofen indtræder!

Blødgøring af ledningsvandet
De vandværdier, vi som akvarister arbejder med, kan i princippet deles op i to kategorier; de statiske og de foranderlige. Førstnævnte er vandværkerne ved lov pålagt at holde, og det må vi derfor gå ud fra, at de også gør. Ledningsvandet (hanevandet) ændrer sig de fleste steder kun sjældent og ubetydeligt, så i princippet er det nok at måle disse værdier én gang årligt og derefter justere til de værdier, der passer til akvariet.

Det sker lettest ved at have et akvarium, et kar eller en balje, hvori du klargør vand til vandskifte inden det kommer i dit akvarium. Et sådant kar kan typisk være 1/4 af akvariets størrelse. Så har du altid pH-tilpasset og frisk vand og sparer endvidere på det varme vand, idet det automatisk vil opnå samme temperatur som luften i det rum det befinder sig i.

Er dit ledningsvand for hårdt og har det en for høj pH-værdi (se evt. Biologisk filtrering), skal du have ændret det inden du bruger det. Det sker nemmest og billigst med en kombination af masser af sphagnum og en smule pH-sænker (eller endnu mindre fortyndet fosforsyre). Sphagnum har mange fordele i discus-vand; det er med til at tilføre vigtige mineraler og sporelementer til vandet og det sænker pH-bufferkapaciteten. Og netop bufferkapaciteten er vigtig:

pH-bufferkapaciteten er populært sagt et udtryk for pH-værdiens evne til at stabilisere sig på et givent niveau. Med andre ord, er det sværere at opnå og holde en lav pH-værdi i hårdt vand end i blødt vand. Det hjælper ikke meget at hælde pH-sænker i hårdt vand for at opnå en lavere pH-værdi, da bufferen snart vil sørge for, at pH-værdien kommer tilbage til noget nær det oprindelige.

Brugen af sphagnum i vandet
Altså skal vi justere pH-bufferen, og det gøres som før omtalt billigst med sphagnum, der også over tid kan være medvirkende til at justere vandets hårdhed i positiv retning. Det er ikke den almindelige plantesphagnum der skal bruges, men en langtrevlet højmosesphagnum kaldet "hundekød" uden tilsætningsstoffer (som f.eks. kvælstof og andre særdeles dødelige tilsætninger), som den lokale planteskole sikkert er behjælpelig med at skaffe hjem hvis de ikke allerede har det.

Inden du bruger højmosesphagnum, skal "kødet" af praktiske årsager sorteres fra de "klumper", der er. Regn med en spildprocent på ca. 50, når du hælder nogle håndfulde i en balje vand og sorterer. Klumperne vil flyde ovenpå, mens trevlerne har en tendens til at ligge sig nederst (begge flyder dog de første par døgn). Sorteringen af 10-20 liter klar-til-brug sphagnum er ofte et familieprojekt, der kan tage en god times tid, men på den tid kan du nå at spare hundredvis af kroner i forhold til prisen for sphagnumgranulat i akvarieforretningerne - og for øvrigt er restproduktet glimrende til surbundsbede i haven.

Efter sorteringen kan sphagnummen opbevares tørt, lunt og i en ikke-tætsluttende beholder og bruges efter behov. Blot kom en mængde svarende til 2-3 tennisbolde pr. 100 liter i en nylonstrømpe og smid den direkte i førnævnte kar til vandtilberedning. Den flyder ovenpå de første par dage, men bundfælder sig herefter. Når vandet har stået i et døgns tid eller mere, kan du ofte nøjes med at bruge ca. 1/5 pH-sænker til at justere pH-værdien med i forhold til "ikke-sphagnumbehandlet" vand, og du får yderligere i tilgift, at værdien vil være rimeligt stabil.

Står tilberedningsvandet generelt længere end et par døgns tid eller bruger du ikke alt vandet ved hvert vandskifte, kan det være klogt at sætte en lille pumpe på, enten et såkaldt "powerhead" (der skaber god cirkulation i vandoverfladen) eller en svagt perlende iltsten. Det sikrer, at vandet bliver tilført ilt og dermed ikke bliver "dårligt".

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 30-03-04 13:55

Selv hunden har fundet ud af det er der, der falder flest rester af

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-03-04 13:57

>Molo

KANON indlæg Molo - det var lige det vi manglede for at forstå alting

Ram

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-03-04 14:14

->MOLO
Har lige nappet 2 stk havørred, 1,3 og 0,8.
De så ud til at være ligeglade med ph værdien
Herlig morgen
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-04 14:28

dabj -> [hør] Ku' du ik' lige kigge på dette ? http://kandu.dk/dk/spg/36936

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-03-04 14:43

->MOLO
He-he. Næsten 3 gange igennem pumpen på 1 time---det kommer sgu til at ligne niagara
Ikke særlig venligt over for guramiers skumreder.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-04 15:00

dabj -> Da det kørte som ciklide akvarie og 1250 l.p.h var der ingen probs. Det virkede andda forholdsvis roligt. Selvfølgelig bølgede valisneria lidt, men intet niagara.

Jeg havde tænkt mig at filterpumpen skulle ned i den dybe ende. Med difuser og bag en rod.
I den lave halvdel af akvariet, der kun er 15-20 cm. dybt, skulle vandet gerne være roligt nok til kampfisk/gurami reder. En skråning op i ca. 174 af akvariets længde burde tage den værste strøm.

Spørgmålet gik nu også mere på om det ok. at kører pumpen i begrænset tid. Det andet må jeg eksperimentere med

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-04 15:01

1/4 del selvfølgelig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hm...

Dato : 30-03-04 15:17

Vidste du ikke det dabj ?

HM

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-04 15:19

Så ved du det nu !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 30-03-04 15:39

Tja, Ram - hva' skal du dog bruge denne tråd til? da du jo ikke kan "stoppe" huller i evt. sokker/underbukser med den - så vi kan jo ligeså godt bare småpludre ikk??

Tak for skumbanerne - du er nu sød, og godt nok var de mast, men jeg kunne da sutte det meste af indpakningen

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 30-03-04 15:41

Kan se, at månedens præmie endnu ikke er bestemt.
Mon det i denne måned bare er en aprilsnar

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-03-04 15:41

>Frida.

POSTDANMARK

Næste gang kommer jeg selv med dem, så kan jeg håndfodre dig... det er osse meget hyggeligere.. *SS*

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-03-04 15:45

>Frida.

Det er vel osse ligeneget - Præmien tilsendes jo først om 4-6 uger, så der er tid nok

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 30-03-04 16:06

Nå - vil smutte en tur i haven og plante etellerandet. Har endelig fået et par ladyfingers, så jeg er fri for at få jord under neglene
Vi "ses" senere!!

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-03-04 16:07

>Frida.

Husk solhat..

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 30-03-04 18:08

Hmm...det var så haven
Nu bliver det straks værre....Køkkenet (hader det)...ved ikke hvorfor mine evner ikke rækker til dette rum måske jeg snart skal overveje en kokkepige...Hold op, hvor ville jeg elske, at ha' Laura fra Matador trissende rundt i mit køkken*GG*

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-03-04 18:50

>Frida.

Vil du ha' mig som morgenkok?? Det er jeg go til

Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-03-04 18:53

morning cock? Det sgu ikke for børn det her!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-03-04 19:07

>tedd.

Nej det er ikke for børn, så fis du bare af - Og læseretarderet, som jeg påstår du er, ses stadig tydeligt - Jeg skrev ikke "morning cook" skvadderhovede

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 30-03-04 21:30

Morgenkokken.. er sgu da ham der spejler æggene Gu' ve' hvad Tedd tænkte på??
Pyt osse med det - han er jo heldigvis væk igen ( tror jeg da *GG*)

Ok Ram - jeg afbestiller lige hende Laura
Har fået ny micro-ovn, men kan ikke rigtig forliges med den endnu*GG*er det noget du har forstand på? Jeg har lige erfaret at tarteletter ikke skal have 7. min på fuld effekt - De bliver sgu sorte

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-03-04 21:38

>Frida.

Du gør som når Ellebælle rister krydderboller til en uge af gangen. Køb 26 tarteletter og prøv med een af gangen fra 6,75 min. faldende med 15 sek. pr. tartelet, til du har et tilfredsstillende resultat. Husk at skrive ned hvornår de er bedst......

Har du prøvet popcorn?? Tag dem een af gangen, så løber det ikke fra dig..

Ram....... din morgenkok

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 30-03-04 21:50

Meget kan man sige om dig Ram - men kedelig er du fan... ikke*LOL*
Jeg prøver lige den med popcornene

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-03-04 21:55

>Frida.

Gør det - lav et par stykker hvis du skule få gæster....

Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-03-04 23:27

Du skal åbenbart bruge denne tråd til en sygelig selvpromovering, udstille din paranoide tankegang, og endnu engang vise at du ikke har humor Men jeg gir Frida ret! Kedelig er du ikke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-03-04 23:31

Glemte lige at du osse skulle bruge et alibi til at forære Frida 500 point!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-03-04 23:36

Ram du er da famne galme syg, og så har du edemamne dig at holde mit navn ude af denne tråd, speciel når din sygelige trang er at gå bag ryggen på folk.
Er den feset ind på din ellers noget så tamme lystavle? Paranoide jeg havde næsten sagt menneske, men de egenskaber besidder du åbenbart kun i bukserne. Er du med på den "bamse".

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-03-04 23:41

>Ællebælle

Hvem fanden har vækket dig. Jeg putter da dit navn ind der, hvor jeg synes det passer til en kommentar. Glem nu ikke krydderbollerne... de er så kedelige når de blir sorte, og specielt når de skal ligge en hel uge

Ram

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-03-04 23:43

Ok så putter jeg også Pias navn ind hvor det passer MIG. Er du med på den.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-03-04 00:15

>Tedd

Egentlig sad jeg og tænkte, at du ikke fortjener at få respons, men det får du så alligevel.

Kan du ikke lige prøve at forklare mig, hvorfor netop DU af alle, forsøger at fremprovokere et sprogbrug, som du så inderligt er imod.........

Du kæfter op alle steder, at du mener sprogbruget her på kandu er i overkanten, men samtidig forsøger du ihærdigt at provokere netop den/de profiler du mener er de værste af slagsen. Helt ærlig Tedd - det virker ikke særlig overbevisende for din påstand om at du er så skide seriøs som du gerne vil anses som. Du er den største IDIOT på kandu, hvis du virkelig tror, at din adfærd gavner det, som du påstår du er fortaler for

Hvis du ikke kan lide Ram's tråde - så hold dig væk - men det er åbenbart for svært for den lille Tedd. Du er en ynkelig udgave af dit køn (drengerøv)

Og til dig ellebye.....du skuffer mig dybt
Da du i en anden tråd bad mig maile dig privat - skrev du sådan i din mail til mig.

Citat
Hej Frida.
Aller først tak for din hilsen.
Dernæst, jeg betragter helt klart din mail og navn som fortrolige oplysninger, som jeg under ingen omstændigheder giver videre, eller under nogen former omtaler i kandu.
Dette det formelle.

Man må sige, at din moral ikke rækker langt. Og du ville sende mig blomster - som jeg bad mig fritaget for...Det er jeg fandme glad for ellebye

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-03-04 00:19

Ps....Du har valgt dit efternavn som dit nick her på kandu - hvor jeg derimod har valgt navnet Frida. Se det er der sikkert en grund til... din IDIOT

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 00:21

Så har du kraftedeme at banke den idiot til ram på plads, jeg finder mig i hvert fald ikke i hans bagtalelser om mig mere. Hvis han spille med de kort, så spiller jeg med mine, og jeg forlanger en undskyldning fra ham, her i denne tråd, og meget snart.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-04 00:21

Nu var det Ram jeg gav en kommentar til! Og mit indlæg er det der hedder omvendt psykologi Frida!
Det undrer mig stadigvæk, at du altid svarer på Rams vegne, for øvrigt!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-03-04 00:23

>Ellebye

Tjae Ellebye, dette behøver vist ikke yderligere kommentarer - nu har du vist dit sande jeg.

Ram

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 00:29

Se der een forskel på dig, mig og Frida, du kan finde alle de oplysninger om mig hvis du ønsker det kan jeg ikke om dig, men det kan jeg om Frida, kald det langsigtet strategi.
Og du skulle være den sidste der taler om sande jeg. Pøj.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-04 00:31

Men sådan er det jo med dem der mopper i børnehaven! Når de får modstand bryder de sammen i krampegråd!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-04 00:34

Og osse dem der mobber *L*

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-03-04 00:37

>Ellemoral

En undskyldning for at skrive dette:
Citat
Du gør som når Ellebælle rister krydderboller til en uge af gangen

Glem det.

Men du kunne passende give en undskyldning til Frida, det ville klæde dig.

Til din sidste kommentar har jeg kun hovedrysten tilovers . Hvad rager det mig hvad du kan finde og ikke finde - Vi er her på lige vilkår, og at du har ønsket at oplyse hvad du gør om dig selv, skal da ikke ligge andre til last, at de ikke gør det samme. Sån er reglerne på bordet, og kan du ikke li dem. så køb bordet, og lav reglerne om, eller fis af.

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-03-04 00:39

Næh Tedd. Ikke krampegråd - men derimod noget ganske andet,
som du sikkert ikke forstår noget af.

>Ellebye

Frida...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 00:49

Moral er for dig en by i rusland, det har kun bevist alt for ofte, og hvad fanden rager det dig om jeg vil give Frida en undskyldning. Se der er også en forskel på DIN opfattelse af moral og min.
Og dit ævl om lige vilkår, ja nu har du lige fået, og det er kun en forsmag, hvad lige vilkår vil sige. Du rakker alle og enhver ned her kandu, og når du så lige får igen af samme mønt så taler DU om lige vilkår, ja det har du hermed fremover fået.
Og skal jeg i øvrigt gå direkte over i andet afsnit af soap?, det afgør du.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 00:54

Se en typisk Frida floskel "det forstå du ikke noget af", jo Frida den er for længst feset ind på vores lystavler, mens du og ram stadig render rundt i ring. Men det skal man jo også stå udenfor, for at kunne se.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-03-04 01:46

Tja - jeg ved snart ikke ellebye. Du kan jo overhovedet ikke formulere dig på skrift lige nu - og det kan der selvfølgelig være flere årsager til, men du minder sgu om en fra Gøgereden.........Rablende sindsyge. Den "pæne" mand med de indestængte frustrationer går amok. Det er hvad der kan ske, når man gemmer på sine følelser. De fleste ender på et tidspunkt på Psyk....tænk over det

Frida

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 01:55

Et typisk svar for en der ikke ved man skal sige. Det kører rundt og rundt og rundt og rundt og rundt og rundt ovs.
Hvad var det nu man kalde den italienske nationalbank: "lirekassen"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 02:01
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 09:40

Citat
Opuntia:

De fleste Opuntia er ganske lette at stiklingeformere. Det er muligt at lave stiklinger hele året, MEN de bedste resultater får man i perioden fra midt i Maj til Midt i Juli.
Det er bedst at lave stiklinger i tørt vejr, da der ellers kan være risiko for svampe angreb i "såret". Der skæres et led af med en ren og skarp kniv (tørres af med husholdningssprit). Stiklingerne skal ligge og tørre i ca. 10 dage, jeg sætter stiklingerne i tomme potter på en hylde i drivhuset. Efter de ca. 10 dage har "såret" har dannet callus, og kan "plantes" ca. 1/3 nede i "jorden". Det er bedst IKKE at vande i den første tid, lidt forsigtig duschen med en blomsterforstøver en gang imellem om morgenen gør dog intet, næsten alle arterne danner herefter hurtigt rødder. Selvfølgeligt er det ikke til at undgå vand hvis stiklingerne plantes i et bed ude i haven, men da der sådanne steder er tale om meget hårdføre arter, er det normalt ikke noget problem hvis bare at "såret" har har dannet callus.

Hvis du får eller laver stiklinger sent på året (efter ca. 1. august) kan disse opbevares i de tomme potter vinteren over, hvor efter at de kan plantes ca. 1. Maj i det følgende år. Denne metode er også god til at lave "back-up" planter med da stiklinger ikke fylder så meget som store planter i store potter.

NB! Cylindropuntia bør tørre i mindst 20 dage inden de "plantes".

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-03-04 14:00

Hej Ram

Jeg har lige modtaget en mail fra ellebye, hvor han gør rede for,
hvorfor han smider mit private navn ind i denne tråd. Det gør han for at ramme dig!! Ja, du læste rigtigt Han skriver, at det er helt op til MIG at styre DIG, da jeg åbenbart er den eneste der kan gøre det. Tænk det vidste jeg sgu da ikke*LOL* Hvorfor fan... gør du så aldrig som jeg siger??
det må jo passe når ellebye siger det ik??- han tager jo så godt som aldrig fejl
Vil lige skynde mig, at tilføje, at du på ingen måde skal lave dig selv, og dine indlæg om her på kandu for at skåne mig for ellebye's latterlige små stunts. Vil han køre en sådan strategi, er det hans valg - og jeg venter spændt på, hvad hans næste træk mon bliver. Tror du han oplyser om min adresse?? Så får jeg måske hele "5 banden" på besøg. De er jo ret gode til at skræmme en knægt, der godt kan lide at spille basketball - så jeg skal nok ikke vide mig for sikkeroD

Frida...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 14:10

"frida"
Stop dog det ævl - der må da være bedre ting at bruge tiden på.
Der er da ingen grund til at blive ved med at trampe rundt i træsko med søm i.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 500 point
Dato : 31-03-04 14:11
Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-03-04 14:25

>Frida.

Jamen kære Frida, den der krydderbolleævlebævle har da fuldstændig ret. Du er da den eneste der kan styre mig. Og det er da bare så dejligt, at blive styret af díg.

Undtagelsen er Kandu. Kandu håndterer jeg suverænt selv og det har du ingen indflydelse på. Dette ved du godt, så denne oplysning er egentlig til ære for ÆvlaBævle. Det er muligt han har et Overfruentimmer i huset, som han er skide bange for, der styrer ham, men så må man sige, at hun har svigtet ham helt og aldeles. Hvis hun havde holdt lidt i tømmerne på ham, så var han ikke kommet til at udstille sig som den utroværdige og moralsk anfægtelig løgnhals, som han er.

Så kære Frida ... Styr du bare videre... Jeg elsker det og dig.

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-03-04 15:00

Ok..så er jeg mere rolig SKÆLD ud for satan - ellers tror de bare, at ellebye og Tedd's omvendte psykologi / strategi har virket*GG*

Frida...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 15:08
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 16:36

Jeg opgiver hverken efternavn eller adresse ud fra den klare logik, at hvis du har hemmeligt eller hvad man kalder udeladt nummer, vil det være klart i strid med lovgivningen, og er der noget jeg ikke bryder mig, er det at blive solbrændt i striber.
Og hvis nogen gider lede efter din adresse på dit fornavn, så vil det nok kræve et par mand et par år at finde det. Dette er årsagen.

Derimod findes der en lovgivning omkring injurier, og dem har jeg opsparet rigtig mange af fra jer begge. Tyg på den.

Injurie er et påstået udsagn fra en person der ikke er i stand til at bevise udtalelsen.
Men hvis jeg eksempeltvis havde en dom for at jeg havde været løgner (sammenlign med Rasmus Trask-sagen), er der ved denne dom over at han er blevet kaldt løgner, været skabt præcedens for at kunne kalde MIG løgner.

Og at kalde min famile, som er helt uden for hvad jeg skriver, "fucking familie" må i den grad kaldes injurie, men det glemte du lige at fortælle i forbifarten ikke Frida?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 16:44
Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-03-04 17:08

>ellebye

Er det virkelig nødvendigt endnu engang, at gøre dig opmærksom på hvad du selv har skrevet??
Citat
Hej Frida.
Aller først tak for din hilsen.
Dernæst, jeg betragter helt klart din mail og navn som fortrolige oplysninger, som jeg under ingen omstændigheder giver videre, eller under nogen former omtaler i kandu.
Dette det formelle.

Dette beviser at du er en utroværdig og umoralsk person

Og du har endda den frækhed, at skrive:
Citat
Ram du er da famne galme syg, og så har du edemamne dig at holde mit navn ude af denne tråd, speciel når din sygelige trang er at gå bag ryggen på folk.

Dette er et åbent forum ellebye - så hvordan har du forestillet dig, at nogen skulle være i stand til at gå bag ryggen på dig......Du derimod, gik bag ryggen af mig, da du i et desperat og åbenlyst hysteri mod Ram skriver således:

Citat
Ok så putter jeg også Pias navn ind hvor det passer MIG. Er du med på den.

Hvis ikke dette er lavt - så er der ikke noget der er.....

Injuri Ja den når du sikkert langt med.

Frida...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 17:10

Hvem er pia ??????

Har jeg ikke fulgt med.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 17:16

Frida tør du tage et væddemål? på "fucking familie" ?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-03-04 17:24

>Dr. Jur. Ævlebævleby

Ram

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 17:39

Ram kender du begrebet Bcc?, gæt hvem jeg sendte Bcc til.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-03-04 17:44

>ÆvleBævle.

Fatter du det ikke?? Du er g blir' en latterlig lille stinkende usympatisk nar, og hvad du gør er mig så bedøvende ligegyldigt. Om det evt. skulle medføre en udelukelse fra Kandu.... Ævle, med dig på boardet er det såmænd pisseligegyldigt - Jeg kunne brække mig i lårtykke stråler over dig.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 17:52

Jamen det skal jeg da ikke forbyde dig. Hvor langt kan du brække dig??
Findes der ikke konkurrencer i DEN sport.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-03-04 18:45

Kør du bare en injurisag mod mig ellebye - lad os nu bare gøre det færdigt, som du startede her. Ingen grund til at holde dig tilbage. Jeg er klar
Vorherre bevares!! - Sjældent er jeg stødt på så ækelt et menneske som dig.....I din profil burde du forresten tilføje "Kandus største pralhals"*GG* Har du ikke en million du skal fortælle lidt om??, eller måske er der en enkelt der ikke har hørt, hvor meget dit hus er værd osv.osv.osv.

Du er skisme ikke for klog, men ind imellem meget sjov*GG* Lidt længere oppe skriver du til mig: "Så har du kraftedeme at banke den idiot til ram på plads" Hold da kæft, hvor er det morsomt, men samtidig tragisk, at en voksen mand skriver sån' noget ævl. Kan du ikke selv klare ham, eller hva' mener du i grunden med denne udtalelse??

Næh ellebye, det er der jo noget der tyder på du ikke kan - men forvent ikke, at jeg kan hjælpe dig - heller ikke selvom du skriver "Pia" nok så mange gange i dine indlæg. Er du med på den kammerat?

Frida...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 19:02

Hvor er det sørgeligt at en mand som Ram som kalder sig en mand ikke kan give en undskyldning. Alt dette havde været foruden blot fordi man er stædig og fastholder en ret til at have lov til at kalde andre mennesker hvad man nu lyster.
Sørgeligt I ikke kan indse at alle har en tollerencegrænse, og min er overskredet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 19:12

Uhøvisk sprog og injurier er I, som jeg ser det; lige gode/dårlige om/til... : Better_Performance, 3773, ,ram2, fridaflip, ellebye : I bli'r garanteret allesammen både 'flamet' af Kandu.dk, sagsøgt, procederet, dømt, får smæk og kommer i seng uden pandekager.

Til sidst er der kun Zerg911 og mig tilbage her på Kandu.dk

Så bli'r her sjov ...der

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-03-04 19:22

>Molo.

Tror du gyyysss? men blir det ikke lidt kedeligt ??

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-03-04 19:27

Lidt til Dr. Jur ÆvleBævle nar GAAAAAAB

Straffeloven kap. 27. kapitel Freds- og ærekrænkelser §§ 269 & 272

§ 269. En sigtelse er straffri, når dens sandhed bevises, såvel som når den, der i god tro fremsætter sigtelsen, har været forpligtet til at udtale sig eller har handlet til berettiget varetagelse af åbenbar almeninteresse eller af eget eller andres tarv.
Stk. 2. Straf kan bortfalde, når der oplyses omstændigheder, som gav føje til at anse sigtelsen for sand

§ 272. Straf efter § 267 kan bortfalde, når handlingen er fremkaldt ved utilbørlig adfærd af den forurettede, eller denne har øvet gengæld mod fornærmeren

Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-04 19:32

Det var en af de bedre Ram, det må man trods alt give dig! Men Lad nu vær med at kalde dommeren idiot før dommen er faldet!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 19:38

Øv... jeg er løbet tør for lærerige citater, men kan da lige smide et informativt link her : http://www.cs.msstate.edu/~cs2314/global/BTreeAnimation/algorithm.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-03-04 19:40

>Molo.

Det er spam - du får ÆvleBævle lige i struben

Ram

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 19:41

Se Ram det gik på denne bemærkning "fucking familie" og fortæl mig lige hvilken utilbørlig adfærd min famlie har gjort?

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-03-04 19:47

Nååå.....Jamen så klø på ellebye Så vinder du jo*GG*

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-03-04 19:47

Først
§ 269. En sigtelse er straffri, når dens sandhed bevises

Stk. 2. Straf kan bortfalde, når der oplyses omstændigheder, som gav føje til at anse sigtelsen for sand

§ 272. Straf efter § 267 kan bortfalde, når handlingen er fremkaldt ved utilbørlig adfærd af den forurettede, eller denne har øvet gengæld mod fornærmeren

Få en eller anden til at forklare dig det

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-03-04 19:48

Med mindre jeg har lidt "i ærmet"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 19:49

ram2 -> Sperm i en Smalltalk tråd ???

Lad mig lige minde om hvad Smalltalk er : http://gnu.tsuren.net/software/smalltalk/gst-manual/gst_28.html

</MOLLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 19:50

Ups... Sperm ??? Spam ..selvfølgelig !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-03-04 19:51

MOLO Fyyyyyy

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 19:52

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 20:05

Jeg er ikke forurette det er min familie, og fortæl mig lige hvornår jeg på eet tidspunkt har omtalt jeres? Jeg kan godt tåle mosten, men at drage min familie personligt ind i hvad jeg foretager mig er utilstedeligt, det er ene og alene her Frida er gået over stregen.
Og Ram, lad Frida selv svare for sig.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 20:12

Og lige endnu en bemærkning. Jeg har været utrolig glad for Fridas gode og velmente råd i forbindelse med min datters nedkomst, her hersker der overhovedet ingen tvivl, men her stopper det så at drage dem med ind i talen er for personlig en sag.
De har intet med dette site at gøre, de ved ikke engang at jeg har skrevet herind for at dele MIN glæde over fødslen, og når man prøve at ramme min familie personligt så rammer man også mig.

ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 20:23

ellebye -> Her er en krammer og et herfra >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> X <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Fra nu af hedder du Bedsteby

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 20:44

>molokyle, Den title kan jeg sagtens leve med, "Bedsteby fra Elleby".

Elleby=stednavn på Bornholm.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-03-04 20:48

>Ævle

Ja jeg skal nok lade Frida svare for sig selv, det klarer hun såmænd så glimrende, men når du skriver
[citat
hvornår jeg på eet tidspunkt har omtalt jeres (familier)
[/citat]
så må jeg formode, at du ved, at Frida og jeg ikke har samme familie, og at du derfor drager min ind i dette. Nej Ellebye du har ikke nævnt noget om min familie, men derfor kan jeg da uden diskussion tage afstand fra den ækle og usympatiske måde du drager Frida ind i det problem du har, nemlig at du ikke kan "styre" mig.

At Frida bruger udtrykket "fucking" familie, er et stærkt ord, men i betragtning af den måde du rev hende med ind i DIT problem synes, jeg at det er helt ok. Udtrykket er omend stærkt et "gængs" ord i dagens Danmark, og rammerne for hvad der juridisk er lovligt versus ulovligt er ændret betydeligt. Så udtrykket ¨"Din fucking familie" ÆvleBævle ...tjaeee det må du nok lære at leve med, eller anlægge privat søgsmål, i det jeg ikke tror den holder til en anmeldelse for overtrædelse af straffeloven.

Og ærlig talt Ævle - Jeg er SÅ røvhamrende træt af dig, så du kan tage din f****** familie, www.kbbk.dk BjarneDum, Refi, tedd, briansnot og hvad der ellers er af hjernedøde narrøve på dette board og stoppe dem skråt op

Ram

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 20:57

Tror du ikke snart du skulle pakke sammen og forsvinde Ram.

Du er ved at blive rigtig modbydelig.....

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 20:58

Nej ram den går ikke, man kan ikke drage mine udtalelser i forbindelse med min familie på ingen måde, hvis nogen "skal have straf" så er mig og kun mig.
End ikke omtale af min familie blot tilnærmelsesvis.

ellebye

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-03-04 20:58

Vil du lave en storvask ellebye??.....Jamen så gør vi da bare det - på den måde er aftenunderholdningen jo osse reddet for dem der kigger på Det hele startede med disse kommentarer fra dig:

Citat
Ok så putter jeg også Pias navn ind hvor det passer MIG. Er du med på den.

Citat
Så har du kraftedeme at banke den idiot til ram på plads, jeg finder mig i hvert fald ikke i hans bagtalelser om mig mere

Citat
Se der een forskel på dig, mig og Frida, du kan finde alle de oplysninger om mig hvis du ønsker det kan jeg ikke om dig, men det kan jeg om Frida, kald det langsigtet strategi.
[citat]

Jeg skrev herefter til dig:

[citat]
Forresten skal du vide, at jeg synes det var et modbydeligt træk af dig - da du lokkede mig til at skrive en privat hilsen til dig og din fucking familie.......Det eneste du havde til hensigt med dette stunt, var åbenbart at svine rundt med mit private navn..

Du svarede:

Citat
dette var ikke min oprindelig hensigt at afsløre dit fornavn, min hensigt er at få ram, i det mindste at opfører sig ordentlig over for mig.

Du siger hermed, at du for at få ram på en anden - fandt det okay at skrive mit navn Pia i et indlæg her i tråden.....Se, det synes jeg ikke er okay ellebye. Faktisk synes jeg at du et dumt svin - og følte mig forurettet af denne utilbørlige adfærd...Fik du den??

Iøvrigt kan jeg fortælle dig, at ordet "fuck" ikke er et ualmindeligt ord at bruge - ikke engang i England, hvor ordet stammer fra. Men Ellebye, du gør bare hvad du synes der tjener dig og din familie bedst. Skulle det afstedkomme et sagsanlæg, så tagerjeg det med. og jeg behøver jo ikke tænke på din øknomi, når du taber sagen

Og ellebye - Jeg er hermed færdig med dig. Du er for kvalm!!!

Frida...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 21:05

Nu må I hygge jer uden mine oplysende indlæg; for nu ...

Frk.Uro trænger til ro. Hun har flex-uge i SFO'en.

Ama'r : Her kommer jeg

>/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : briani

Dato : 31-03-04 21:07

Det var dråben ram.

Nu gider jeg simpelthen ikke høre på alt dit PIS mere

Jeg forlanger en undskyldning fra dig af NU.

Og hvis jeg ikke får den

Ja gæt 3 gange

PS-OG nej det er ikke kandu jeg vil sende en mail-så den kan du god udelukke.

Så har du to gæt tilbage.

Brian

PS-Denne kommentar har ikke noget at gøre med din og Ellebyes opgør.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-03-04 21:08

Pas på AMAR.... Molo er på vej...

Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-04 21:19

Er jeg nu osse hjernedød?? Du er en mand af få ord Ram, problemet er bare du bruger dem mange gange!

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 31-03-04 21:21

Du er fan... en spasmager, så du får lige lidt til Top 50, så jeg ikke overhaler dig *LOL*

Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-04 21:21

Nå nu skal Frida ha point!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-04 21:35

Nå ikke Glemte lige fodboldeffekten

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 21:37

Den ler bedst som ler sidst.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-03-04 21:58

Tillykke med datteren Ellebye.
Citat
Datteren ringer til sin mor fra fødegangen. ' Tillykke mor , du er blevet barnepige ! '

MOLO du er snart skyld i, at mine foretrukne fylder 90% af min win-mappe men tak for alle de spøjse link du spreder.
så her er lidt script retur http://www.eyecon.ro ps der er nok brug for Italiensk for begyndere
så kik under "Portofoliu > Experimente"

Forresten er 'flip' den ene tilstand af en logisk enhed kaldet en 'FLIP-FLOP' de 2 tilstande kan skiftevis være sand/falsk.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 22:11

Tak natmaden, men du må nu være forberedt på at blive tilføjet Ram's liste over :

"BjarneDum, Refi, tedd, briansnot og hvad der ellers er af hjernedøde narrøve"

ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-04 21:03

Tjae... natmaden : Dét er; hvad man forventer af et rumænsk link

Citater er nu iike at gå af vejen for ; En mand der i fuldt alvor sår tvivl om hvorvidt tiden eksisterer : http://www.platonia.com/ideas.html

Citat
Change is primary, time, if it exists at all, is something we deduce from it.

..eller dette interessante overblik over AI : http://www.kurzweilai.net/brain/frame.html?startThought=Artificial%20Intelligence%20(AI)

Hvor man bl.a. finder Ramona (..i menuen øverst).

Ps. Til alle der gider at være velinformeret : Molo har fået grus hjem fra Sri Lanka, samt sjældne Cryptocoryner. Nu kører det SØ Asiatiske lav-vands akvarie

Ama'r blevet et bedre sted at dø !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 02-04-04 09:32

Hold da kæft, hvor du ævler Molo*GG*Hvorfor i alverden skal gruset importeres helt fra Sri Lanka?? kunne du ikke bare ha' smidt noget helt almindeligt dansk strandgrus i det skide akvarie. Havde du givet mig et praj, kunne jeg ha' hentet og sendt dig noget Limfjordsgrus i bedste kvalitet - og det endda helt gratis

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 02-04-04 14:35

Ja Ja - jeg ved godt at tråden er lukket, men jeg har lige siddet og læst den igen - og kom frem til at det som startede ellebyes raseri er denne sætning.....

Citat
Du gør som når Ellebælle rister krydderboller til en uge af gangen

Se det synes jeg er ret morsomt, fordi jeg i en anden tråd så at ellebye skrev således....

Citat
Men en brødrister til 100 kr., ja må jeg se, dem kan jeg pt. købe 7.750 stk af.
Ellebye

Sorry, men det er sgu da sjovt - og jeg kan sagtens se billedet af ellebye på nethinden med alle hans brødristere og krydderboller

Go' weekend*LOL*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-04 14:49

I lige måde fridaflip

Jeg kan også godt se det for mig.... 3 vognlæs krydderboller ristet i et ruf, men sikke en el regning

Hold da kæft jeg har hoved på idag. Ikke særlig smart at dele to flasker rødvin med finse og sidde at jappe til kl. 4, når man er ude af træning efter 1 måned på laveste blus. Jeg må hurtigst muligt se at komme i form igen. Hvorfor kommer FF aldrig på tilbud?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-04-04 16:24

Frida

Så er det altså HER, man skal finde forklaringen
på din ændrede holdning til Ellebye.

Jeg TÆNKTE jo nok, der var sket et eller andet
i perioden 29.-31. marts.

Iøvrigt vældigt underholdende tråd
- så rigeligt 50 ledige point værd.

Kommentar
Fra : hansemor