/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVD brænding
Fra : emmaemma
Vist : 455 gange
100 point
Dato : 28-03-04 15:22

Hjælp!!! Hvordan får man brændt en dvd der fylder f.eks 7 GB når de dvd-medier man køber kun kan indeholde 4,7 GB. Jeg bruger Nero OEM version 6.0.0.16

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 28-03-04 15:24

du skal bruge et program der hedder dvd shrink..
det er meget bruger venligt

Junior

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 110 point
Dato : 28-03-04 15:26

her er et link

http://www.afterdawn.com/software/video_software/dvd_rippers/dvd_shrink.cfm

det mister stort set ikke noget kvalitet ved det..

Kommentar
Fra : emmaemma

Dato : 28-03-04 15:29

Det har jeg prøvet, men hvordan får jeg brændt indholdet over så det kan afspilles i en almindelig dvdafspiller? Jeg har prøvet at brænde det som en data-disk og det vil min almindelig dvdafspiller ikke afspille.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 28-03-04 15:30

Du skal rippe den,det gøres på dansk med CLONE DVD www.slysoft.com hvis det er en kopi af film skal du have en kodebryder fra samme sted ANY DVD.Den kører bare i baggrunden

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 28-03-04 15:31

Husk at sætte flue ved iso på det sidste billede

Kommentar
Fra : emmaemma

Dato : 28-03-04 15:39

Hej olehermann. Hvilket program hentyder du til?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 28-03-04 16:05

du kan også bruge dvd decrypter.. det ripper filmen og fjerner alle landekoder...
her er et link
http://www.dvddecrypter.com/
du sætter filmen i dit drev åbner dvd decrypter..den fortæller selv hvor du har plads..du trykker go...
bagefter åbner du dvd shrink. vælger filmen og trykker go.. så får du valgmulighen om du vil have alle slags sprog med og undertekster.. derefter trykker du backup og vælger hvor du vil ligge den..
Junior

Kommentar
Fra : emmaemma

Dato : 28-03-04 16:21

Jeg tror det er mit brænderprogram jeg ikke kan finde ud af. Når jeg har brugt dvd shrink er filmen lagt i det bibliotek på min computer. Men hvordan får jeg herefter brændt min dvd så jeg kan bruge den på en almindelig dvd-afspiller? Jeg har et hav af muligheder lige fra data, lyd, foto video og backup. Men hvad skal jeg bruge? Det er vel ikke en dvd-video jeg skal lave?

Kommentar
Fra : emmaemma

Dato : 28-03-04 16:53

okay jeg kan se at med dvd shrink version 3.1 kan man også brænde dvd'en det kunne man ikke med version 3.0 jeg tror derfor det virker nu og jeg giver hermed mine point til CCjunior

Godkendelse af svar
Fra : emmaemma

Dato : 28-03-04 16:54

Tak for svaret CCjunior.