/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Hvor meget skal en køkkentrappedør kunne~
Fra : Gijo
Vist : 576 gange
20 point
Dato : 27-03-04 13:01

Jeg er i gang med at etablerer et badeværelse hvor en del af det eksisterende køkken indgår. Den nye Badeværelsesvæg kommer til at ligge tæt på køkkentrappedøren som så kun kan åbnes 50 cm. Er der nogen som kender til reglerne om hvor meget en sådan køkkentrappedør skal kunne åbnes. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 27-03-04 13:06

bor du i lejlighed eller dit eget hus??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-03-04 13:09

Du skal nok især tænke på begrebet flugtveje når det drejer sig om passage af døre.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 30 point
Dato : 27-03-04 13:16
Kommentar
Fra : Gijo

Dato : 27-03-04 13:33

Det drejer sig om en flugtvej igennem køkkentrappedør fra en lejlighed på 1. sal

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-04 13:41

Hvis køkkentrappen er en flugtvej i tilfælde af brand - må der INTET være der hindrer adgangen.
Så de 50 cm går garanteret ikke hvis det skal godkendes.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-03-04 13:41

uha! Du må ikke mindske da det skal være sådan at omfangsrige og handicappede også skal kunne slippe ud. I de fleste lidt ældre bygninger er dørbredderne ikke i overensstemmelse med nutidens krav og når du laver ændringer skal du jo formelt kunne leve op til de nye krav hvis detmer muligt. Du må aldrig forringe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-04 13:43

Du kunne jo lave en anden flugtvej F. eks. en rebstige fra et køkkenvindue da det "kun" er på første sal.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-03-04 13:52

Det godkendes kun hvis, der ikke er andre muligheder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-04 13:54

Netop.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-03-04 13:56

Hvis det er lejet vil du komme til at betale for tilbageføring og hvis det er en ejerbolig vil du i salgsøjemed komme til at st¨med en grim kommentar på tilstandsrapporten, med deraf følgende krav om prisnedsættelse eller udbedring og så har vi sprunget let og elegant hen over det der med overtrædelse af regulativer hvor både brandtilsyn og teknisk forvaltning vil have et udestående med dig

Godkendelse af svar
Fra : Gijo

Dato : 27-03-04 13:56

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-03-04 14:02

Kan du ikke ændre projektet lidt med hensyn til materialer o.s.v.. Man kan få meget små håndvaske, fikse.
Der er faktisk en del materialer der er udviklet med henblik på modernisering af lejligheder.det er ikke de billigste, men somme tider skal man jo gribe lidt dyrere i pungen for at få et godt resultat.
Held og lykke med det.
Bjarne