/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Download Windows XP SP1a
Fra : 2100
Vist : 1464 gange
80 point
Dato : 26-03-04 00:01

Kan jeg downloade denne opdatering som skal bruges til en anden PCer, uden at det berører min PCer, jeg jeg bruger Win 2000

Clicking the Windows XP SP1a link below will take you to the Microsoft Windows Update Web site to download the Express Installation of SP1a. Windows Update will scan your computer and present you with a list of updates available for download. If you do not already have SP1 installed on your computer, it will be listed as one of the updates under Critical Updates and Service Packs.

Windows XP SP1a

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 90 point
Dato : 26-03-04 00:06

Hejsa
du kan hente den her vælg netværks installation
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/network.asp

husk at vælge det rigtige sprog

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-03-04 00:08
Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-03-04 00:08

der var du hurtig dk

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-03-04 00:09

og forresten. nej den kan du ikke hente (altså den du taler om i spg.) da det er et link til autoupdate...

VH
Lyhne1

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 26-03-04 00:15

Nu er jeg i tvivl om jeg må hente denne som er foreslået, den er på 125 mb
Det skyldes at den anden PCer aldrig er blevet opdateret og har heller ikke sp1
Jeg skal bare hente filen for vedkommende, da han bruger en alm. tlf. modem.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-03-04 00:18
Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-03-04 00:19

selvfølgelig må du hente den... Hvad skulle han ellers gøre?? sætte sit modem til og tage på 14 dages ferie ???

sp1 er, så vidt jeg ved en af de første opdateringer (ihvertfald vigtigste) afhængig af hvornår hans xp er fra...

gør du det bare... Det kræver heller ikke at han er online mens han opdaterer...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-03-04 00:19

ja du kan godt hente den.....fra mit link
men men det nægter at installere hvis det ikke er en lovlig XP
da sp1 er en opdatering fra microsoft må du gerne hente den

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-03-04 00:26

nej du kan ikke installere, hvis ikke hans xp serial er lovlig..

her er et prg til at se hans serial: http://blog.kevindonahue.com/archives/2002/10/windows_xp_prod.php

hvis det starter med "fckgw" er det ulovligt...der er selvfølgelig mange andre der også er kopier, men det er en ok tommelfingerregel...

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 26-03-04 00:26

Den er 1½ år og med lovlig XP

Hvad er der forskel på disse to.

Express Installation: 30 mb
Network Installation: 125 mb

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-03-04 00:27

express gør det på den com du sidder ved...

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-03-04 00:28

det henviser bare til autoupdate...

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 26-03-04 00:31

Lyhne1 Den på 125 mb får jeg så bare som en fil, og berører ikke min PCer.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-03-04 00:32

Express = der hentes kun en lille fil ned først og derefter hentes og installeres resten

network install. = her hentes hele sp1 i en fil som f.eks kan bruges til netværk hvor der er mange pc'er
som skal opgraderes, så man ikke behøver at hente filen flere gange.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-03-04 00:33

ja du kan hente den (network install) uden det berøer din egenn pc

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-03-04 00:33

Hejsa

Hvorfor henter du ikke bare den windows xp service pack 1-140MB
Som ligger på mit henviste links
Så er proplemet løst
Husk at trykke hvor der står DK
PS-Gem den en eller andet sted på din pc-så kan du brænde filen ned på en cd skive som du så kan bruge på en anden pc.

Brian

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-03-04 00:34

jepsen.. du henter den bare og brænder den på en skive... Så skulle det være løst. det er en .exe fil.. så det skulle være ligetil...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-03-04 00:40

>>eeøhhh brian!!!!!

hvad er forskellen ??????????

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 26-03-04 00:41

Hej 2100...

Forstår ikke hvorfor folk ikke bare refererrer til dit spørgsmål! hehe...
men se her! det du mangler er en såkaldt "Netværksinstallation" hvilket vil sige
at du henter hele opdateringen ned lokalt og så kan du evt. brænde den og lægge den
lokalt ind på en anden (andre) maskine(r)...
direkte link til "Windows XP - SP1a" fra Microsoft's hjemmeside finder du her:

Dansk Version: http://download.microsoft.com/download/5/8/7/5876b6c3-995f-43f0-9580-32d92f91205a/xpsp1a_da_x86.exe
Engelsk Version: http://download.microsoft.com/download/5/4/f/54f8bcf8-bb4d-4613-8ee7-db69d01735ed/xpsp1a_en_x86.exe

Mvh. Cooper ................

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 26-03-04 00:44

Brian: vil også gerne vide hvorfor den som du foreslår er på 140 mb og den fra Microsoft kun er på 125 mb - hvad er forskellen ??

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-03-04 00:48

Hejsa igen

Både til DK og 2100

Ved ikke hvad forskellen er,men for en stykke tid siden hentede jeg den til en ven,og installerede den på hans pc
og det køre perfekt
derfor anbefalede jeg linket

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-03-04 00:50

Tillæg

Den som Cooper henviser til er på 123 MB

Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-03-04 00:53

Tillæg

Der står godt nok inde på mit link den er 140
men når man downloader den er den kun 123

Brian

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-03-04 00:55

behøver vi koge mere suppe??

2100... du heter den bare. her er linket igen:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/network. asp

brænder den, tager den med hen til din ven, og så er det løst..

derefter kan han jo så vælge om han vil ofre sin tid/penge på at hente andre opdateringer... (forstår godt han ikke gider hente denne...)

Det er vel konklusionen??

VH
Lyhne1

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-03-04 00:59

Rettelse

123-her skal stå 132

Jeg trænger vist til at se dyner

Kan i sove godt alle sammen når den tid kommer

Brian

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 26-03-04 01:00

hehe... det jo ligefrem sjovt det her!

Det er en opdatering + et produkt fra "Microsoft"...
hvilket vil sige at "Microsoft.com" har den "nyeste rigtige" version hvis man da ka sige det på den måde hehe...

/Cooper

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-03-04 09:33

Hejsa og godmorgen

Her er lige en lille godt tips.

Hvis du ikke har mulighed for at downloade opdateringer fra Windows Update til din pc, har du her mulighed for at bestille en gratis cd med opdateringerne.

Vælg mellem følgende:
Windows XP
Windows 2000
Windows Me
Windows 95/98/NT

http://www.microsoft.com/danmark/security/protect/default.asp

Mvh
Brian

PS-Bestil den gratis cd til din ven så har han eller hende alle opdateringerne,og er fri for at bruge sin telefon modem
Det er bare smart

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-03-04 09:38

godmorgen..

Imponerende Brian..

Godt set

Lyhne1

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-03-04 10:01

Tillæg

Ligeledes kan jeg oplyse

At i pakken som du får tilsendt fra Microsoft,ligger der to cder

1-her ligger alle de vigtige sikkerhedsopdateringer frem til Februar 2004

2-på denne cd er der prøversioner af antivirus-og Firewall-programmer.

Disse cder er netop lavet for dem der har et telefonmodem,så de ikke skal bruge så mange penge på at downloade de mange opdateringer der er kommet i tidens løb.

Og så er det hele som sagt GRATIS

Brian

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-03-04 10:07

En god ide kunne også være at få en gratis cd fra microsoft med alle opdateringer indtil ultimo 2003.

Jeg selv har lige modtaget een, og den er altid rar til en anden gang man skal installere xp, det går formentlig noget hurtigere at opdatere via cd-rom, og vigtigst af alt, man får sp1-pakken installeret inden man går online, og kan herfor undgå evt. vira.

ellebye

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-03-04 10:11

Godmorgen Ellebye

Prøv at rulle lidt op på siden og se min kommentar kl 9:33 og kl 10:01

Mvh
Brian som er vågen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-03-04 10:17

>brian
Det var fordi jeg var 7 minutter om at skrive indlægget, så dit kom mens jeg skrev, eller sad jeg og halvsov???

ellebye

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 26-03-04 10:53

Jeg takker alle for de gode råd og har nu hentet den ned. Alle er kommet med svar som kunne bruges, men jeg kan jo kun accepter et svar og da dk kom først med svaret må det også være rimeligt at pege på ham. Endnu engang tak til alle i andre som har været til stor hjælp.