/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Pakkeliste til mc syd på???
Fra : Schwartzbach
Vist : 1761 gange
50 point
Dato : 25-03-04 22:00

Jeg skal køre i Europa i 10 dag på motorcykel. Vi skal sove på campingpladser på turen.
Jeg ville høre om der er nogen som har erfaring med sådanne ture, og om hvilke ting der er gode at have med af udstyr f.eks til camping og turen der ned ad.

Håber at få nogle rigtig gode fif og erfaringer.

Mvh Schwartzbach

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 25-03-04 22:11

biotex ... sokker. ca 8 par smid dem ud når de er brugt... så er der bedre plads på hjemturen ... falck abo... og tja.. visakort... evt. 1 xtra visir til hjelmen... 1 stk 2 liter benzindunk.. der kan være langt mellem benzin tankene der ned af...

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 25-03-04 22:11

biotex ... sokker. ca 8 par smid dem ud når de er brugt... så er der bedre plads på hjemturen ... falck abo... og tja.. visakort... evt. 1 xtra visir til hjelmen... 1 stk 2 liter benzindunk.. der kan være langt mellem benzin tankene der ned af...

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 25-03-04 22:11

biotex ... sokker. ca 8 par smid dem ud når de er brugt... så er der bedre plads på hjemturen ... falck abo... og tja.. visakort... evt. 1 xtra visir til hjelmen... 1 stk 2 liter benzindunk.. der kan være langt mellem benzin tankene der ned af...

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 25-03-04 22:11

biotex ... sokker. ca 8 par smid dem ud når de er brugt... så er der bedre plads på hjemturen ... falck abo... og tja.. visakort... evt. 1 xtra visir til hjelmen... 1 stk 2 liter benzindunk.. der kan være langt mellem benzin tankene der ned af...

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 25-03-04 22:11

biotex ... sokker. ca 8 par smid dem ud når de er brugt... så er der bedre plads på hjemturen ... falck abo... og tja.. visakort... evt. 1 xtra visir til hjelmen... 1 stk 2 liter benzindunk.. der kan være langt mellem benzin tankene der ned af...

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 25-03-04 22:12

ups der gik vist ged i det sorry var ikk meningen at spame

Kommentar
Fra : Schwartzbach

Dato : 25-03-04 22:15

biotex sokker hvad er det for nogen

Accepteret svar
Fra : lyhne1

Modtaget 60 point
Dato : 25-03-04 23:22

jeg blander mig lige... biotex er et vaskepulver. og soker er...Tja sokker...

husk også at have kontanter, da de mange steder ikke vil tage imod Visa,ved køb under X kr/euro...

afhængig af din alder, væremåde... Tyske campingpladser er stille... vi var 3 gutter afsted i sommers, og blev smidt ud af 4 stk...

ellers er der virkelig flot i mittelberge/birge vistnok i nærheden af noget der hedder Kassel... (Hvis ikke det hele gik op i øl, ville jeg kunne beskrive bedre )
ellers har jeg kun positive erfaringer med Holland.. Der virker folk meget mere tolerante, og de eneste der brokker sig er Tyskere...

Lyhne1

Kommentar
Fra : Schwartzbach

Dato : 26-03-04 11:47

Tak for det, det er alletiders at høre dine oplevelser.

Vi køre over Belgien Holland Frankrig og sikkert igennem Tyskland hjem. Så vi også kommer til at køre på andet end motorvej.

Ja det med opvaskemidlet giver vel sig selv.

Kanon mvh Schwartzbach

Kommentar
Fra : knudhein

Dato : 27-03-04 08:14

Du skal ikke slæbe mere med end der kan være i en rygsæk. Gå i en jagt og fiskeri camping-forretning og køb det letteste, du kan få. Et godt alternativ er www.louis.de -de har en masse til overkommelige priser specielt til MC-folket, og de kører tit tilbud på en masse ting.
Husk lige det allervigtigste:- de tre P-er PAS - PENGE - PRÆSERVATIVER!!!!

mvh Knud

Kommentar
Fra : tidsel

Dato : 29-03-04 16:26

tja...... jeg plejer at have telt, sovepose, lidt toiletsager, noget vandtæt og noget varmt tøj og så en masse værktøj .

Kommentar
Fra : bne

Dato : 28-05-04 13:11

Måske er det for sent, men et campingpas kræves faktisk på mange campingpladser - det fåes på dit lokale turistkontor.
Pak som du ville til en almindelig tur i DK - smid halvdelen tlbage i skabet og medbring biotex i et par stærke plasticposer, - men husk olie, kædespray, tændrør og det mest brugte værktøj.
Hvis du mangler grej, så kig ind på www.spejdernet.dk/kjellerup - under 'links' finder du flere hjemmesider med godt (og ofte dyrt) grej.

God tur.

Godkendelse af svar
Fra : Schwartzbach

Dato : 17-12-05 19:04

Tak for svaret lyhne1.