/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
80km/t..sådan ca...
Fra : hvidtiger
Vist : 637 gange
80 point
Dato : 28-03-04 12:17

Når jeg har pillet alle begrænsningerne af min Dr.Big og køre med 45 topstykke og malossi vario køre den ca 60-70km/t...Er der en der har nogle gode ideér om hvordan jeg kan få den op på 75-80 i gennemsnit uden og voldtune den???

MVH
Hvidtiger

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 28-03-04 13:00

Ja : Lad være...
Hvis du er under 18 og du bliver stoppet af politiet med alt over 65 kmt på en knallert 30 så kan det koste dig mere end du fatter nemlig: Konstruktiv ændring til motorcykel - Kørsel på Motorcykel uden kørekort - Kørsel på motorcykel uden nummerplade - Hastighedsbøde for 100%+ overskridelser af hastighedsbegrænsning - osv. Alt i alt kan det rende op i udsættelse af kørekort i op til 2 år og en kæmpe bøde på intet mindre en en månedsløn beregnet efter dine forældres indkomst før skat hvis du er mindreårig..
Og tænk lige på dette: Du kører på en knallet 30 der er ulovlig og indvolveres i et uheld, så skal du ikke regne med at din forsikring dækker og du kommer til at betale af egen lomme...
Jeg er personlig bedøvende lige glad med om du kører 30 eller 80 km/t, men du skal bare i komme bagefter og sige til nogen som helst: "det kunne i godt ha´sagt"... Du kan gå hen og blive "Stemplet" i lang tid pga. en skide knallert.. Envidere, ligegyldigt om du ikke har skyld i et evt. uheld for du skylden pga. ulovligt køretøj.

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 28-03-04 13:04

Åhr ja lige en tilføjelse. bliver du skadet ved et uheld som gør at du bliver invalid for livet, så er der stadig ingen erstatning....

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 28-03-04 13:36

tun udstødning!
www.scooterzone.dk - Gå under links!

Cut blindrør, power luftfilter, tungere varioruller osv..

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-03-04 17:09

tempra > Sådan er reglerne ikke! Det bliver ikke taktseret som en motorcykel fordi den kørerover 65kmt, sådan hænger det ikke sammen, så er den bare "konstruktivt-ændret", hvilket koster 500 kr. i bøde + bøde for de forskellige dele + at de snupper alle ulovlige dele (og alle dine bolte og møtrikker og skruer, bare for at irritere :-/ )...

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 29-03-04 15:30

Kører du med 45 mm topstykke med normal cylinder...? Det burde gi rigtig dårlig kompression

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 29-03-04 20:27

Jon >> Er du sikker på det, for det er jeg ikke, men skidt med det, der er stadig ingen forsikring der dækker på nogen som helst måde...

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 29-03-04 21:48

ja jeg køre med et topstykke fra en 45..men da jeg skiftede det fik motoren liv igen, så jeg tror ikke at det er det..Nogle snakker godt nok om og købe en 45 cylinder, men jeg har hørt mange steder der siger at det ikke giver noget...Fra mekanikkere...Hvad skulle forskellen være på en 30 og en 45 cylle??

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 29-03-04 21:55

Hephep...
Jon har ret, tempra.. Den bliver ikke regnet som en MC eller noget fordi du kører 65km/t..

Men det var sgu ikke det han ville ha svar på, så lad os se om vi kan hjælpe ham..
Hmm... Tjaa hvis du vil ha den op i mere fart uden at bruge penge, så skal du jo igang på de "gammeldags" manere..
Dvs. Hakning, planing, filing osv..
Men få drejet ca. 1-2mm af dit topstykke, planer du for meget af, ærgeligt du! Så skal der købes nyt topstykke.
Så kan du tage og file kaburatoren op og file skyllekanalerne på din cylinder.
Bagefter tager du og polerer efter! Så kommer der lidt Xtra fart på benzinen ned i din motor :p
såå... Hop igang med det, så har du fået dig dine sidste km/t :D
MVH
Thomas
Scooter-Planet.dk

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-03-04 06:32

tempra > ja det er jeg rimlig sikker på, og forsikringen skal dække i første omgang, men vil oftes sende regningen videre til ejeren af den ulovlige scooter...

Kommentar
Fra : PsyGoA

Dato : 30-03-04 17:27

Hvidtiger, når et topstykke eller en cylinder hedder 45, er det altså ikke, fordi det er fra en 45-scooter, men fordi diameteren er 45 mm. Dit topstykke, også selvom det er fra en 45-scooter, er 40 mm (lovligt). Igen er der ikke noget, der hedder en 30-cylinder. En standardcylinder er 40 mm, og det er ens på 30-knallerter og 45-scootere. Du kan få en 47,6- eller 48-cylinder til din scooter, og det giver absolut power, men det er også at voldtune den.

Accepteret svar
Fra : cclaus63

Modtaget 80 point
Dato : 28-04-04 02:07

Kan du finde en caburator fra en 45- t-rex eller en big max så er den ca. 17mm mod
de 12 som er standart på bigen, ellers kan du købe en 19mm amal carburator til
475 kr, men vil du gerne have mere optræk og hurtiger op i fart, kan jeg anbefale
en polini sportscylinder på ca 70 ccm til ca 8-900kr er det ikke nok, så skal du
have en polini star traffic udstødning på også til ca 900 kr, men så tør jeg også
love 90-100 km og det går stærk, og det liger sådan at det skulle den kunne
holde til. også skal der ca 6-7 grams ruller i, så er du fløjen
vh cc

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 18-11-05 16:22

Tak for svaret cclaus63.