/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cylle utæt..??
Fra : CiaoStyrer
Vist : 659 gange
100 point
Dato : 28-03-04 19:08

Jeg har stadig ikke fået den lorte ciao op og køre.. Men jeg har skiftet motorblokken med en anden der ikke er boret for meget op.. Da' jeg samlede den igen startede den og stod perfekt i tomgang, jeg satte mig op og gav den gas, den trak ad helvedes til og da jeg havde kørt 2 meter gik den ud, så startede jeg den igen, kørte lidt dårligere end før og gik ud da' den skulle trække mig... Det blev jeg ved med indtil den slet ikke ville starte.. Den er helt død.. Og den er begyndt at dryppe MEGET fra cyllinderen.. jeg har haft skildt det hele ad og kan overhovedet ikke finde noget der er galt... der er helt ny bundpakning i.. måske holder den ikke helt tæt ved studsen, men tror ikke det er derfor den drypper... Nogle der har en ide om hvad der kan være galt.. platin afstanden er et sted mellem 0,4 og 0,5... Og der er masser af gnist.. Tæspoler og kondensatter er jeg ikke sikker på passer med tænspolen, kan det være det...?? Svømmeren har ikke sat sig fast..

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-03-04 19:20

Hvad er det der drypper ned ? Benzin ? Olie ? ... ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 19:31

Du har nok spændt det hele skævt sammen.
Så kommer utætheder hurtigt.

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 28-03-04 19:33

Ja, jeg har glemt at spænde over kors et par gange, kan jeg gøre noget ved det..??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 19:39

Starte forfra - med nye pakninger

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-03-04 20:00

Jeg holder med Refi
Keldd.

Accepteret svar
Fra : smut

Modtaget 100 point
Dato : 28-03-04 22:16

det burde alligevel ikke dryppe fra cylinderen der må være noget med den karburator prøv at skifte nåleventilen med en anden

drypper den stadig hvis du lukker for benzinen??
kan den starte hvis du lukker for benzinen og lader den stå natten over og så prøver at åbne for benzinen igen og så prøve at starte med det samme hvis den kan det er der noget galt med din karburator

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 28-03-04 22:33

Har jeg gjort... det hjalp ikke, tror ikke det er pakningerne.. Jeg har skiftet bundpakningen, og spændt over kors, og det er ikke top pakningen det løber fra......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 22:35

Nej det er ikke pakningerne - men har du spændt skævt er pakningerne det første der går, og så kører du ikke langt.

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 28-03-04 22:39

Jeg prøver lige at skifte nåleventilen når jeg får tid....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-03-04 23:34

Du har skiftet bundpkn.men hvad med toppakn.,den kan jo være utæt selvom det ikke løber fra den.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 28-03-04 23:44

>keldd<
det ville man kunne høre og bundpakningen skal være meget utæt hvis den ikke kan starte pga det jeg holder på den drukner og det er karburatoren
har du boret karburatoren op??
hvis du har det så prøv med en std karburator det er nemlig noget lort og bore sådan en ciao karburator op

Kommentar
Fra : smut

Dato : 28-03-04 23:46

hvor i landet bor du måske du kunne komme forbi så vil jeg gerne kigge på den

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 29-03-04 08:55

prøv at køb noget "dieselstart" ved den lokale tankstation og sprøjt det ind gennem luftfilteret... så kan du sandsynligvis få liv i den et kort stykke tid og måske høre dig frem til nogle utætheder....

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 29-03-04 17:15

Ciao har sku altid et eller andet i vejen med pakningerne... Skift disse, krydsspønd og prøv og start igen... Virkede på min vens

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 29-03-04 19:54

Jeg har skiftet pakningerne og krydspændt, og det løber stadig, jeg har en dellorto 13mm på, jeg prøver lige med den lovlige karbu.. Tror i godt den kan køre uden en større dysse.. Jeg har 43mm polini cyllinder og proma city power udstødning....

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 29-03-04 21:38

Har fået den op og køre.. Hurra.. men kun lidt over 50.. burde den ikke køre hurtigere..?? tun monteret..:

- Proma city power udstødning, ligner det lovlige men med støre gennemgang..
- Krumtapshuset, skyllekanalerne og udstødningskanal poleret....
- Plumpen fjernet, og studsen er boret op til 13mm
- 43mm polini cyllinder (racing typen)
- 43mm hight speed Polini stempel (racing typen)
- 41mm Polini højkomprimeret topstykke
- 13mm dellorto karburator
- Polini luftfilter (ikke monteret)
- Polini koblingsfjedre

Den vil kun køre uden luftfilter.. Jeg fik den til at køre bare ved at lade den stå et par dage, uden tændrør og udst....Fatter det ikke.. Hvorfor tror i den ikke køre hurtigere.. den kørte 40 kun med udstødning..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-04 23:31

Hovedsagen er da at den kører - så nyd du nu det.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-03-04 06:23

Jeg tror det skyldes at du har fået druknet den godt og grundigt, og et par dages hvile har fordampet alle benzin dampene der havde druknet det hele... Men du skal have dyset den om, eller evt. kun skrue på luft/benzin blandningen, hvis du skal have den til at gå rent...

Kommentar
Fra : smut

Dato : 30-03-04 16:20

det er for de du ikke har filet din indsugning rigtigt hullet skal files aflangt (op-ned) så får den længere tid til og suge benzin ind nøjagtigt som en hvis du hakker en puch her er det bare krumtappen der bestemmer hvornår den suger benzin ind dvs.hvis du kigger ind af indsugningen skal hullet files opad så suget den benzin ind tidligere jeg har måske en tegning jeg kan scanne ind og sende til dig hvis altså jeg kan finde den jeg kunne jo også ta et billed af en motorblok og sende det til dig hvis du vil af med din e-mail adresse

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 30-03-04 18:42

Okay.... når du skriver op ad mener du i forhold til når den sidder på stellet ik...

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 30-03-04 19:06

Tak for svaret smut....

Kommentar
Fra : smut

Dato : 30-03-04 19:33

det er nemlig rigtigt