/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Garanti efter unlock
Fra : Skumhest
Vist : 533 gange
50 point
Dato : 27-03-04 18:32

Hvad sker der med garantien efter min Ericsson T610 er låst op? På Nokia er det jo bare en kode af en art. Men på Ericsson er det ikke helt det samme, vel? Vil bare vide om jeg kan skyde en hvid pil efter garanti/reklamationsret når jeg har fået låst min tlf op.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-03-04 18:35

Alle FYSISKE indgreb på en mobiltelefon som ikke er udført af en autoriseret tekniker vil medføre bortfald af garanti

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 27-03-04 18:36

Hvis din unlocker ikke har givet dig garanti, så er der ingen.
Teleselskab/fabrikant lader garantien bortfalde hvis du unlocker telefonen før tiden.
Det gælder også Nokia.

Kommentar
Fra : Skumhest

Dato : 27-03-04 18:37

Fy da føj!

Er sgu lidt bange for at miste garantien på min Ericsson T610. Den er jo alligevel lidt mere avanceret end alle andre mobiler jeg har haft.

Tak for svarene indtil nu.

Kommentar
Fra : joker

Dato : 27-03-04 19:35

Hejsa

Hvis den skal til rep. så er der jo altid muligheden for at få den låst igen inden du indleverer den... dette forudsætter selvfølgeligt at telefonen ikke er helt død

Med venlig hilsen
www.BefriMinMobil.dk

Kim Christensen

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 27-03-04 20:06

på SonyEricsson, er unlock også en kode, som først udlæses af telefonen som så derefter tastes ind et andet sted i telefonen (dette kræver lidt udstyr)

ang. garanti på telefon efter en unlock-- jeg tror ikke de gider bruge tid på at se om den nu er låst eller ej
reparatøren ved jo ikke om lige den telefon skal være lås elle ej
skulle fejlen skyldes en hardware fejl er det ofte også til at få repareret
er fejlen software problem ja så kan de fleste unlocker opdatere denne
du kan så vælge en unlocker der yder garanti på sit arbejde
Hilsen Bjarne

Kommentar
Fra : Skumhest

Dato : 27-03-04 20:17

Jeg ved der er nogen der yder en form for garanti på det de laver. Men det er nu heller ikke så meget det de laver jeg er bange for. Det er bare det at hvis telefonen "dør" af en anden grund (der ikke skyldes unlock). Men det er jo bare at tage chancen og indlevere den hvis det endelig er.

Kommentar
Fra : joker

Dato : 27-03-04 20:58

Hvis den er helt "død", så tror jeg heller ikke der er særlig stor risiko for at de opdager den er låst op...

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 27-03-04 21:08

har du fået svar må du gerne lukke spørgsmålet og dele point ud
hilsen Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : Skumhest

Dato : 27-03-04 22:30

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 27-03-04 22:58

Jeg kan oplyse dig om at "hvis" telefonen skulle dø ville jeg nok først henvende mig til den unlocker som jeg havede fået telefonen låst op hos da det sikkert er noget han hurtigt kan lave..
Hos os er der 12 måneders garanti på unlock. DVS. du til enhver tid kan komme til os hvis der sker noget med din telefon. Også hvis den skulle dø. Vi laver rep på telefoner hver dag! Også rep efter andres forsøg på unlock.
Hilsen Dan