/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
HJÆLP!!!
Fra : CS4ever
Vist : 315 gange
150 point
Dato : 25-03-04 14:44

haai alle sammen... jeg vil bare vide hva i synes om denne her tekst.. jeg har selv skrevet det.. det eneste som jeg har kopieret er denne her sætning--> And if we die
let the world understand why
Soldier my eyes hate to see a young thug cry

og jeg kan ik komme vidre... hvis i har nogle gode ideer så må i gerne skrive nogen tekster.....

I try to be a good man,
but it seems like niggaz dont give a damn,
I'm showing my sorrow for the victims
in the Middle East, still i'm blamed
hated by the police
Every friday i get high,
and when im high
it feels like flying high in the sky,
you can catch me on the street,
screaming Thug Till i Die,
i dont lie, be high or die!
I'm never gone forget these dayz
With my real gangsta homiez

Omkævd: A young Nigga die in the middle east
so fuck ya all mother fuckers
and your fucking peace,
And if we die
let the world understand why
Soldier my eyes hate to see a young thug cry

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 25-03-04 15:02

øøh... flot nok.
men hvad er lige meningen..

såpænder du ikke lige vidt nok temamæssigt??
først disser du negre, så brokker du dig over krig i mellemøsten, og pludselig er du skæv????

hvad slags musik er det rap? hiphop?

lyhne1

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 25-03-04 15:04

hej med dig
du bad om en mening og min er: hvorfor skal så mange sange efterhånden handle om at blive "high" og indeholde "fuck". Jeg bliver irriteret når jeg gang på gang hører i radioen en sang: fuck fuck fuck !!! helt ærligt kan de unge sangskrivere i dag ikke gøre det bedre ??? det kan godt være jeg er en halvgammel tudse - men jeg kan ikke se det poetiske i at fucke og blive high, selvom det også en del af livet.
alligevel: held og lykke med din tekst
mvh ahtn

Kommentar
Fra : CS4ever

Dato : 25-03-04 15:05

jah... det er rap.. jeg har ik sættet det samen sårn det passer....

jeg skriver bare nogle tekster...

det er det jeg mangler gøre dem færdig... derfor vil jeg ha hjælp her fra

Kommentar
Fra : CS4ever

Dato : 25-03-04 15:07

er der ik nogen der kan hjælpe mig med at skrive den færdig som gider sårn noget... og hvis de har MSN.. så give mig den lige

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 25-03-04 15:11

ville gerne hjælpe. men ´jeg må desværre nok tilslutte mig ahtn's mening lidt.. Det er for så vidt fint nok at du skriver om at blive høj, men behøver du at drage alle de andre temaer ind i sangen... enten eller (efter min mening) det her får dig jo bare til at lyde som en vred ung mand, der har svært ved at udtrykke sig... og dem har vi ærligt talt nok af..

men mist ikke modet, dette er jo bare en enkelt holdning.. og mpske endda en rigtig dårlig en af slagsen... Det skal jeg ikke kunne sige...

Kommentar
Fra : CS4ever

Dato : 25-03-04 15:14

okay... har du mSN???

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 25-03-04 15:18

giver lyhne1 ret - det virker lidt rodet, hvad med at holde dig til et enkelt emne.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-03-04 15:19

Jeg synes da den har nogle kvaliteter, selv om jeg nok ikke er målgruppen!
Jeg kan stadigvæk huske da The Who udgav My generation. Det affødte da vist osse negative kommentarer fra forældre og opefter, så lad mig lige komme med et citat af Bob Dylan "Don't kritizise, what you don't understand"
Keep up the good work CS4ever

Kommentar
Fra : CS4ever

Dato : 25-03-04 15:22

taaak tedd den der kunne jeg li "Don't kritizise, what you don't understand"
men er der så ik nogen der vil hjælpe mig...

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 25-03-04 15:23

kære tedd
påstår du at vi er nogle gamle forstokkede forældre, der ikke forstår et hak, men bare vil brokke os ? sådan forholder det sig i hvert fald ikke fra min side. mine kommentarer var nok noget negative, men det er en kritik og det var jo det der bla. blev bedt om - positiv som negativ.
mvh ahtn

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 25-03-04 15:26

ja, det er nu et godt citat, husk bare CS.. at hvis du skal bruge det, så skriv Kritizise med C Critisize...

Undskyld jeg stopper med at brokke mig nu

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-03-04 15:29

Du udbeder dig meninger om din tekst.

Så bliver du nok nødt til at finde dig i hvad der kommer

I øvrigt er den (synes jeg) noget rodet.

Og hvor mange negroider er ddet mon lige der er involveret i de forskellige konflikter i mellemøsten?? je ger bange for det er den forkerte race du "angriber"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-03-04 16:01

Nej det var nu ikke ment sådan ahtn Det var mere for at gribe i egen barm. Jeg bryder mig ikke decideret om rap som musikform, men hvis man sætter sig ned og gennemgår teksterne, så er det altså der, det rykker, fremfor det mainstream musik, der vælter ud af højtalerne, når man tænder for et musikprogram. Og det er da bedre at nogle "vrede unge mænd" får deres meningerne ud via musik, end ved hærværk og andre ting! Udover det bruger de jo bare tidens sprog, lige som vi gjorde da vi var unge!
Citat
'people try to put us down (talkin' bout' my generation)
just because we get around (talkin' bout' my generation)
things they do look awful c c cold (talkin' bout' my generation)
i hope i die before i get old (talkin bout my generation
The Who My generation

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 25-03-04 16:09

It sounds like you'r into gangsta rap,
I just think that kinda music is a shitload of crap,
If you'r not able to write your own lyrics,
What are you but an inferior nonentity,
When you'r from denmark you should be rappin' in danish,
I don't get why everything has to be in english,
it's ok homie... I'm just pulling your leg,
But I'm afraid that your integrity is at stake,

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 25-03-04 16:13

LOL!!!

Tror nok lige i skal slå jer sammen. Fluffy og CS... (Måske endda også Tedd)

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 25-03-04 16:41

tedd - ja godt ord igen - blev bare lidt mopset - heldigvis uden grund - og ja det er jo tidens "sprog", jeg håber bare ikke at min datter kommer til at bruge fuck og high i hvert andet ord hun siger, fordi det lige er in i tiden. og på den anden side - hvad sagde vi ikke selv da vi var unge - ha ha. nå, nu vil jeg ikke blande mig mere, for jeg kan desværre ikke hjælpe ham med teksten, men som en anden skrev, hvis du er dansk så skriv/syng dog på dansk. engelsk er måske nogle gange "nemt" - man fyrer en masse "fede" ord af, men hvis det skal være på dansk, tror jeg man skal tænke sig lidt mere om.
hygge hejsa
mvh ahtn

Kommentar
Fra : CS4ever

Dato : 25-03-04 16:48

jeg vil ik rappe på dansk....
fordi jeg synes det lyder bedre på eng..

men alle dem der hjælpe mig færdig... så skriv jeres msn hvis i har.. eller jeres e-mail.. fordi det her er vigtigt for mig...

Kommentar
Fra : CS4ever

Dato : 25-03-04 16:50

hva synes i om det her..... Give me paper and a pen so i can write about my life of sin

Kommentar
Fra : CS4ever

Dato : 25-03-04 16:54

We are det new generation of BG connectioen...

if u are fucking with my BG homiez u are fucking with me, if u got a problem so come to me!

BG står for Bispehave Gangsters...(ik grin det er bare noget jeg har fundet på)....

men hva synes i gutter...Tedd og fluffy

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-03-04 17:20

Hvad med - Give me a paper instead of gun
Bispehaven? Jeg bor selv i Toveshøj så det er jo tæt på.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 25-03-04 17:38

The pen is mightier than the sword
so give me a pen instead of a gun,
Ya'll need to use the word
instead of running around with an AK for fun

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 25-03-04 18:52

Jeg vil blot tilslutte mig koret, det gør altså ikke en tekst bedre hvis der er 3x "fuck" i et enkelt vers.

Derudover synes jeg det er synd at du agiterer for det at være høj - enhver med bare en anelse selvrespekt og omløb i hovedet, burde klart afholde sig fra at omtale bevidsthedsudvidende og stimulerende stoffer stærkere end kaffe i positive vendinger.

Alt for mange unge dør eller bliver syge af det skidt, og selv nogle af de mennesker der drager i felten for at redde verden i den hellige freds navn, er også påvirkede af stoffer. Selv herhjemme blandt menige!

Det er brandbrølendemig for svagt hvis man som sangskriver (!) eller musiker (!) ikke kan forholde sig som afstandstagende til stoffer.

[provokation on]
Og næstsidst men ikke mindst - prøv dog at rappe på dansk - du synes sikkert kun det lyder bedre på engelsk, fordi du kan skrive "fuck" og "niggerz" i en naturlig sproglig sammenhæng på den måde, ikk?
[provokation off]

Til sidst: Hvorfor pokker: "you can catch me on the street,screaming Thug Till i Die" = "Du kan fange mig på gaden, skrigende hooligan til jeg dør"
Det gi'r slet ingen mening i forhold til dine angreb på mellemøstkrigene, eller politiet.

"Thug" er en hooligan, en person som har bevidst skadelig opførsel.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 25-03-04 22:20

Man lærer ikke folk at holde sig fra stoffer ved at sige lad være....så bliver de først nysgerrige......Det er mere effektivt at komme med skræmmende eksempler.....jeg røg en del "fede" i min ungdom og havde kun lovprisende ord tilovers for det.....Men når jeg kigger på det nu...er mine mest lovprisende ord, det bedste skræmme eksempel der findes..........det er denne metode man bruger i den "ægte" hip hop....ved hjælp af historier gør man opmærksom på politiske/samfunds problemer (lyt til; GrandMaster Flash and The Furious Five: The Messege).....hvis man bruger hip hop til andet har man enten solgt sin sjæl, eller er kommet i stald hos Sony (hvad forskellen er har jeg ikke fundet ud af endnu) sorry Nick & Jay ;) Musik har desværre udviklet sig til en kamp om at blive berømt, istedet for en kamp om at blive hørt så man kan delagtig gøre folk i sine meninger og anskuelser......Hvorfor er det mere værd at have nogen gode gajoler, end at have talent.......

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 25-03-04 23:13

Say the word and you'll be free
Say the word and be like me
Say the word I'm thinking of
Have you heard the word is love?
It's so fine, It's sunshine
It's the word, love
In the beginning I misunderstood
But now I've got it, the word is good

Kan i ikke bruge dette???

eller er det allerede brugt?? (lennon+Mccartney)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-03-04 06:57

>fluffy.... Det er jo netop også det jeg skriver - "afholde sig fra at omtale.....bla bla bla ... i positive vendinger".

Jeg er 100% enig i, at man opnår mere ved skræmmehistorier - jeg er bare dødtræt af, at jeg selv og mine omgivelser altid pumpes fulde af musik og tekster der lovpriser stoffer, trance, politi-had, vold og "motherfuckers".

Jeg "legede" også med "de fede" i mine unge dage - og ved gud det var sq da noget af et suspekt miljø. Jeg synes egentlig hurtigt det fede med de fede forsvandt når man åbnede øjnene, og kiggede på de omgivelser man befandt sig i. Mit liv skulle ikke forsumpe og forspildes i hashtågerne.

Jeg synes stadig at CS4Ever bør overveje sine tekster, deres indhold og budskab, samt gøre op med sammenblandingen af SÅ mange temaer på SÅ få linier.

PS. Det er ikke mere værd at have et par gode fordele end et godt talent - men i visse tilfælde kan jeg godt ignorere musikken og ha' det rart alligevel

Kommentar
Fra : CS4ever

Dato : 26-03-04 11:29

det jeg vil er!... at skrive om alle de ting jeg har gjort!.....
og alle de ting jeg gøre.... det er det jeg vil*!....

Men Pleace Hvis i har MSN så skriv den lige

Kommentar
Fra : CS4ever

Dato : 29-03-04 17:53

hvad synes i om det her....

Last year was hard but life goes on.. where should I begin
my life is full of sin but give me 1 reason to live this life i live.... My life on the street where i never get peace. And Every friday i get high with my homiez and if u ask me why? only 4 got my minds and my life i don´t lie god let me die.... and when im high it feels like flying high in the sky. And there was a time where a homie get bye but nobody cry´ed.... I ain't afraid to die, I want to see what's after this I'm living blind writing rhymes
Til they capture this

Kommentar
Fra : Sajko

Dato : 29-03-04 18:07

CS4ever - Du tager jo bare bare tekster fra forskellige tracks, og putter selv lidt ind, laver lidt om.. Det fanme noget kavt.

Kommentar
Fra : CS4ever

Dato : 29-03-04 21:50

jeg har sku ik taget nogen tekster fra nogen

Kommentar
Fra : Rasmus85

Dato : 30-03-04 17:09

Prøv det her;

/I'm stupid, and I have a little brain/
/I can't rime, and I'm FUCKING insane/
/I try to write about the problems og the world,
but it ain't working, 'cause I'm a little girl/
/I can't understand a thing, and I can't write and sing/ ...

Håber du kan bruge det...eller!

Kommentar
Fra : Sajko

Dato : 30-03-04 21:56

/Hep Rasmus85

Og CS4ever, jo du gør : )

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-03-04 23:23

Tja Mozart snuppede sgu osse fra Bach

Kommentar
Fra : CS4ever

Dato : 31-03-04 14:28

din fucking luder hvem tror du er

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-04 14:31

CS4ever glem de der negative kommentarer og keep up the good work!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 15:58

Blev dit spørgsmål besvaret? I så fald accepter venligst et svar