/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Bredere dæk til Suzuki GSX-R 250 (flere ~
Fra : Glennddd
Vist : 612 gange
70 point
Dato : 26-03-04 15:48

Jeg er som skrevet tidligere, meget interesseret i at få bredere dæk på min mc. (suzuki gsx-r 250.)

Jeg vil sætte bredere dæk på udelukkende for syns skyld, og ER bekendt med minusserne (dårligt vejgreb ovs.) Jeg håber på at kunne se en meget tydelig forskel med bredere dæk.

Mit spørgsmål er:

Hvor brede kan mine nye dæk på 3 1/2" fælg blive?? (maksimum)

Desuden vil jeg be jer om at kommentere et svar jeg fik fra Mini Motor i Kolding.

"Hej.
Tak for din henvendelse og undskyld det sene svar.
Jeg vil ikke anbefale at du mont. bredere dæk end 130 bagpå. Din fælg
er ikke beregnet til bredere dæk og resultatet bliver at dit
"brede" dæk skal klemmes sammen for af gå ned i fælgen-dit brede
dæk er altså ikke mere bredt.
Mhv. Mini Motor."

Jeg er som sagt ude efter brede dæk udelukkende for syns skyld.

På forhånd tak.

glennddd

Kommentar
Fra : knudhein

Dato : 27-03-04 08:25

Hy Glennddd
Jeg har i længere tid rodet en hel del med dæktil mc-er. Du skal rette dig meget efter hvad fagfolk siger - det er ikke spor skægt at stå i Langborte City med flækket dæk. Hvis du monterer en bredere fælg og dæk, får du meget bedre egenskaber ud af det og desuden vil det synsmæssige være 500% flottere. Jeg har et billede liggende af en H-D med sådan en om bygning, som jeg gerne sender.

mvh Knud

Kommentar
Fra : xt600e

Dato : 28-03-04 08:23

Bredere dæk er kun lir for øjet.
Cyklen får dårligere køreegenskaber.
Dækket slides mere midt på slidbanen.
Altså dårligere koreegenskaber og dårligere økonomi.
xt600e

Kommentar
Fra : Glennddd

Dato : 28-03-04 17:35

Hej Knudheim.

Mange tak for din besvarelse. Forstår jeg det rigtigt at jeg både skal have bredere fælg OG dæk sat på før jeg får det bedste resultat visuelt og køremæssigt?

Jeg er meget interesseret i at se dit billede! min mailadr. er: glenndyrholm@email.com

På forhånd tak.

glennddd

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 29-03-04 18:40

Du får sansynligvis ikke bedre køreegenskaber, kun en visuel- stådreng. /Nilsg