/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
sort skaerm og manglende roed farve
Fra : elsecharm
Vist : 444 gange
99 point
Dato : 28-03-04 17:13

hej alle I kloge mennesker.
Jeg har to spoergsmaal.
1) Min skaerm begyndte at flimre (vandret) efter kort tid blev billedet ligesom trukket ud i bredden og tilbage igen og til sidst blev der sort skaerm. Der kommer en slags lille bankelyd/dunkelyd fra skaermen hvis jeg saetter den til el-nettet. Er der nogen der ved hvad der er sket og kan det afhjaelpes uden de store udgifter?
2) Jeg har nu faaet en 5 aar gl skaerm ... den har staaet i laengere tid uden at vaere brugt. Efter ca en dags brug forsvandt den roede farve.. men, den er kommet tilbage igen.. kommer og gaar lidt ligesom vinden blaeser. Er det evt stoev indeni?? For det kan jeg da finde ud af at faa ud.
Paa forhaand tak.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 109 point
Dato : 28-03-04 17:18

De lyder begge som værende tjenlige til udskiftning.

Hvor store skærme taler vi om?

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 28-03-04 17:33

Ja - deri har du nok ret refi - men det er jo et spoergsmaal om oekonomi. *S* Den "sorte" er 17" ... Targa ...( sept - 1999) den anden er 15" ... IBM .... - ret saa lille (jan - 1997).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 17:37

Da du idag kan få en ny 17" til under 1000.- kr. skal der ikke meget reparation til før pengene er brugt og så har du stadig en "gammel" skærm.

Jeg vil helt klart købe en ny, medmindre du kender en tekniker privat, der kunne kigge på 17" eren.

Den gamle IBM er klart ikke det værd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-04 17:38

Det der med den røde farve der kommer og går kunne jo godt tyde på en dårlig forbindelse enten i monitor eller kablet. Sidder kablet ordentligt i videokortet? Den anden monitor tror jeg er lige til at smide ud, med mindre der kommer en monitor rep freak herind!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-03-04 18:21

Skærm 1, tyder på højspændingsfejl. Det kan ikke betale sig at reparere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 18:44

Skærm 2 er klart for gammel og for lille.

Så NY skærm bliver nok løsningen.

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 28-03-04 18:52

...tak for raadene mht at koebe en ny skaerm.. Har kigget paa skaerme og det er nu ikke meget skaerm man faar for omkr 120 euro (bor i Belgien)- et monstrum der fylder saa man bliver helt bange for det.. men vel at maerke mest i dybden.
Jeg kan i hvert fald forstaa paa Jer at den med "sort skaerm" er lige til "lossepladsen" - den anden.. RE: tedd.. hm.. har checket, og det lader til at kablet sidder som det skal i taarnet (ved ikke hvad den klods hedder rigtigt.. - tror maaske jeg skal skille skaermen ad - tage den ud af kabinettet og fjerne noget stoev. Den har jo staaet i nogle aar, saa vidt jeg ved, uden at blive brugt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-04 18:58

det kan da ikke skade

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 19:02
Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 28-03-04 19:07

tak for tippet - refi - har lige kigget paa det link du sendte ... vil checke det belgiske ebay ud nu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 19:14

Okay - tænkte ikke lige over det også fandtes der.

Kommentar
Fra : soerensus

Dato : 28-03-04 19:45

bare tjek www.kbbk.dk

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 28-03-04 20:38

til sorensus - den er godt nok kryptisk... hvad filen har Koege basketball klub at goere med computerskaerme?? Eller er det bare mig der ikke har laest det der staar med allermindst.. at klubben faktisk saelger skoenne computerskaerme vildt billigt??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 22:20

Nej - han/hun skal bare smides ud

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 28-03-04 22:42

Ja - eller i hvert fald goere sig selv forstaaelig!!! - vi er sgi nogen her der proever at forstaa skaermens verden.!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 13:07

Håber du har fundet en skærm.

Så mangler du bare som det næste at lukke spørgsmålet.
Så bliver både Kandu og vi glade.

Fortsat God Dag

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 13-04-04 13:27

Ups - jamen uha da da .. spoergsmaalet blev ikke lukket :-/ Faktisk saa har skaermen rettet sig af sig selv.. der har ikke vaeret nogen problemer med den i en uges tid .. farverne har vaeret gode og fine hele tiden.. Jeg har ikke gjort en disse ved sagen.. Maske har den bare skulle koeres til!!! Sorry mht at spoergsmaalet stadig er aabent - en forglemmelse. Lukker det straks .. har bare lige et spoergsmaal mere... hvem skal ha points'ene???
Hilsen Elsecharm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 15:10

Det er ene og alene din beslutning.

Da problemet jo har løst sig selv skal du nok søge efter det svar du mener var det bedste.

Men som sagt du bestemmer selv.

Fortsat God Dag.

Godkendelse af svar
Fra : elsecharm

Dato : 13-04-04 21:18

Tak for svaret refi. .. dit foerste svar er vel egentlig det der kommer allernaermest til det jeg burde goere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 10:56

selv tak

Fortsat God Dag