/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Netværksprobl. Win2K
Fra : seatlars
Vist : 285 gange
100 point
Dato : 28-03-04 00:45

Jeg har opgraderet fra Win98SE til Win2K på en bærbar Compaq 1200XL. Efter install. af Norton Antivirus virker netkortet ikke.

Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 28-03-04 08:35
Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 28-03-04 08:58

http://h20015.www2.hp.com/hub_search/document.jhtml?lc=en&docName=c00033663&prodId=compaqpres352412&cc=us
Har rodet lidt videre,her er hvad der skulle være i din PC,hvis det hjælper,men der vil altid være bøvl med drivere o.lign når man opgraderer disse mærkevarer.Jeg vil foreslå at install http://www.aida32.hu/aida32-download.php

Så skulle du kunne se hvad din PC indeholder og mulige løsninger

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-04 15:57

Har du prøvet at afinstalere kortet i enhedshåndtering genstarte og lade win2k finde en driver til det?

Kommentar
Fra : seatlars

Dato : 28-03-04 16:03

Ja, jeg har prøvet flere gange. Jeg har også prøvet et andet netkort, men det er det samme problem.

Netkortet har virket indtil jeg installerede NAV. Kan det have noget at gøre med Win.installer?

Kommentar
Fra : seatlars

Dato : 28-03-04 16:03

Ja, jeg har prøvet flere gange. Jeg har også prøvet et andet netkort, men det er det samme problem.

Netkortet har virket indtil jeg installerede NAV. Kan det have noget at gøre med Win.installer?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-04 16:05

Hmm! Virker det hvis du afinstallerer NAV?

Kommentar
Fra : seatlars

Dato : 28-03-04 16:57

Nej, det virker ikke selv om jeg har afinstall. NAV. Jeg har prøvet at formatere HD, og geninstallere WIN og kan så få det til at virke.Når jeg så install. NAV går det galt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-04 16:59

Lyder lidt underligt! Hvilken udgave af NAV er det?

Kommentar
Fra : seatlars

Dato : 28-03-04 17:10

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-04 17:30

Hmm!!! Hvis du er lidt kendt med din regedit kan du søge efter norton, nav, symantec! Og dermed fjerne NAV helt for computeren! Og så se om netkortet virker igen? Kunne jo godt tyde på en fejl i NAV, men jeg har godt nok aldrig hørt at den kan få dit netkort til at gå ned! Hvad er den win installer du snakker om?

Kommentar
Fra : seatlars

Dato : 28-03-04 18:08

Nu har jeg slettet alt fra regedit, men uden resultat.
Jeg er nok nødt til at starte forfra og bruge Win98, det har den da kørt problemfrit med indtil nu.
Ellers tak for hjælpen!