/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
pc til tv og til video
Fra : hugo34
Vist : 430 gange
50 point
Dato : 08-05-02 18:10

hej

man kan se film fra pc på sit tv
så må man kunne optage det på video !! ??

mit tv kan ikke sende s-vhs ud på scart

jeg har s-vhs på front på tv

og s-vhs på grafik kort og et andet mærkeligt stik på mit grafik kort gfoce mx400

hjælp kan man ?
og hvordan?

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 60 point
Dato : 08-05-02 18:22

ja, det kan man. men det kræver at dit grafikkort på computeren har en udgang til at det kan lade sig gøre. En såkaldt TV-OUT udgang.

Du kan kun sende signal ind i tv-et via scart stikket og ikke den modsatte vej, sådan er alle tv indrettet.

Jeg ville få en adapter fra scart til s-vhs, det kan du købe hos en elektronikforhandler eller en radioforhandler i nærheden af hvor du bor.

For at optage signalet forbinder du s-vhs fra computer til video og derfra videre til TV, så kan du optage dette.
Før kommer du ikke videre med det.

Kommentar
Fra : hugo34

Dato : 08-05-02 18:25

jeg har ikke s/vhs på video

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 08-05-02 20:47

hvilke indgange har du på din video ?

Kommentar
Fra : hugo34

Dato : 08-05-02 20:59

det er en video med scar og alm antenne indgang og lyd ud i phono stik

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 08-05-02 22:19

hmm... så skal du have et stik, du kan sætte på dit geforce korts udgang. Er du sikker på at dette leverer et signal, så du kan forbinde din computer til tv ??

Hvis ja forbinder du denne til video og video forbindes til tv.

Hvis nej, skal du ud og købe et grafikkort med tvout udgang, det koster ca. 500 kroner

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 09-05-02 20:56

jeg har selv det samme kort som dig. Der er BÅDE s-vhs og phono udgang.Når du har et kombi-scart stik (scartstik hvor du både kan køre s-vhs og phono) er det bare at stikke scartet i video'en. så køre du eller bare vidre til dit tv. På denne måde kan du sagtens optage lige som du normalt gør fra dit tv.Du skal bare stille din video på Av, når du vil se film fra din computer. Det sæt du skal bruge for at få alt dette til at virker(kabler+stik) er også det der bliver kaldt et dvd-kit. det koster ca 250,- hos din nærmeste elektronik-forhandler. Håber du kan bruge dette.

M.v.h Kim.