/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
nu gir jeg snart op????? maxi
Fra : tiemaster
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 28-03-04 10:07

Som sagt så gir jeg snart op kan simpelhen ik få min maxi til og køre.Den starter som en drøm og står perfekt i tomgang men den vil simpelhen ik ta bundgas så drukner den..
Syntes jeg har prøvet alt.. tjekket alle pakninger luftfilter, kaburator og der er ik noget i vejen TROR jeg.... på forhånd tusind tak...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-03-04 10:19

Kan du tvinge den op i omdrejninger ved at give den korte perioder med choker ?
Hvordan ved du at den drukner ?
Har du flyttet nålen i kaburatoren. siden den for høj elelr i klemme der hvor kablet er monteret ?
det er lige lidt ideer
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 28-03-04 10:24

hej benjamin. nålen sidder fint har prøvet alle indsillinger... ved helller ik om det er drukner den gør men den går i hvert fald ud ved bundgas... vh tiemaster

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-03-04 10:27

Har du rørt ved tændingen ?
Hvis den drukner lugter den meget af benzin i udstødningen

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 28-03-04 10:34

har ik pillet ved tændningen og den har kørt med den indstilling den har nu.. lugter ik af benzin fra udstødning...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-03-04 10:38

Hvordan har din strålespids det?
Keldd.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 28-03-04 10:51

Prøv med et andet tændrør.
Tjek om der løber nok benzin til karburatoren.(filteret ved benzinhanen i tanken, kan være stoppet)
Tøm karburatoren for benzin, skidt og kondensvand.
Fyld ny benzin på evt. tilsat 10% karburatorsprit (for at opsuge evt kondensvand)
/nilsg

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 28-03-04 10:52

hej keldd jeg her prøvet med nogle forskellige strålerspidser og det er det samme.. så det er heller ik det...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-03-04 10:54

Så lyder det som om den ikke får benzin nok - så kan du prøve at dreje på stråle spidsen når den køre giv den lidt gas og drej på den lille skrue med fjederen og se om du kan hjælpe den op i omdrejninger. Det skal stå så den giver maksimalt omdrejningstal ved middel gas.
Hvis det ikke hjælper får den ikke benzin nok. eller der kan måske være fugt i kaburatoren. Fugt kan fjerne med kaburatorsprit det kan også være der står vand i bunden af din tank.
Det kan du se ved at vippe den og lade benzingen fra tanken løbe ned i et glas hvis der er vand vil det vise sig ved at ligge i bunden af glasset. Hvis der er vand i tanken skal den tømmes og du skal have lidt kaburatorsprit i benzinen den første gang du tanker.
Der kan jo også være skidt i kaburatoren der hvor benzinen løber ind. det kan du også tjekke
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 28-03-04 15:13

hej det virker som om den er utæt et sted eller for for meget luft eller for benzin.

johnni.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 28-03-04 18:44

Du har vel ikke sat tun på, for så er det en helt anden sag.?
Ellers har du en utæthed ved pakningen mellem studs og cylinder, eller cylinderbundpakningen, prøv at se om der bobler lidt nede ved bundpakningen, når den går i tomgang.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 29-03-04 15:26

Prøv prøv prøv...
Havde samme problem med Maxi KL. Den gik ud ved cirka over halv gas. Vi rensede karburator og satte den på igen, stadig samme resultalt.
Løsningen er at smække en 20 mm dellorto på. Da sådan en imidlertid nok er mere værd en maxien kan man nøjes med mindre, men en ny karburator afhjalp mit problem ihvertfald.

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 29-03-04 15:26

Prøv prøv prøv...
Havde samme problem med Maxi KL. Den gik ud ved cirka over halv gas. Vi rensede karburator og satte den på igen, stadig samme resultalt.
Løsningen er at smække en 20 mm dellorto på. Da sådan en imidlertid nok er mere værd en maxien kan man nøjes med mindre, men en ny karburator afhjalp mit problem ihvertfald.

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 02-04-04 09:27

Tak for svaret pallebhansen.