/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
TV
Fra : ting27
Vist : 344 gange
200 point
Dato : 29-03-04 19:48

Hej.
Jeg har lige været ude og købe et Phillips-TV.
Jeg har lige et spørgsmål...
Nu ved jeg at alle fjernsyn trækker sig mere ellers mindre ud/ind med mørke og lyse farver, men hvor meget skal man egentligt finde sig i?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-04 19:54

????
Den kræver da vist en forklaring

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 29-03-04 20:00

Hmmm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-04 20:17

Generelt skal du ikke finde dig i noget hvis du har ret.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-03-04 20:30

okay..
Jeg ved altså ikke hvordan det fungerer rent teknisk, men det er ret tydeligt at se billedet på mit fjernsyn trækker sig ind og ud efter om der er lyse eller mørke farver på skærmen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-03-04 20:39

mener du størrelsen ændrer sig med lyset?
I så fald er det en højspændingsfejl

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 29-03-04 20:51

hej ting27.
du skal ikke finde dig i noget.du skal bare få det byttet med det samme.

johnni.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-04 20:54

Er det et gammelt brugt du har købt?

Accepteret svar
Fra : ahtn

Modtaget 200 point
Dato : 29-03-04 21:09

Hvad du kan forvente hænger meget sammen med hvad du har givet for den.
Er den et lille eller stor skær og hvor meget snakker vi om.
hvis du kigger på MTV og logo'et bevæger sig mere end 5mm synes jeg du skal overveje at bytte den til noget bedre, det er tvivlsomt at det vil hjælpe at få en anden magen til.
Det er fordi højspændingen er for blød, det resulterer i at billedet ændrer størrelse afhængig af lysindholdet på billedet.
MTV er god at teste på da der er mange klip og skiftende lys. samtidig har de et logo der burde stå stille oppe i hjørnet.
Er det en 32" er 5mm måske acceptabelt, men 1 cm er for meget.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-03-04 21:09

Et gammelt fjernsyn kan vise samme symptomer ved billdrørsfejl. Katodefejl.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-03-04 21:21

Det er et helt nyt Phillips 28" som jeg gav 1.999 kr. for. Det var sat ned fra 3.000 kr.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 29-03-04 21:24

så er det rimeligt med 5mm men for meget med 1 cm men det er vist tæt på tåleligt. Er det over 1 cm bliver du træt af det, nu du har fået øje på det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-03-04 21:25

se på ahtn´s svar
er det meget i forhold til hvad han siger?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-03-04 21:29

Jeg syntes det er ret svært at se hvor meget det er i mål. Jeg vil skyde på 5mm-10mm efter hvor stor farveforskellen er. Er der nogen bestemte producenter der er, at anbefale. Nu har jeg købt det over nettet så jeg har 14 dages returret.
Hvad er egentligt det mest normale.. Hvis nu det normale er at den slet ikke skal flytte sig, vil jeg jo helst ikke ha' det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-03-04 21:38

Du kan nok ikke forlange mere i den prisklasse.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-03-04 22:04

ja. Det kan der være noget om, men nu var det også et køtilbud. Nu er jeg ellers ikke meget inde i priser, men normalprisen var som sagt 2700 kr i danmark. Jeg har set det til omkring 2300 kr. i andre lande, og det er måske også en lav prisklasse, men stadig Phillips som jeg troede var godt, men jeg tog vist fejl.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 29-03-04 22:07

Jeg er enig med Teil.
Til 2000 kr er det vist ok, selv om det er en del. Du skal meget længe op i pris inden du kan forvente noget bedre end 5mm på en 28"
Video trailere er også meget gode til formålet, men der er sjældent noget fast i kanten man kan bedømme billede størrelsen efter.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-03-04 22:25

Philips er ok men med fjernsyn som så meget andet, man får hvad man betaler for.
Du skal på den anden side af 5.000 kr, se på apparatet i en butik, ev. prøve det
hjemme inden du køber.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-03-04 22:50

Uanset pris og hvilket fjernsyn, hvis det er en fejl som ikke burde være der, har du uanset hvad krav på at få fejlen udbedret, og i sidste ende et andet fjernsyn.
I den sidste ende er det kun dig selv som kan vurdere om noget ikke er som det skal være, uanset antal mm i kanten af billedet. Så har du set andre af samme mærke der for dig virker normalt er det blot at meddele problemet.

ellebye

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-03-04 22:55

ja.. Nu har jeg heldigvis 30 dage til at tænke over hvad jeg vil gøre. Der er 30 dages returret hos elgiganten hvis man bestiller online, så man kan godt sige at jeg prøver tv'et hjemme i den her periode. De betaler oven i købet fragten tilbage.
Så burde jeg bare kunne gå op og bede om pengene vil jeg håbe.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 29-03-04 23:00

Du kan jo bruge tiden på at futte rundt til nogle forhandlere og kigge nærmere på fænomenet. der er masser af steder hvor MTV står og kører, så får du hurtigt en ide om hvad andre fabrikater kan. Philips laver både dyre og billige tv, på et billigt tv er det et af stederne der spares. min fornemmelse er at du ikke finder noget bedre uden du skal af med en del mere.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 30-03-04 08:38

Det er tilsyneladende en forskel der generer,og genen har ikke noget med pris at gøre,det er en fejl på
TVét.Philips laver sgu ikke produkter der har synlige skavanker,uanset pris

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 30-03-04 09:56

okay.. Så bruger jeg min returret så snart jeg kan.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-03-04 10:03

>ting27
Jeg ville nok, hvis jeg var dig, hurtigst muligt benytte min af returretten. Hvis du beholde fjernsynet de ca. 30 dage som du kan, har du på en eller anden måde, set med forretningen øjne accepteret fjernsynet, men i virkeligheden bruger du jo returretten fordi der er noget galt med fjernsynet.
Så mit råd er at du returnerer fjernsynet af begge årsager, der er noget galt med det, og du har i øvrigt fortrudt købet, ellers havner problemet måske blot hos en anden kåber.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-03-04 10:04

kåber=køber

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 30-03-04 10:12

Okay. Nu ligger det bare sådan, at jeg ikke har nogen bil, og jeg skal bede mine forældrer som bor 60 km væk om at køre det tilbage til butikken for mig. Når de arbejder hver 2. weekend bliver det svært at få den til det her inden for den nærmeste tid desværre. Ellers vil jeg gerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 11:36

Mon ikke Elgiganten yder den service, hvis der er noget galt med fjernsynet.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 30-03-04 12:41

hmm. Jo. Det kan da godt være.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 30-03-04 16:19

Tjek nu lige om du kan få noget der er bedre inden du leverer den tilbage, det er ikke en fejl men en uheldighed, der er jo også mere kabinestøj i en billig bil end i en dyr, det er ikke fordi der er en fejl på den billige. Der er også bedre lyd i en dyr højttaler end i en pc højttaler til 78,50, det er jo ikke fordi den til 78,50 er i stykker, sådan er det bare.
Omvendt kan man jo sige du har fået øje på en fejl og vil ærge dig over den, kan du finde een der er bedre så byt, men så er der sikkert bare noget andet. F.eks. mere sløret, dårligere text, halvblind fjernbetjening, dårligere lyd, besværlig betjening, knap så pæn, færre tilslutningmuligheder, mindre sandsynlighed for reparation efter garanti udløb.
Der er masser af ting der kan være bedre og dårlige end konkurrenternes, smut ned i den lokale radiobix og bestem dig inden du returnerer (en fugl i hånden..... )

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-05-04 00:49

Hej.

Hvis du mener du har fået svar på dit spørgsmål, kan vi så venligst bede dig om at lukke det.

Hvis du ikke ved hvordan, finder du det svar der kommer tættest på det du syntes er det rigtige, lukker det ved at taste på accepter svar ovenover svaret, og godkender det forneden.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-05-04 00:56

jeg ryder op i alle mine tråde med ubrugelige svar (inkl. dette) snarest.

Godkendelse af svar
Fra : ting27

Dato : 29-05-04 12:12

Tak for svaret ahtn.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 09-06-04 19:22

selv tak, jeg går ud fra du beholdt dit tv.
mvh ahtn