/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Udekat til indekat
Fra : ReXuZ
Vist : 588 gange
10 point
Dato : 26-03-04 21:37

1år og 3mdr. gammel hunkat. Hun er normalt ude når hun har lyst, og bliver lukket ud når hun giver lyd for det. Men nu har naboen set sig sur på det som "han gør på alt vi laver". Så vi er nød til, at holde hende inde, men hvordan klare vi det? Hun er jo blevet vendt til at besørge ude og piver når hun vil ud. Hvordan kan man få hende til at blive en inde kat igen? Eller er det bedre at finde et nyt hjem til hende, hvor hun kan få lov til, at lege som hun lyster?

Kommentar
Fra : S.Gine

Dato : 26-03-04 22:15

Hej jeg har hafte en kat fra landet, og den kunne ikke vende sig til at være inde men måtte levers tilbage på gården, så nu ser jeg den, stortrives igen. Jeg tror ikke ikke at den kan affinde sig med ikke at komme ud .
Jeg har fået en ny killing og det er en huskat som kun kommer ud i snor.
VH S.Gine

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 26-03-04 22:37

Er det ikke muligt at lave en løbegård. Så stor at den i hvertfald kan besørge ude? Ellers er bedste for katten, at i finder et nyt hjem til den. Mine erfaringer med udekatte er de samme som S. Gines.
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-03-04 22:59

Katte er renlige dyr, der absolut ikke gør på alt, så måske er det jer naboen er sur på?

Accepteret svar
Fra : 25

Modtaget 10 point
Dato : 27-03-04 10:16

Jeg har haft en huskat hun kom ud i snor, hun havde sele på, hun kunne godt fange mus o.s.v., måske er det løsningen, jeg har også nogle naboer der hader katte. Nu har jeg racekatte, og de er godt tilfredse med at løbe rundt i hele huset.

NB: Har i prøvet på at få en dialog med jeres nabo?

Kommentar
Fra : ReXuZ

Dato : 27-03-04 11:45

Ja naboen er sur på os. Det er helt sikkert. Vi vil dog prøve, at lave en sandkasse i vores egen have, så hun evt. besørger der og ikke hos naboen. Det med en løbegård kan desværre nok ikke komme påtale, da pladsen til udvidelse med en sådan, lige skal findes. Dialog med naboen er komplet umuligt, for han har set sig godt sur på os, selvom vi ikke kan få at vide hvorfor han er sur på os. Deres hunde står b. la. i hundegården og laver larm den halve dag, men det brokker vi os ikke over. Konflikten er kørt i hårdknude så det med at tale med naboen er ikke en mulighed.

Det skulle måske nævnes, at det måske drejer sig om 2timer om dagen katten er ude ellers holder den sig inde og sover. Den er også købt i en lejlighed så barndommen er sket inde.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 27-03-04 11:45

hmmm 25 er du pædagog

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-03-04 11:53

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-03-04 12:00

Her er lidt lovgivning omkring området http://www.familieadvokaten.dk/ugensret/ur13.html

Kommentar
Fra : 25

Dato : 27-03-04 16:30

babee Neej men jeg bare fået en del erfaring med årene, det gør vi vel alle. Ud fra vores erfaringer kan vi så give råd.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 27-03-04 17:03

tedd

Det er et godt link, det burde enhver katteejer læse især dem der lukker sine katte udenfor så de frit kan løbe rundt.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 27-03-04 19:33

Hej!

Jeg har en kat som oprindelig er fundet på havnen - det første ca. ½ år kom den ikke ud, men var indekat - men da forår og sommer kom var det ikke til at holde dører og vinduer lukkede, så jeg gav ham en sele på og så kom han ud i snor.

I dag står han pænt ved døren og fortæller når han vil ud og venter til han får snor på og hvis han "uheldigvis" er kommet fri, så går han ikke ret langt og lader sig let fange og han lader til at være godt tilfreds. Hvis jeg tager selen af ham virker han ikke glad.

Jeg tror du skal prøve og se om din kat vil have en sele på.

Held og lykke Jysch

Godkendelse af svar
Fra : ReXuZ

Dato : 27-03-04 19:50

Skulle jo smide point et eller andet sted. men til en anden gang. Kan man så ik dele point mellem flere brugere?