/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
lada samara
Fra : falc
Vist : 378 gange
100 point
Dato : 28-03-04 19:47

Hvad skal bremsereduktionsventilen stilles til ?falc

Kommentar
Fra : geu

Dato : 28-03-04 19:59

Hvordan mener du???

Kommentar
Fra : falc

Dato : 28-03-04 20:03

Hvad skal bremsetrykket ved baghjulene være, efter LB-ventilen.
eller er den ikke justerbar?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 28-03-04 20:12

Det kommer jo an på hvormeget læs du har på. Det er jo en lastventil der åbner nere for trykket når der kommer læs på.
Du skal jo have en trykføler til bremsepedalen og målur til og måle tryk ved baghjul.
Har du taget den af?? eller hvad er grunden til du skal rode med den.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-03-04 22:35

Den skal være inaktiv med kun føreren i bilen, og bevæge sig på "armen", hvis feks. 2 personer sidder bagi.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : falc

Dato : 29-03-04 09:21

Bilen er kasseret ved syn pgr.af ventilen og skævbremsnig på baghjul.falc

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 100 point
Dato : 29-03-04 09:54

Hvis det er er det nok forde den har sat sig fast. Men ellers vil jeg tro der er rensning,smøring og just af bagbremser der skal til.

Hvis du vil skifte den ville jeg forslå dig og mærke den op hvor den gamle sad, og sætte den nye på samme sted. På den måde håbe du kan undgå og skal have den just.ind

Kommentar
Fra : mecky

Dato : 29-03-04 18:25

hej.
min er også blev kasseret ved syn pgr.af ALB ventilen, det jeg gjorte er at jeg tog ventilen ud og rense den med w40, og fik armen til at bevæge sig, og fik smøret den og sætte den på igen, men husk fjederen må ikke sidder løs imens bilen står på gulvet.
MVH
Mecky

Godkendelse af svar
Fra : falc

Dato : 30-03-04 09:34

Tak for svaret geu.