/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Slettede mapper på webhotel.
Fra : Lexi
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 29-03-04 20:22

Jeg har været i forårshumør og skulle lægge en ny version af min hjemmeside, lavet i Front Page, på mit domæne hos B-one.
Før jeg gjorde det, ville jeg "rydde" lidt op i de gamle filer og mapper, men er nok kommet til at slette for meget - ihvertfald har jeg fået problemer med at udgive min hjemmeside. Jeg får følgende meddelelse fra serveren: 403 Forbidden You don't have permission to access /_vti_bin/shtml.exe/_vti_rpc on this server.

Jeg har udgivet den på ftp://, men så har jeg et problem med min søge- & feedbackside hvor jeg får følgende meddelelse:Web-side med aktive FrontPage-komponenter. Du har sendt en formular eller fulgt en hyperlink til en side, der kræver en Web-server og FrontPage-serverudvidelser for at kunne fungere korrekt. Denne formular eller andre FrontPage-komponenter vil fungere korrekt, hvis du udgiver Web-stedet på en Web-server, hvor FrontPage-serverudvidelser er installeret.

Hmm.... jeg er ikke særlig erfaren i internet og hjemmesider (det er kun en måned siden jeg startede med at lave min første side), så jeg vil blive ualmindelig glad for lidt hjælp.

Hvis du evt. vil afprøve søge- & feedbacksiderne findes de her:
http://www.x-perience.dk/

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-03-04 20:26

Har du gemt alt det du lavede i FP inden du udgav siderne.
Hvis du laver noget på din egen comp og udgiver før du har gemt siderne så udgiver du ikke det hele.
Emesen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-04 20:32

Hej Emmesen... du har 100% ret, men mon ikke Lexi har været i gang med de specielle Frontpage funktioner? Har han/hun det, ja så dutter det bare ikke hvis hotellet ikke understøtter Frontpage.
I 99% af tilfældene vil Frontpage fungere på alle hoteller, da der så kun skrives i HTML, men benyttes specielfunktionerne, så som tæller osv. ja så går det "ged" i det hele.
Håber du får løst problemet Lexi... ellers må du købe Frontpage understøttelsen hos din hoteludbyder, og det er ikke helt gratisse.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-03-04 20:35

Ja det er nok problemet.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-04 20:35

Sorry Emesen... jeg ved ikke hvorfor jeg al'tid skal fylde et ekstra M i dit navn - sikkert en medfødt fejl fra mig

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 29-03-04 20:38

B-one har fp ext til FrontPage 2000 som standard så du har nok slettet htaccess i forskellige mapper og så virker det ikke. Jeg plejer at lave en backup på min egen maskine og på serveren af det der skal gemmes, men du bliver nok nødt til at sende en mail til B-one om at få lagt Fp ext på igen, og så håbe på, at de gør det for det er nogle sløve hoveder.
Bjarne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-04 20:39

NB: Lexi... græd ikke helt. De fleste webhoteller (betalings) laver backup af hotellerne. Ring til dem i morgen, så uploader de din gamle side

Godkendelse af svar
Fra : Lexi

Dato : 29-03-04 20:59

Tak for svaret BjarneD.
Jeg vil sende en mail til dem og håber så bare på, at de kan få lagt det på igen.

Tak for tippet med at lægge en backup på egen maskine - det vil jeg gøre i fremtiden.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-03-04 21:01

Clan>> Han er desværre nødt til at e-maile for B-one opgiver slet ikke telefonnummer, og derfor er det svært at sige alle de grimme ting man har lyst til.