/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WinAMP eller hvad?
Fra : andypandy1
Vist : 510 gange
100 point
Dato : 29-03-04 17:53

Hey..

Jeg hører til den gruppe der bruger winamp som musik-afspiller på PC, men jeg er efterhånden ved at være træt af det, selvom det skulle være det bedste... Det er da cool med alle de finesser WinAMP har, men synes det bruger utrolig mange af maskinens ressourcer.. ikk fordi jeg mangler dem, men synes nu alligevel deter ærgerligt at den skal bruge lang tid på at starte det op, og sløve andre programmer lidt..
Her kommer spørgsmålet så.. En afspiller til .mp3 og gerne hvis det er muligt .WMA, som ikke bruger så mange resourcer som WinAMP.???? Hvilke findes der? Koster det? og hvor kan de hentes... (I skal ikke forslå Windows Media Player) ... I må gerne komme med flere muligheder, så det selv er til at bedømme hvad man synes der er bedst...

Ha det pænt...!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-04 18:00
Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-04 18:06
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-03-04 18:17
Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 29-03-04 22:13

Det kommer som en kæmpe overraskelse at du synes winamp bruger for meget power.. men okay.. hvis du bruger version 3.0 eller 5.0 så kan jeg på en måde godt forstå det.. jeg bruger selv ver. 2.91. da jeg mener at de gode gamle er MEGET bedre end det nye skrammel som winamp har bixet sammen.

men hvis du stadig mener at den bruger for meget så vil jeg anbefale dig at løbe en lille radio.. evt en dvd/mp3 afspiller...

mvh Brommi

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-03-04 06:46
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-03-04 06:47

Windows Audio Files (wav, snd, au…)
MPEG Audio Files (mp3, mp2, mpa…)
MIDI Files (mid, midi, rmi…)
MPEG Video Files (mpeg ,mpg, m1v, mpe…)
Windows Media Files (wm, wma, wmv, asf…)
Windows Video Files (avi)
Audio CDs (cda)
Playlist Files (pls, m3u)

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 30-03-04 08:37

Jeg bruger MusicMatch JukeBox, som er et meget alsidigt program, og som ikke optager mange ressourcer. Kan også bruges som brænder-program, hvis man slipper et par håndører.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-03-04 09:18

trayplayer bruger mellem ca 2% og 8% (CPU)under afspillning af mp3(lame 3.93) filer med 192 kbps,rippet format,bruger under afspillning ca 6 mg ram,i mp3 format.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-03-04 09:20

kan sættes i system tray(ved uret) eller på process linien til højre for start

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-03-04 09:33

jeg målte cpu forbrug med et eksternt program,i joblisten er det i mellem
2% og 5% jeg har ikke oplevet at den går over 5% når jeg afspiller mp3 format

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 30-03-04 15:14

Det kommer jo også an på hvor meget du har i din playlist.. hvis du feks har 10.000 numre. så bruger den en del mere Ram/cpu.. uanset hvilken afspiller man så end bruger. lige nu sider jeg og høre musik over nettet på winamp 2.91.. samtidligt med msn og IRC kører, og et par andre af mine "standard" programmer og min cpu bruger ca 4-10%, winamp i sig selv bruger også kun 6mb Ram... altså helt ærlig.. jeg har ikke kunnet mærke overhovedet at winamp kører.. og det har jeg ikke kunnet i mange år. Btw, det er ingen vild maskine jeg har.. 2.667Ghz P4 512Mb Ram..
Hvis i kan mærke at winamp kører på jeres maskiner.. så er det da hvis på tid i opdaterer.. det koster jo ikke alverden længere

mvh Brommi

Kommentar
Fra : andypandy1

Dato : 30-03-04 16:42

Der er kommet en masse gode forslag, men savner lidt flere links med beskrivelser...! og omvendt, beskrivelser med links til..!

Til Brommi: Jeg bruger WinAMP 5.0, og det er ikke med min gode vilje.. ;)

Anders..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 16:54

Hvad vil du have links til?

Kommentar
Fra : andypandy1

Dato : 30-03-04 19:43

Jeg vil gerne have have nogle beskrivelser af nogle afspilningsprogrammer, gode og dårlige erfaringer med dem, og links til hvor man kan hente dem..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 19:48

Jamen er det ikke det vi har givet?

Kommentar
Fra : andypandy1

Dato : 30-03-04 20:24

hvor er det lige der er nogle links sammen med beskrivelserne?? og hvor er det lige beskrivelserne er sammen med de links der er?? men det kan selfølgelig oz være mig der ikk kan læse eller se..! Sorry hvis det er tilfældet..

Kommentar
Fra : andypandy1

Dato : 30-03-04 20:38

Lige en anden ting.. er der nogen der har erfaringer med Foobar2000 v0.8??? gode eller dårlige.. vil gerne lige høre.. kan i øvrigt hentes på http://foobar2000.org/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 20:43

Ja det må det være - der står om programmerne i linksene.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 20:45

Foobar har jeg ingen erfaring med, men da det er en betaversion ville jeg nok kun bruge den som alternativ.

Accepteret svar
Fra : Brommi

Modtaget 100 point
Dato : 31-03-04 03:16

Jeg synes lige du skal ha muligheden for at hente winamp 2.91 Så her er et link til den

http://www.mpex.net/en/software/download/winamp.html

mvh Brommi

Kommentar
Fra : Leon85

Dato : 01-04-04 14:40

Bruger selv QCD player. http://www.quinnware.com

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 17:14

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar

Godkendelse af svar
Fra : andypandy1