/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Lyd via USB i videosamtale med MSN Messe~
Fra : Tobster
Vist : 429 gange
100 point
Dato : 29-03-04 23:44

Hej!
Jeg bruger MSN MEssenger 6.1 og til videochat bruger jeg mit videokamera (Sony DCR-TRV22E)
Den viser suverænt godt billede, men jeg kan ikke få Messenger til at sende lyd fra det.

Jeg har været inde i 'Guiden lyd- og videojusteringer'. Her registrerer den godt nok lyd i mikrofonen når jeg tester den der. Jeg har valgt lyd via usb-enhed. Når jeg så er i en videosamtale kan jeg se at "baren" bevæger sig i takt med at jeg siger noget. Men den person jeg chatter med kan intet høre... Jeg har tjekket at lyden ikke er koblet fra o.m.a., men jeg kan ikke få det til at virke.
Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-03-04 23:46

Kan det være den person du chatter med der har slået lyden fra?

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 29-03-04 23:48

Personen jeg chatter ved ved en del og computere så det vil jeg ikke tro.... Men det vil jeg da lige undersøge så jeg er 110% sikker....

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 29-03-04 23:48

Personen jeg chatter ved ved en del og computere så det vil jeg ikke tro.... Men det vil jeg da lige undersøge så jeg er 110% sikker....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-03-04 00:38

Det er meget tit det sker, og hvad fejlen er kan man ikke sige, men det er bla. fordi der bruges meget båndbredde på at sende billederne.
Løsningen er at begge lukker deres vindue, og starter op med chatvinduet, starter lyden, for senere at starte videoen "Webcam"
Men det ser også ud til at det ikke er ligemeget hvem der starter lyd/cam.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-03-04 01:29

Hejsa
Havde samme problem med en af mine venner. Han sad bag en firewall (hans egen), da den blev slået fra, ja så virkede det hele fint.
Ditto hvis du sidder bag en firewall.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-03-04 01:36

NB: Tobster... hvis du vil ofre lidt ekstra points, så prøv at købe spørgsmålet http://www.kandu.dk/dk/spg/36961 her er der også lidt om Messenger og Eyeball (Webcam problemer).
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 30-03-04 11:17

Jeg kører bag en firewall.... Jeg vil da lige prøve de ting I har foreslået før jeg køber et svar, hvor jeg ikke engang ved om det er det rigtige... :)

Jeg bruger eyeBall uden problemer (dog er eyeball fuld af bugs så det går ned engang imellem...) Menvideo og lyd virker fint i eyeball.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:41

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 29-05-04 23:50

Jeg er stadig der hvor jeg startede i mit "problem".....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-05-04 11:49

Jamen så må du da reagere Tobster.
Jeg har også samme problem en gang imellem, med alm mic. og webcam.
Det er som om man skal starte alm. tjat i messenger, og køre sin guide før man beder om lyd, og senere om cam.
Dog går det galt nogle gange, hvor jeg så lukker kommunikations ruden ned, og lader den anden invitere mig.
Dog er der altid lyd hos modparten, hvis min mic. giver udslag.
Men problemet kan jo lige så godt ligge hos modparten, feks. at hans firewall er slået til?
Der skulle være problemer med Dell:
I called them and they automatically knew of the problem. They sent me a patch from intel. I downloaded it, installed it and rebooted. I then connected to msn used the mic and camera and viola it worked!
Her er den patch:
http://downloadfinder2.intel.com/scripts-df/Detail_Desc.asp?agr=Y&ProductID=417&DwnldID=6020
Et andet forslag:
After some investigating, I learned that you have to
> enable plug and play on your computer as well. Here are
> the instructions. Works like a charm now.
> 1. Click on the Start button, then select the Control
> Panel.
> 2. After the "Control Panel" load's, click on Add or
> Remove Programs.
> 3. When the "Add or Remove Programs" window opens,
> click on Add/Remove Windows Components.
4. The "windows Components Wizard" window should open,
> scroll down the list and click on Networking Services,
> then click on the Details... button.
> 5. When the "Networking Services" window opens, check
> the option for Internet Gateway Device Discovery and
> Control Client, then check the option for Universal Plug
> and Play.
> 6. Click OK, then Next, and when the wizard finishes,
> click Finish
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-07-04 07:33

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-05 23:12

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen