/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forstærker - indgange???
Fra : zomp
Vist : 713 gange
34 point
Dato : 25-03-04 13:41

Jeg har lånt en Kenwood forstærker og en lille sub, nu har jeg lige et par spørgsmål:

Den Kenwood forstærker jeg har lånt har en "level input" der står i manualen at der må tilsluttes max 25 watt.... kan I forklare mig hvordan jeg skal forstå det?

Må jeg tilslutte min headunit direkte til den "level input" altså fra en/flere højtaler udgange på headunit til "level input" på Kenwooden??

(der er ikke nogen "output" udgange på min headunit, kun til højtalere)
((det er en Kenwood KAC-859, og den skal KUN trække en lille sub))

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 14:09

Det kunne lyde som om du har fat i det rigtige, når man dømmer efter det du skriver. Visse boostere er født til at "spise" et højttaler signal direkte fra en headunit. De max 25 W skal du ikke bekymre dig om. Der findes ganske simpelt ingen headunit der kan levere så stor en effekt, uanset at de optimistisk er mærket med både 30, 40 og 50 W.

Jeg ville prøve (meget forsigtigt) om det duede. Vær obs på at du ikke får en af udgangene fra headuniten kortsluttet til stel. Det vil den ikke bryde sig om.

Du har ikke fået en vejledning, vel?

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 25-03-04 14:15

jeg har manual på Kenwooden hvis det er det du mener....?
okay, jeg prøver at sætte min Pioneer til Kenwoodens "level input" jeg kan godt sætte nøjes med at sætte en lus på ledningerne til baghøjtalerne ikk?

det er vel begrænset hvor meget effekt forstærkeren sluger?

headunit kan godt trække forstærker og højtaler samtidigt??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 14:22

Det var forstærkeren jeg mente.

Ja, prøv forsigtigt - skru endelig ikke særlig højt op. Sæt amp'en parallelt på bageste højttaler. Forstærkeren har antagelig en impendans på 10kohm, derfor vil headuniten slet ikke opdage den er der. Hvis den er beregnet til det der show har den endvidere en seriemodstand på indgang, sådan at den ikke brænder indgangen. MEN 0-garanti. Dejligt om du havde haft en vejledning på forstærkeren.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 14:22

Hvad hedder forstærkeren, udover Kenwood?

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 25-03-04 14:28

se første indlæg...... HEHE

det er en Kenwood KAC-859 og jeg HAR manualen!!

den er også her så du slipper for GOOGLE:

http://www.livemanuals.com/partners/kenwood/manuals/kw095/manual/KW095_01.html

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 25-03-04 14:31
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 14:37

Kiggede lige - yes den æder en højttaler udgang direkte. Med lad da være og brug head uniten til at trække baghøjttalere, det kan KAC'en jo også gøre. Og den har væsentlig flere muskler.

Den ser rimelig fed ud. Delefilter og alt mulig indbygget. Stabil i to ohm. Jow Jow.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 44 point
Dato : 25-03-04 14:38

Print den ud, så du ikke kvajer dig.

Vær obs på at du skal bruge et særdeles kraftigt kabel fra batteriet og til ampen. Læste vit noget med minimum 5 kvadrat. HUSK SIKRING - så du ikke brænder din bil af. Et bilbatteri er ret stærkt.

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 25-03-04 14:40

oki, så smide de to kabler til baghøjtalerne direkte i forstærkeren og så lade den trække højtalere og sub bagi!!

TAKKER!

Godkendelse af svar
Fra : zomp

Dato : 25-03-04 14:42

Tak for svaret 3773. way ahead of you.....!

har printet, og er på vej til thansen efter en 60 amp sikring......havde ikke lige den størrelse liggende!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 14:45

Uha, køb lige en batterilader når du er igang. Ellers kan du ikke starte. Og et par propper til ørerne.

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 25-03-04 14:51

haha, ja! jeg har ellers et ekstra batterier jeg overvejer at sætte i! det er et "fritids batteri" dvs at det er et deepcycle tror du der sker noget ved at sætte det sammen med et alm startbatteri???

mit start er på 60 AH
deep cycle er på 75 AH

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 14:58

Uha nej, Hvis du kobler flere batterier sammen, bør du have et "campingrelæ", eller tager de livet af hinanden (batterierne altså).

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 25-03-04 15:00

okay, det dropper jeg! (indtil jeg er træt af at løbe den igang)((bilen altså))

tak for svaret!!