/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
DVD afspiller til ca. 1000 kr. ?
Fra : mploug
Vist : 343 gange
50 point
Dato : 27-03-04 23:43

Hej

Jeg har endnu ikke en DVD afspiller, men regner
da med, at jeg skal have det på et tidspunkt.

Kravene til den er, at den har et godt billede og
en god lyd og ikke mindst, at den kører stabilt - altså
at der skal noget til før den ikke kan læse DVD'erne.

Jeg har en idé om at jeg ikke, vil betale mere end ca 1200 kr.
for den, da behovet ikke er så stort.
Men omvendt vil jeg altså heller ikke købe en billig supermarkedsafspiller
til 500 kr.

Jeg har set, at bla. Sony, JVC, Pioneer, Amitech og
LG har nogle DVD afspilere i 1000
kr.s klassen,
men er de noget værd til almindeligt brug ?

Jeg har så også fået at vide, at det i princippet er lige
meget, om man giver 500 eller 1200 kr. fordi meget af indmaden
ofte er den samme.
Kan nogen be - eller afkræfte det ?

Jeg vil meget gerne høre nogle erfaringer - gode som dårlige.

På forhånd tak.

Hilsen Martin

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-03-04 23:52

Jeg har lige købt en akai i brugsen til 1500 det er en kombineret whs og dvd og det er temmelig smart hvis man ikke vil have alle de maskiner til at stå og fylde og måske bruge standby strøm den kan tage alle de gængse typer og også læse jpg så man også kan se billed cd'er den virker upåklageligt og er god i lyden også Omvendt har jeg også købt en til 400 her på nettet til sønnen og der er ejheller noget at brokke sig over den kan også tage det hele så min dom er køb dog det billigste du kan skaffe så har du råd til noget andet i stedet og selvom den er billig er der jo 2 års garanti
mvh sune

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-03-04 23:56

Jeg købte for ca 1 år siden en dvd afspiller i Aldi for 500 kr.
Den fungerer perfekt, bruges også til musik cd-er, til billeder
på cd. m.m.
Afspilleren bruger vi hver dag.

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 27-03-04 23:57

For nogle måneder siden købte jeg en JVC VHS, og den kører upåklageligt,
så jeg skal bare have en DVD afspiller.
Det er jo fristende bare at snuppe en afspiller til 500 kr., så er der selvfølgeligt
heller ikke brugt så mange penge

Jeg vil overveje det.

/Martin

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 28-03-04 00:09

Køb du roligt en af de billige. Du skal blot sikre dig hvilke formater den kan afspille så du evt også kan bruge din brænder fra comp.
De fleste idag kan både spille + og - men ellers gå efter hvad din brænder laver.
Selv de billige kan afspille mp3 og vcd.
Kan den også vise jpeg er det jo bare godt.
Vi har 3 UNITED til 498 (den ene kostede 800 med 24 film). De virker alle perfekt og kan afspille alt.

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 28-03-04 00:17

Har lige kigget på www.merlin.dk

Der er to Denver til 500 kr.
Kan det anbefales ?

Jeg har ikke så meget forstand på formaterne,
jeg ved nu heller ikke, hvor meget jeg vil brænde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 00:23

Hvor ser du dem ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 00:25

Har fundet dem.
Den er OK
Den kan dog kun klare -r/rw men hvis din brænder også er en - er det da alletiders.
Den klarer både mp3 og jpeg.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-03-04 08:17
Kommentar
Fra : mploug

Dato : 28-03-04 15:17

Amitech DVD 704 kommer også med i ovevejelserne.

/Martin

Kommentar
Fra : neo8000

Dato : 02-04-04 01:18

Prosonic DVD 3806 i Bilka!

Jeg har testet med succes: Divx 5.1.1(!), SVCD, VCD, DV-RW, DVR+R og almindelige DVD-film.
Den håndterer også AC3, DTS, JPEG.

Den er efter sigende regionsfri.

"Prosonic" er Dansk Supermarkeds eget mærke, og maskinerne produceres af en af de andre lavpris-mærker - men hvilket?
Den hedder efter sigende "Daytek" i Føtex, der jo også er Dansk Supermarked.)

Der findes kønnere maskiner, men den her er et fund!
Fjernbetjeningen er noget pap, men det virker.
Den skal blot holde garantien ud, som jo er 2 år i dag.

Opgraderinger og hacking af så billige maskiner er spild af liv...

Desværre, så røg farverne på den efter kort tid, så den skal byttes...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-04-04 22:03

Mon ikke du burde lukke spørgsmålet ????
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : mploug

Dato : 27-04-04 22:12

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-04 22:17

selv tak