/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hot 50 dårligt optræk
Fra : Jarlusk
Vist : 4274 gange
50 point
Dato : 29-03-04 15:34

Jeg har lige fået sat et fjerderstyr fra en big max i min hot 50. Optrækket er blevet fuldstændig vildt dårligt! Hvad skal jeg gøre, for at det bliver bedre?

Kommentar
Fra : Kuno666

Dato : 29-03-04 16:10

det kan være fordi at fjæderen er for hård eller for blåd så padser det ikke til din scooter. hvis jeg var dig ville jeg sætte den orginale i igen, du vil heller ikke få noget ud af det. har selv en pgo pmx sport som har været tunet meget. det eneste der hjælper på optrækket er en cylender, med spark i

Kommentar
Fra : Jarlusk

Dato : 29-03-04 18:06

Jeg har den orginale fjeder på. Hvis jeg så skal sætte en kraftiger fjeder på, hvor kraftig skal den være?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-03-04 00:28

Fjederen skal bare være normal, du skal slet ikke skifte den.
Fejlen må jo ligge i det fjederstyr, som måske er sat forkert på, men den skulle jo gerne komme op og køre stærkere i topfart, med et fjederstyr fra big max.
Egentlig tror jeg ikke der er nogen fejl, men nu kan remskiverne geare højere op, og så bliver optrækket mindre, fordi du ikke har ordentlig tun på, og dine ruller er lige tunge nok.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jarlusk

Dato : 30-03-04 17:03

Jeg har 7 grams ruller i øjeblikket. Så hvis jeg skal skifte til lettere ruller, hvor lette skal de så være? Jeg har forresten fjernet blindrøret, skiven i vario og så fjerderstyret.

Accepteret svar
Fra : Kuno666

Modtaget 50 point
Dato : 30-03-04 19:34

du skal ikke regne med at den kommer til at køre stærker fordi du sætter en rem skive fra en bim max der op, har selv gjordt det, og det hjalp aldrig en skid og min var meget tunet på det tidspunkt så det skulle havde gevet min en stor efftek men det gjordt det ikke. min aferring siger at hvis du kører med 5 gram ruller så kan du køre med lovlig og ulovlig ustødning uden problemer. men hvis du vil have ulovlig udstødning på så brug pengen på en tun cylender de er givet meget beder ud. min kører med atl lovligt nu på nær cylender det er en mallosi sport cylender den går lige omkring 85 og den komemr hurtigt der op.

Kommentar
Fra : Jarlusk

Dato : 30-03-04 19:59

Hvilken cylinder skal jeg så vælge? Den skal højest koste omkring 7-800kr.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-03-04 00:02

Du får ingen cylinder/stempel der kan noget til den pris, men skal op på mindst det dobbelte.
Nej nøjes du med at sætte mindre ruller i og to numre størrer strålespids, så kører den også pænt.
Men hvis du absolut, vil af med penge, og har meget tid til at rode med motorer, så for mig ingen alarm.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 02-04-04 14:03

du kan få en hebo 47 cylinder på www.speedline.dk for 895 kr det er en pisse god cylinder til hverdags brug min bror har kørt 15000 tusinde med hans og den køre stædigvæk 85 ud af lige vej!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-04-04 17:02

Korn100. Hvor ser du en Hebo på speedlines side?
Den kører jo ikke lige 85 uden en del mere, feks. udstødning mm.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jarlusk

Dato : 15-04-04 20:43

Jeg ligger bare nogle 5 grams ruller i.

Godkendelse af svar
Fra : Jarlusk

Dato : 15-04-04 20:44

Tak for svaret Kuno666.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-04-04 20:58

Den kører da ikke stærkere fordi man ligger 5 g i?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jarlusk

Dato : 15-04-04 21:01

Næ men optrækker er blevet bedre.