/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
fra analog til digital
Fra : ganga
Vist : 570 gange
160 point
Dato : 30-03-04 10:51

Hej..
hvordan for jeg overført mine analog video film over ført til digital medie..??
på for hånd tak...

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-03-04 10:53

Der er flere muligheder.

Enten kan du betale dig fra det, der er masser af firmaer der laver den slags ting mod betaling.

Eller også kan du ved hjælp af diverse udstyr forbinde din VHS maskine til din computer og køre dem ud via en CD/DVD brænder.

Det kommer jo lidt an på hvor meget det handler om, hvis du skal beregne hvad der bedst kan betale sig

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 30-03-04 11:21

tak for et hurtigt svar..
jeg har et analog kamera.., hvilken slags kabel skal jeg købe for at forbinde det til computeren..??,

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-03-04 11:25

Det kommer lidt an på hvilke indgange du har på din computer, det skal jo både forbindes til dit grafikkort og dit lydkort, er der ikke et kabel med til dit kamera så du kan forbinde det til TV eller video?

Dette kabel virker sandsynligvis, forudsat din computer har indgange til både lyd og billede

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 12-08-04 12:57

Du kan ikke forbinde et analog kamera til en pc - det er jo manuelt styret og uden processor.
Kameraet skal være digitalt for at kunne "snakke" med pc'en.

Mvh
CaP

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 12-08-04 13:10

For at overføre analog video (vhs) til en pc, skal du indsætte et videograbberkort i din pc og koble din video hertil. Dette videograbberkort gemmer dine analoge film i en fil, der er i et digital format - medmindre du kun ønsker at lave direkte redigering (on the fly) fra video til video (2 videomaskiner). Med videograbberkortet følger et eller flere videoprogrammer som giver dig mulighed for at redigere og efterbehandle dine film. Vær opmærksom på at videograbberkortet skal kunne klare en skærmopløsning på mindst 640x480 punkter - dette svarer cirka til opløsningen på et traditionelt 50 hz fjernsyn.

Mvh
CaP

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 12-08-04 17:32

jeg har fundet en løsning..., jeg har købt en "VideOh DVD AVC-2210" box..., men ellers tak for de gode råd..!!

Kommentar
Fra : 2drenge

Dato : 10-01-05 21:47

Hej ganga
Hvor har du købt denne box, "VideOh DVD AVC-2210" box..., og havd kostede den, og til sidst er du tilfreds med den
hilse
2 Drenge

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 11-01-05 18:09

Jeg med jer...
jeg købte den hos "Multimedia World. Falkoner Alle 67 - 2000 Frederiksberg. Tlf. 38338338".., og jooo, jeg er ganske tilfreds med den.
Men no. 1 vil være at købe et digital video kamera..., det er det næste jeg skal...!!

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 11-01-05 18:09

Jeg med jer...
jeg købte den hos "Multimedia World. Falkoner Alle 67 - 2000 Frederiksberg. Tlf. 38338338".., og jooo, jeg er ganske tilfreds med den.
Men no. 1 vil være at købe et digital video kamera..., det er det næste jeg skal...!!