/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Salg af solbriller
Fra : thomasfrank
Vist : 554 gange
100 point
Dato : 28-03-04 10:12

Tro i på der er et marked for salg af solbriller i prisklassen 300-500 kr. i Danmark?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-03-04 10:23

En butik på strøget kombineret med e-handel kunne måske være noget.
Meen en markedsanalyse ville hjælpe lidt på troen.

Kommentar
Fra : thomasfrank

Dato : 28-03-04 10:54

Er der nogle der evt. har nogle link til e-butiker med salg af solbriller i priskalssen 300-500 kr.?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-03-04 11:18

Der findes masser, skriv solbriller på en søgemaskine og
butikkerne vælter frem.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-03-04 11:43

Om der er et markede kommer vel an på om design og kvalitet modsvarer prisen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 12:04

Markedet er der da sikkert, men vejret vil jo også spille en rolle.
Jeg tvivler dog på ret mange ville købe solbriller via nettet i den prisklasse.
Det vil kræve man ser og prøver varen.
Dernæst kommer levering. Det hjælper jo ikke så meget hvis man står og mangler et par at de ankommer 3-4 dage efter.
Desuden risikerer du at få dem smidt i hovedet igen hvis de ikke modsvarer det du lover. Husk der er 14 dages fortrydelse på alt købt på nettet.
Alt i alt er det nok ikke den bedste investering med mindre der er andre varer til salg også.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 28-03-04 15:22

du kan jo prøve at slå en bod op på f.eks Hjallerup Marked. det er et af de største i dk. lån en campingvogn og se hvad der sker. .det er noget billigere end hvis du skal ud og leje lokaler...
hvis det er en succes så er der masser af kræmmermarkeder du kan tage til.
hvis det er en bund skraber så har du mistet 3-4000 kr og en weekend...

Junior

Kommentar
Fra : thomasfrank

Dato : 28-03-04 17:52

Min tank var nu ikke at sælge dem via nettet, men at køre rundt i landet og sælge dem til butikker, der så skal sælge dem videre. Hvad siger i til den?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 17:57

Det kommer jo så an på kvalitet, pris og avance.

Kommentar
Fra : thomasfrank

Dato : 28-03-04 18:15

Super kvalitet, bliver designet i Østen! Hvem/hvilke butiker kan man evt. sælge til?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 18:54

Tankstationer er nok det bedste bud.

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 14-04-04 00:16

Hej
Der er absolut et marked for briller i den prisklasse - du skal udvælge dig butikker som appellerer til de unge og de smukker - du kan evt forsøge via de hotteste frisører og smarteste butikker med ungt tøj / mode.
Vælg en butik i hver større by
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 28-04-04 15:16

Solbrillemarkedet koncentrerer sig om en billig ende og en dyr ende. De billige solbriller finder du på tankstationer, supermarkeder etc. Her finder du priser på 50 - 150 kr. De dyre briller er i stormagasiner, optikerforretningerne med mærker som Rayban, Persol og franske og italienske modemærker. Her er priserne high-end, fra måske 300 - 500 og videre op til 1000 - 1500. Du vil lægge dig midt imellem og derfor skal du finde en anden afsætningskanal. Det kunne måske være de steder kragt foreslår. Men et af dine problemer er, om du kan tilbyde sådan en afterservice?

Hvis man køber solbriller til 1000 kr. hos Synoptik, ligger de i et læderetui, og man kan altid komme ind i butikken og få repareret brillen, isat skruer, der er faldet af etc. Kan man det med dine solbriller? Og hvordan går du mærket kendt? Det skal være trendy, hvis du vil sælge til den gruppe forbrugere. Har du lavet priskalkulationer? Husk at få alle dine udgifter med. Hvis du køber brillerne for 100 kr. stykket, kan du måske sælge dem for 250 kr./stk. Butikken skal også have en avance, så kundens pris bliver måske 500 kr. Er avancerne store nok til at alle omkostninger dækkes?