/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvilket år døde Ghandi?
Fra : webcam
Vist : 2514 gange
135 point
Dato : 27-03-04 07:05

Jeg hørte i radioen i går i en konkurrence at Indira ghandi døde i 1991.
Det må så være den kvindelige Ghandi?
India Ghandi som alle kender, som også er filmatisret døde da vel langt tidligere, i starten af 80´ erne ikke?

Hvad er deres rigtige fornavne og hvordan var de i familie?
og hvilke årstal blev de begge dræbt i?

p.s. kune ikke finde en kategori der hedder historie.

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 27-03-04 07:20

Hej
Giv den fattige mand en fisk og han kan spise sig mæt en dag, eller bedre: Lær ham at fiske og han kan spise sig mæt hver dag.
Hvorfor går du ikke ind på www.Google.dk og søger? Du får 5320 henvisninger men de mest relevante står forrest og dine spørgsmål besvares på den første side.
Du vil så få det svar at Indira Gandhi levede fra 1917 - 81 og at den rigtige Gandhi (hendes far) levede fra 1869 - 1949. de kalder ham Mahatma Gandhi.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-03-04 07:20

India Ghandi??

Mener du mon enten Mahtama eller Nehru?

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 27-03-04 07:21

Mahatmi Ghandi døde 1948 20 Jan
Indira 1984 Eneste barn af Kamla and Jawaharlal Nehru.
Rajiv Gandhi Ældste søn

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 27-03-04 07:24

Indira Gandhi (1917-1984) was the only child of Kamla and Jawaharlal
Nehru. She spent part of her childhood in Allahabad, where ...
Jeg troede også Mahatmi og Indira var familie

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 135 point
Dato : 27-03-04 10:31

Penelope, det du skriver er ikke rigtigt.

Indira Ghandi blev født den 19.11.1917 og døde den 31.10.1984. Indira Ghandi var datter af Kamla og Jawaharlal Nheru. Nheru døde i 1964.

Rajiv Ghandi, søn af Indira Ghandi, blev født 1944, døde 1991.

På denne side kan du læse mere http://www.sscnet.ucla.edu/southasia/History/Independent/Rajiv.html

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : webcam

Dato : 30-03-04 00:17

Tak for svaret ans.