/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Middag til 4....
Fra : Nuserpigen
Vist : 531 gange
200 point
Dato : 26-03-04 16:43

Hejsa
Jeg skal lave middag til 4 personer....
Er løbet tør for ideér....
Nogen der har nogle forslag...?
Det må ikke være med ris eller ost.....

På forhånd tak

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 26-03-04 16:47
Accepteret svar
Fra : krakgt

Modtaget 210 point
Dato : 26-03-04 17:00

Hej Nuserpige
Hva´med pil selv rejer til forret - hertil en god tør hvidvin / en lækker kalvesteg med gemyse eller bare engang fondeu, hvor der er rig muliged for at få talt sammen - hertil en lække rødvin Gallo eller Tarapacá / et frugtfad med melon;jordbær;vindruer hertil en lækker Côtes de Provence Rosé
Kaffe med avec; chokolade
Naturligvis dækket op med fineste bestik - lysestager - fede servietter og - - ikke mindst, et godt humør
Gdo appetit
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : alanya

Dato : 26-03-04 17:20

Jeg havde gæster til mad igår, jeg lavede en gryderet med kylling og forskellige grøntsager, der alt var skåret småt ud, og svitset i paprika, hvidløgspulver og salt og peber,
Da det var svitset kom jeg ca. 1 l. grøntsagsboullion i lige før serveringen, en god sjat piskefløre og jævnede saucen.
Vi fik dejlig hjemmelavet kartoffelmos til.

oh kors hvor de åd *GGG*

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 26-03-04 18:07

Det lyder lækkert det hele....
Andre forslag?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-03-04 18:24

Jamen Mørbrad i fad med stegte løg/æbleblanding der er svitset på panden med krydderieri det lægges om de stegte mørbradbøffer der er stegt i fedstoffet fra bacon der lægges på som pynt sovsen kan være madfløde med lidt ost i som så hældes i kanten af fadet og evt lidt over retten pyntes ydermere med en dusk grønt Bon appetit
Mvh sune

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 27-03-04 15:45

Hejsa...
Der er mange gode retter....
Men tror, at jeg prøver krakgt´s forslag.... den lyder spændende

Tak for alle forslagene

God weekend

Hilsner fra Nuserpigen