/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Slet egen spørgamål?
Fra : MonieJacobsen
Vist : 312 gange
50 point
Dato : 25-03-04 14:26

Hej Kandu
Hvordan slettes et spørgsmål, som man ikke syntes, man får svar, som ønsket?
Eller forslag: Giv mulighed for, at kunne slette ens egen spørgamål!

Mvh
Monie Jacobsen

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-03-04 14:27

Der er desværre kun en mulighed, og det er at acceptere et af de indkommende svar som det rigtige

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 14:28

Du kan slette indtil der er faldet en kommentar - så er det slut, så kan du ikke trække den tilbage.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 25-03-04 14:41

Hvis du ikke er tilfreds med svaret, skriver du bare at du ikke er tilfreds med svaret, men spørgsmålet skal jo lukkes.

Og som 3773 skriver, er det kun muligt at slette et spørgsmål, hvis der ikke er nogen kommentarer endnu.

Mordex.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 25-03-04 15:04

som de andre allerede har sagt..
men ellers har du jo mulighed for at forhøje pointsene og få det øverst på ubesvaret listen... og dermed se om ikke du får et tilfredsstillende svar..

Hvilket spg. snakker vi om??

Lyhne1

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 15:08

Umiddelbart kan jeg ikke se du har nogle ubesvarede til at stå!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-04 15:12

Det er, som mordex skriver, ALTID en god ide at gøre opmærksom på, man ikke finder de foreliggende kommentarer egnet som svar på spørgsmålet. Evt. ved at uddybe det.

En anden ting er at man kan øge pointene med mindst 20 og derved gøre opmærksom på at man stadig er interesseret i forslag. Er der siden man stillede spørgmålet kommet flere spørgsmål til i samme kategori vil spørgmålet blive flyttet øvers i 'bunken' (Dette gælder dog ikke i Seneste 25, men kun i kategorien hvor spørgmålet hører hjemme)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-03-04 15:14

Monie.
Jeg var inde på sunwind.dk
En grim stavefejl på forsiden,
det ser ikke godt ud.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-03-04 15:17

Der er lige nøjagtig et r for meget i "rulleteksten"

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 25-03-04 15:22

godt set mol

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 25-03-04 16:19

Man er ikke tvunget til at acceptere noget der ikke dur, og så må man bare lade spørgsmålet stå åben. Eneste problem er at pointene er spildt, det er der desværre ikke noget at gøre ved.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 16:21

....og der ligger tonsvis af spørgsmål åbne og fylder op rundt i folks profiler.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 25-03-04 16:47

Det må være folks egen sag. Jeg har p.t. dette spørgsmål til at stå: http://www.kandu.dk/dk/spg/35196 og ser ingen mulighed for at lukke det på en fornuftig måde.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-03-04 16:48

Enig med Rfou.
Spørgsmålet SKAL jo ikke nødvendigvis lukkes.
Hvis man har tid, så kan man stille spørgsmålet igen et stykke tid senere. Så kan der dukke nye og klogere kandu-brugere op.
Det kan IKKE betale sig at forhøje pointtallet, netop fordi man alligevel ikke kommer med i "sidste 25". Det kan bedre betale sig at stille spørgsmålet igen til den pris, man nu har råd til. De folk, der svarer fordi de har en viden om emnet, de er alligevel ligeglade med points.

Og man kan jo altid starte med at stille spørgsmålet til en lav pris, -og så senere hæve prisen hvis man synes, at der er kommet et godt svar.

Og 3773: De der spørgsmål de vejer alså ingenting.... Hvor har du det der "tonsvis" fra? Og hvorfor tror du, at de vejer eller fylder mere når de ikke er lukkede?????

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 16:52

Det er muligt du kalder det et spørgsmål, Rfou, men hvad er spørgsmålet? Som du selv skriver er det en kommentar. Så begrundelsen for ikke at lukke det, kan jeg ikke se. Det er klart at du ikke ser dig istand til at skulle acceptere en kommentar som svar, idet der intet spørgsmål er.

Hvad kom først? Hønen eller ægget?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 16:58

Birgitta. Nu ved jeg ikke nøjagtig, hvordan kandu-programmet er opbygget. Min i min profil kan jeg se alt hvad jeg er eller har været involveret i. Det samme kan alle andre. Idet man lukker et svar, optræder henvisningen kun hos den, hvis svar blev accepteret - dvs alle forsøgene slettes hos alle de andre. Alt andet lige, lugter det af besparelse på serveren. Det er dog kun et gæt.

Nu kan jeg se på mine egne abonneringer at der ligger i hundredevis af ikke-accepterede, bare i min profil. Så vi taler om virkelig store antal. Derfor må man have en forventning om at det fylder unødigt meget, når der skal opretholdes en farlig masse henvisninger og hyperlinks.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 25-03-04 17:11

Jeg skal ikke have en begrundelse for at undlade at lukke et spørgsmål. Derimod skal jeg have en acceptabel grund til at godkende en kommentar eller et svar, og det er udelukkende min afgørelse.

Der står intet steds skrevet i kandus regler:
Copyright © 2000-2004 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes. - man kan finde i den mørke linie her forneden på siden, at man skal lukke sine spørgsmål.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 17:14

Kender den Rfou, men du kan stadig ikke forvente at nogen svarer når du ikke spørger! Det er faktuelt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 17:15

Gider ikke deltage i en endeløs diskussion om emnet, vinger af her!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-03-04 17:20

3773, -hverken du eller jeg ved nøjagtig, hvordan kanduprogrammet er opbygget. Men INGEN STEDER i kandus "kom godt i gang" eller anden rådgivning står der NOGETSOMHELST om at det tilrådes at man lukker spørgsmål! Hvis der var et reelt problem, så ville vi da nok få det at vide "oppefra".

--Jeg kan da ikke se alt, hvad du har været involveret i i din profil..... Kun dine spørgsmål og tips..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-03-04 17:20

nårh, han stak af....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-03-04 17:21

(hvorfor ville den ikk' det?)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 17:37

Sorry Birgitta, ikke møntet på dig.

Nej Kandu skriver ikke en bønne om det høflige ved at lukke pænt og ordentlig efter sig - sige tak for hjælpen. Nu ved jeg jo heller ikke (som jeg netop skriver), om det belaster serveren.

..og nej, du kan ikke se mine involveringer. Kun det accepterede. Men der er mange lover jeg dig. Flere kandu'er rydder op i deres profil, ved ganske simpelthen at fjerne vingen, nederst til venstre. Simpelthen fordi man ved skidtet aldrig bliver accepteret og lukket - hvilket iøvrigt må betegnes som en middelsvær flabethed overfor andre kandu'er der har brugt tid på at løse problemer og finde svar. Jeg skal hjertens gerne give RFOU medhold i, at ikke alt er lige lødigt, men alligevel.....

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 25-03-04 17:39

Jeg har ingen problemer med mit spørgsmål. Jeg ville blot pointere overfor moniejacobsen, at hun ikke behøver at acceptere et svar eller en kommentar, hun ikke mener er relevant. Hun behøver heller ikke bekymre sig om, om det står i vejen for nogen eller noget. Det gør det ikke. Men pointene er spildt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 17:50

Det er din mening Rfou, vi andre rydder pænt og ordentlig op efter os! Får vi ikke svar, forsøger vi igen med en henvisning. Almindeligvis lykkedes det!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-04 18:02

Rfou -> Rent teknisk har du ret : Åbne spørgsmål belaster næppe Kandu.dk's DB system mere end besvarede

3772- > Rent moralsk har du ret : Når man har brugt tid (=penge) på at hjælpe en bruger, er det mindste man kan forvente; lidt response.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-03-04 18:52

Det gør ikke så meget, at et spørgsmål ikke bliver lukket (for mig altså).
Men ind i mellem savner jeg da: "det kan jeg ikke bruge" / "forklar lige hvad du mener" / " eller bare "jeg har klaret det, for det var bla bla bla" især hvis man evt. har '''lokket''' vedkommende til at prøve noget.
Emesen.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-03-04 19:36

Er der ikke nogen der gider læse det oprindelige spørgsmål igen?

Det handler ikke om hvorvidt et spørgsmål bør/skal lukkes, men udelukkende HVORDAN

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-03-04 19:38

Undskyld

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-03-04 19:41

Spørgsmålet er besvaret.
Resten er bare en lille sludder mens vi venter i al
høflighed på at Monie
siger tak, lukker og slukker.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 25-03-04 19:55

hvad vejer et spørgsmål, eller rettere sagt hvad vejer et ton spørgsmål ??? i kilo

per

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 25-03-04 19:58

MonieJacobsen -> Dit spørgsmål er et udtryk for ønsketænkning sådan som kandu.dk er i øjeblikket. Til april kommer en ny version op at køre og så må vi se, hvad det fører med sig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-03-04 22:12

Et ton spørgsmål vejer 1000 kilo

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 25-03-04 23:06

molokyle

er helt enig, når man alligevel har mistet sine points. kan man vel lige så godt give dem til det bedste forsøg...
det er da træls at have undersøgt en masse for en (som viser sig at være forkert) og komme med et bud, uden at nogen (Ikke nødvendigvis en selv) får point for det...

synes jeg

Lyhne1

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 25-03-04 23:07

og forresten rfou, så er der et interessant indlæg til det spg. du nævnte tidligere...

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 26-03-04 00:43

Tak for oplysningen lyhne1 - Jeg har endnu ikke fået en mail fra kandu, om at skulle have modtaget en kommentar. Og dette er jo endnu et godt argument for ikke at lukke sine spørgsmål før man har fået en acceptabel respons.

Jeg mener også godt man kan acceptere et behjertet og seriøst forsøg; men man ser mange elendige besvarelser. Måske fordi det har været et elendigt eller dårligt formuleret spørgsmål.

Og det er altså ingen regelbrud, at undlade at lukke et spørgsmål. Måske uhøfligt; men sådan er der så meget. F. eks. denne tråd, hvor vi (jeg) har fjernet sig fra det oprindelige spørgsmål der jo allerede er blevet korrekt besvaret.

mvh
rfou

Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 26-03-04 07:19

Tak for svaret molokyle.