/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
"Orange color" i indisk opskrift?
Fra : annled
Vist : 1044 gange
150 point
Dato : 10-05-02 13:36

Jeg har købt en dejlig kogebog i Indien og trods flere vellykkede forsøg på "Butter chicken" (Makhani Chooze) mangler den sidste finish stadig: ingrediensen "a drop of orange color". Hvad mon det er for en farve og hvor kan man købe den? Jeg har forsøgt med noget rødt pulver (sandeltræ?), men det virkede slet ikke, for der er også safran i opskriften, og det er ikke så let at modvirke. Det er da vel ikke rød frugtfarve, eller hvad?
Jeg vil jo gerne ramme den flotte farve, som India Palace ved Rådhuspladsen formår at farve deres butter chicken!
Anne

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 10-05-02 13:50

Hej

Jeg har set flere udgaver af denne lækre ret,--ved ikke lige hvordan din opskrift ser ud ???
Personligt anvender jeg Tomatpùre til at få farven frem.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : annled

Dato : 10-05-02 14:19

Tak for de hurtige svar, det var dog ikke lige det, jeg søgte.... Jeg var mere nysgerrig mht., hvad der mon er for et farvestof, man originalt bruger, men det kan da godt ske, at jeg forsøger med tomatpure. Min opskrift er lidt lang, men det er noget med en masse hvidløg, frisk ingefær, cashew-nøddepasta, safran, garam masala, spidskommen, yoghurt, fløde, smør, chilli osv. Kyllingen skal først marinere min. 4 timer, inden den grilles i ovnen. Derefter puttes den i tomat-smør sovsen, og ja, det smager bare rigtig godt!

Anne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-05-02 14:36

"annled" <annled.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:UbOC8.17$HN.1002@news010.worldonline.dk...
> Jeg har købt en dejlig kogebog i Indien og trods flere vellykkede forsøg
> på "Butter chicken" (Makhani Chooze) mangler den sidste finish stadig:
> ingrediensen "a drop of orange color". Hvad mon det er for en farve og
> hvor kan man købe den? Jeg har forsøgt med noget rødt pulver
> (sandeltræ?), men det virkede slet ikke, for der er også safran i
> opskriften, og det er ikke så let at modvirke. Det er da vel ikke rød
> frugtfarve, eller hvad?
> Jeg vil jo gerne ramme den flotte farve, som India Palace ved
> Rådhuspladsen formår at farve deres butter chicken!

Så vidt jeg ved, jo, det du skal bruge er rød frugtfarve.

Det har jeg i hvert fald set anvendt i mange indiske kogebøger.

MVH

Peter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-05-02 21:42

> Jeg vil jo gerne ramme den flotte farve, som India Palace ved
> Rådhuspladsen formår at farve deres butter chicken!
> Anne
>
Kan du ikke spørge India Palace ??

Jakob

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 150 point
Dato : 11-05-02 16:36

Hej igen

Efter at ha`undersøgt adskellige sider på nettet,--samt spurgt til højre og venstre,--så er der vist ingen tvil om, at du selv er inde på det rigtige,--nemlig "Rød Frugtfarve" .!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 11-05-02 16:39

Ups,---det var ikke min mening at trykke "Formodet Svar".....du kan bare afvise det,--jeg har jo ikke nogen form for beviser, at det jeg skriver er rigtigt !!!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : lumor

Dato : 02-02-05 16:26

Jeg er vild med en ret der hedder Butter chicken, jeg spiser 1 gang om ugen på India Palace pga. Denne ret.
Sidder der nogen ude i jeres stuer der har en opskrift, der svarer til denne og evt. på nogle brød der hedder Roti,
ville jeg være dig taknemlig.

Kommentar
Fra : lumor

Dato : 02-02-05 16:26

Jeg er vild med en ret der hedder Butter chicken, jeg spiser 1 gang om ugen på India Palace pga. Denne ret.
Sidder der nogen ude i jeres stuer der har en opskrift, der svarer til denne og evt. på nogle brød der hedder Roti,
ville jeg være dig taknemlig.