/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
SØNDERBORG-KØBENHAVN
Fra : granskov
Vist : 539 gange
70 point
Dato : 27-03-04 14:07

Min kæreste og jeg leder efter en kørselsmulighed til og fra Sønderborg-København i påsken. Vi forestiller og at du/i har 2 eksta pladser i bilen, og vi giver tilskud til benzin, bro osv. ELLER i har samme problem som os, og vi lejer en billig bil sammen og deler udgifterne.

Hvis du/i kender nogle som skal samme vej,, eller måske bare til odense, vil vi sætte stor pris på et tip.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 27-03-04 14:42
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-04 14:46

DSB kører hver dag http://www.dsb.dk/

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 70 point
Dato : 27-03-04 17:16

Hej "granskov"
Jeg mener engang at have set en "pendlerklub" hjemmeside, hvor man kunne søge i 2 grupper: "Ønskes" eller "Tilbydes" .. herefter "Startsted" og "Slutsted" .. herefter "Dato". Kæmpe flot idé .. men jeg har desværre glemt, hvor jeg fandt hjemmesiden.
Håber dette hint måske kan hjælpe Jer.
Go' tur
/PG

Lige et par eksempler:
Jeg skulle fra Århus til Firenze, og fra Kolding til München havde jeg selskab af 2 ”rygsække”. Jeg kørte firmabil, og prisen var 0,00 .. jow, de betalte vist et par kopper kaffe.

En anden gang skulle jeg fra Milano til Århus, men tog lige en smuttur til Lausanne for at besøge nogle danske venner. I ”Danskerklubben” havde Pernille netop spurgt om et ”lift” til Århus. Samme aften klokken 20:00 ringede vi til Pernille .. vi kørte næste morgen 09:00.

Kontakten til disse 3 personer havde jeg i lang tid.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 27-03-04 17:28

"Granskov"
Du skal lige have denne med:

I "danskerklubben" var det helt normalt, at man delte omkostningerne, så Pernille noterede antal liter benzin, beløb i DEM, omregnede til DDK .. talte sammen og dividerede med 2. Da hun spurgte om hendes "andel", var svaret det samme: 0,00 .. og hun inviterede omgående på "bøf og rødvin". Denne invitation blev aldrig til noget, for jeg flyttede fra Århus nogle uger efter .. så det er vel egentlig min egen skyld !
/PG

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 27-03-04 17:57

det er nemmest med dsb. men alligevel synes jeg det er frisk af jer at spørge på denne måde fordi hele hverdagen er fuld af fars drenge der kan få lov til det hele. god vind!

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 27-03-04 17:57

det er nemmest med dsb. men alligevel synes jeg det er frisk af jer at spørge på denne måde fordi hele hverdagen er fuld af fars drenge der kan få lov til det hele. god vind!

Godkendelse af svar
Fra : granskov

Dato : 27-03-04 18:01

Tak for svaret Guild. jeg fandt siden som heddet www.pendler.dk MANGE TAK.. nu må vi bare se om vi får svar her.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 27-03-04 18:23

> granskov
Egentlig "pyt" med dine point .. det vigtigste er at I fandt hvad jeg havde glemt.
/PG