/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ubegrænset CDI til street...
Fra : TobiasAJ
Vist : 2616 gange
20 point
Dato : 25-03-04 14:38

Hejsa Godtfolk.
Er der nogen er jer der har nogen anelse om hvor man kan købe en ubegrænset cdiboks til Suzuki streetMagic? Eller om det overhovedet giver noget. En streetmagic er jo ikke lige den hurtigste knallert at tune...
Og jo... - har prøvet alle sider som: westimport, scootershoppen, kreidler-service, metrakit, speed-line...

Kommentar
Fra : stine86dk

Dato : 25-03-04 17:36

har du prøvet protunahandel.de

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-03-04 19:09

Der er overhovedet ikke nogen ide i at skifte CDIèn, da de eneste begrænsninger er:
1. = En skive i variator.
2. = Ekstra rør i udstødningen, oppe ved cylindren.
3. = I nogle modeller er der plumb i cylinderen

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : TobiasAJ

Dato : 25-03-04 21:13

Har som sagt prøvet alt!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-03-04 00:50

Hvad har du prøvet alt?
Jeg skriver jo at det ikke hjælper, men du kan da finde en der kan bruges til flere forskellige, bl.a. streetMagic.
Hvorfor vil du have en på, er den gamle i stykker.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 27-03-04 13:45

Kan købes her: http://www.taffspeed.co.uk/technic/magic.htm
Der er også lidt om effekten af en ny cdi box, da der klart er en effekt at hente...
Ps: Kik lige prisen inden du bestiller.....Dyrt...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 27-03-04 14:42

Hvad effekt skulle der være at hente, hvis den tænder på det rigtige tidspunkt, kan den vel ikke tænde bedre?
At den engelske version er anderledes end den Danske, er da ikke unormalt, og som de skriver vil den engelske model kunne hastighedsforøges hvis alle dele udskiftes.
Men hvort stort tun TobiasAJ har på skriver han jo ikke?
The standard CDI unit reduces its ignition timing so that the engine goes flat at around 8,000rpm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : TobiasAJ

Dato : 28-03-04 12:13

Har 47mm Athena Racing, NRX Gianelli, Malossi multivar, Dellorto 17,5... Men snakker lige med forhandleren...

Godkendelse af svar
Fra : TobiasAJ

Dato : 29-03-04 14:48

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 13-01-05 19:53

Der er flg. At hente Den orig, Cdi flader ud ved 8ooo o/min Hvor den ubegrænset kalare flere omd. Men det koster vel også motorens levetid. Mit foreslag er En god tun cylinder. En god Kaburator feks D´lorton 21mm. Så køre den ca 80km/t. Der efter Gearing. Så kommer der topfart. Derefter juster ind med varioruller, Alt efter tempment, Der kan bundtræk/Optræk justeres.

mvh
Johnny