/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
min egen adresse!
Fra : binky
Vist : 433 gange
100 point
Dato : 26-03-04 19:31

vi har internet via kabeltv eller hvad det hedder. Jeg er oprettet under min mands adresse. DVS. han kan læse alle mine mails. Jeg kunne tænke mig at vide, om der er nogen, der ved, om jeg kan få min egen adresse, uden at vi så skal betale dobbelt.
Alle mine mails ligger sammen med hans, og det synes jeg ikke om. Og det tager en hulens bunke tid inden jeg er igennem alle hans spams, når jeg skal se, om der er noget til mig.. Er der nogen, der ved noget om det her?
mvh binky

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 26-03-04 19:33

Du opretter da bare en adr f.eks hos ofir-hotmail el andet ,i dit eget navn /password

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-03-04 19:37

Eller her.
http://www.sol.dk/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-03-04 19:38
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-03-04 19:47

Mange Internet udbydere giver muligheder for at oprette flere mail adresser, så undersøg først hos jeres udbyder.
Men ellers kan jeg anbefale www.gyxi.dk, hvor du har mulighed for en både pop3 og webbaseret mail adresse! Pop3 kan du bruge i din Outlook Express som nok er det emailprogram I benytter!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-03-04 19:48

Du kan få en ekstra mail adresse hos kabelnet (tdc)
Eller en hotmail adresse (gratis) http://www.msn.dk/Default.asp?Ath=f
Pas på hvad du sætter hakker i når du opretter..........ellers får du spam-mail.
I Outlook Express kan i have hver sin adgang til mails med kode så du ikke behøver at rode rundt i den andens spam-mail
Emesen.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 26-03-04 19:53

Når man har Internet via Kabel-TV ved. eks.v. TDC, så har man ret til gratis at have op til 5 email-adresser.

Jeg har kabel-TV via TDC og har oprettet en e-mail til min hustru.

Hun får sin post i egen mappe ved først at have oprettet en mappe under lokale mapper. Derefter opretter man en regel til sortering via >funktioner >Meddelelsesregler >Post og opret >Ny med "Hvor linien til indeholder personer - skriv her din emailadresse".

Man kan også nøjes med at oprette meddelelsesregler hvor man eks. kan søge og sortere på navne m.m.

Ovennævnte er forudsat at man bruger Outlook Express.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 26-03-04 19:55

Hej binky.......

Hvad er det for et kabeltv I har? For som de andre skriver, kan du for det meste få en ekstra mail fra din udbyder. Tdc og galnet giver vist 5 mailadresser hver.

Mordex.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 26-03-04 20:01

hej mordex
vi kører på esenet, som samtidig er fjernsynskanaler.
Jeg er ikke så meget inde i det her, men det tager sin tid, når der er 4-500 mails hver dag, for det meste spam, der skal ses igennem. Det er derfor, jeg kunne tænke mig min egen adresse, for så kan jeg vel undgå det. Det er jo ikke mig, der abonnerer på de programmer, der udløser spam.
mvh binky

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 26-03-04 20:12

Hvis du skal modtage mails med vedhæftede filer kan det være praktisk at bruge en mail med større kapacitet end de fleste har.
De fleste er nemlig begrænsede til 1 eller 2 Megabyte, medens Yahoo så vidt jeg ved har et loft på 4 eller 6 Megabyte.
I øvrigt har Yahoo også et ret godt spam-filter, men det ville jeg tro at de andre også har eller får, men det fungerer særdeles fint til min hustru og jeg.
mvh
Varla/Ejvind

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-03-04 20:14

Sig fy til din mand Han har vist været vidt omkring på Indernettet! Jeg har været inde på din udbyders hjemmeside og såvidt jeg kan se har I kun mulighed for 1 email adresse dog med 8 aliasser. Det betyder i praxis at du ikke kan undgå spammailen! Så jeg vil igen anbefale Gyxi, så du får mulighed for en nr.2 pop3 adresse!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 26-03-04 20:14

Hej binky.........
Hvis I får så mange spammails hver dag, vil jeg foreslå at I (din mand) købe et antispam program. Det skulle gerne fjerne de fleste uønskede mails.
Når du får din egen mailadresse, skal du ikke regne med at undgå spam. Alle kan få spammails.
Jeg vil foreslå dig at kontakte din udbyder, så du kan få svar på, om du/I kan få en mailadresse mere. Der burde da også stå noget i de papier I har fået dengang I installerede internettet?

Mordex.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 26-03-04 20:23

Jeg har nu tjekket Yahoo og du kan modtage mails på "indtil" 6 MB. Adressen er

http://login.europe.yahoo.com/config/login?.intl=dk&.src=ym&.done=http%3a//mail.yahoo.com

Så har du et sammenligningsgrundlag. Andre mailleverandører kan have andre fordele og/eller ulemper, så prøv at sammenligne. Iøvrigt må du jo have permanent adgang hvis du er på Esenet, men måske er der en begrænsning på hvor mange Megabyte I/du kan modtage pr. måned uden ekstrabetaling ?
mvh
Varla/Ejvind

Kommentar
Fra : binky

Dato : 26-03-04 20:23

hej mordex
det hjælper li'som æ rat møj, for vi har det problem at der godt nok står possible spam ved nogen af mails'ene. Vi har også antispam-program, men skidtet skal jo sorteres alligevel. Det er det, der er træls, for jeg er da ligeglad med, hvad han bruger nettet til, sålænge han ikke blander sig i, hvad jeg bruger det til. Mit problem er bare, at jeg får jobsrelaterede mails, og så skal jeg igennem hele turen.
mvh binky

Kommentar
Fra : binky

Dato : 26-03-04 20:29

Hej varla/ejvind
Du siger noget. Umiddelbart ved jeg kun, at det koster ekstra jo hurtigere det skal køre, men jeg vil undersøge det. God ide.
mvh binky

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 110 point
Dato : 26-03-04 20:30

Hej binky......... igen

Så vil jeg kun foreslå at lave en gratis mailadresse som de andre skriver. Jeg vil selv foreslå www.jubii.dk men kun fordi jeg selv har en adresse der, som man jo kan se i min profil.................

Men der er jo også de andre gratis steder.
http://www.gyxi.dk/ ser ud til at være et fint sted.......

Mordex.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 26-03-04 20:32

hej binky få du din egen mail her.

http://mail.yahoo.com/?.intl=us

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 26-03-04 20:44

Jeg kan se at Kandu har amputeret mit link, men det er altså hele linket der skal bruges.

I øvrigt undrer jeg mig fordi en afprøvning af linket fra Johnni giver en Yahoo mail med maksimalt 4 MB, medens det link jeg forsøger at vise synes at give en Yahoo mail på maksimalt 6 MB.

Jeg aner ikke hvorfor der er den forskel og/eller om det fortsat gælder.

Men kik nu lidt på de forskellige. Der er rigtigt mange at vælge mellem. Og selvfølgeligt er det en god ide at kikke efter mailleverandører med antispam og antivirus. Så kman dan slippe for det værste.

I øvrigt kan du hos Yahoo selv supplere dit antispam filter med uønsket spam.

mvh
varla/ejvind

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 26-03-04 20:45

Jeg nu fundet den korte version af et link til Yahoo med 6 MB plads, nemlig:

http://mail.yahoo.dk

mvh
Varla/Ejvind

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 26-03-04 20:46

Der er også antispam hos Jubii......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-03-04 20:49

Varla dit link ser du længere oppe på siden.
Og så er det jo lige at yahoo.dk er lukket.
Det er yahoo.com fremover.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-03-04 22:02

Stilhed.
binky er gået under jorden

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 26-03-04 23:05

Så vidt jeg kan se så sker der automatisk omstilling, men der er fortsat en forskel fra 4 MB til 6 MB. Gad vide hvorfor.
Jeg sletter dagligt cookies og tmp-filer, så det kan ikke være fordi min computer har cachet noget.
Med dyb undren
Varla

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 26-03-04 23:06

Jeg har eftertjekket og omstillingen sker til følgende link:

http://edit.europe.yahoo.com/config/mail?.intl=dk

Godkendelse af svar
Fra : binky

Dato : 27-03-04 18:54

Tak for svaret Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 27-03-04 18:58

Jamen dog...........
Det var da så lidt....
Velkommen tilbage..........Håber det kan bruges.

Mordex.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 27-03-04 19:00

En kommentar til Mordex.

Den del af din profil hvoraf e-mail adressen fremgår kan ikke ses af andre.

mvh
Varla

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 27-03-04 19:04

Min profil er heller ikke så god...... men der er da ingen der skal bruge den alligevel.
Men måske skulle jeg rette min profil?
Har du en ide til hvad der skal stå?