/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Brændesalg fra Sverige
Fra : renekoch
Vist : 8627 gange
100 point
Dato : 25-03-04 11:20

Jeg har ladet mig fortælle, at man kan købe 3 rm. flækket brænde i Sverige for 1.000 kr. Mere ved jeg desværre ikke. Er der nogen som har flere informationer, f.eks. adresse, tlf., hjemmeside mm. hvor man kan undersøge det nærmere?

Kommentar
Fra : legind

Dato : 25-03-04 11:32
Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-03-04 11:35

Hvor langt er det lige Horsens ligger fra Sverige?

Kommentar
Fra : legind

Dato : 25-03-04 11:36

lidt langt

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-03-04 11:36

Kommentar
Fra : legind

Dato : 25-03-04 11:37

havde ikke lige set der stod horsens ups

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 11:47

Det er iøvrigt sindsygt for dyrt, det der fra forstteam.

Kommentar
Fra : legind

Dato : 25-03-04 11:50

hvor meget koster en rummeter normalt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 11:53

Tja, 120 - 160 på roden, hvis man selv skover. Afhængig af gode kontakter og den slags, kan man vel skaffe en rummeter ovntørret bøgeskaller for omkring eller lige under 300 bananer.

Kommentar
Fra : renekoch

Dato : 25-03-04 11:54

Jeg søgte egentlig nogle informationer om priser i Sverige. Så hvis I ikke har input til mit spørgsmål, må I gerne fortsætte jeres "snak" et andet sted. Pft.

Kommentar
Fra : legind

Dato : 25-03-04 12:02

http://www.trainformation.se/mainpage/
jeg ved ikke om dette link kan bruges

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 25-03-04 12:16

http://www.fyrogspar.dk ........... ?

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 25-03-04 12:18

Hej.
Jeg tror det hurtigt bliver for dyrt for træet med fragt og hvad der ellers følger med. Du kan sagtens købe træ herhjemme til de samme penge. Her i Horsens-området koster godt træ fra 200 kr til 350 kr. Alt efter om man selv skal skove det, om det er tørt, om det skal leveres. Hvorfor så købe det helt i Sverige?

Peter.

Kommentar
Fra : renekoch

Dato : 25-03-04 12:32

Prisen i Københavnsområdet er ca. 1.500 kr. for 3 rummeter (kløvet og leveret). Hvis man kan få det for 1.000 kr. i Sverige, er der jo penge at spare. Og så er Sverige trods alt tættere på end Jylland - believe it or not... Sverige må alt andet lige også være billigere pga. de store skovområder, sammenlignet med Danmark.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 12:41

Kan i ikke selv få lov til at skove, der ovre på øen, Rene? Det er normalt væsentlig billigere, og så har man så godt af den friske luft.

->Peter, du kan godt få det billigere.

Kommentar
Fra : renekoch

Dato : 25-03-04 12:44

Jeg har skovet 8 rummeter i denne uge. Så jo, det kan man sagtens. Men hvis man nu kunne få noget billigt fra Sverige, var det jo værd at overveje.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 25-03-04 12:48

Ja, det er rigtigt. Jeg selv gider ikke skove mere, det er for grimt ved ryggen. Jeg får som sagt bøgeskaller, ovntørret. Hvis du gerne vil have det, kan jeg undersøge hvad en vognladning leveret i københavnsområdet koster. Det er der ikke meget arbejde ved. En smule saven og flækken, så er det klar. Måske var i et par stykker der kunne dele.

Kommentar
Fra : renekoch

Dato : 25-03-04 13:01

Tak 3773. Det var bestemt en mulighed. Bøgeskaller, hvad er det helt præcist? Har du en idé om hvad det koster og hvor mangge rummeter man får?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 13:21

Checkede lige - for at det render rundt skal du tage i omegnen af 50 m3 - altså forvogn og hænger. Ellers bliver det ædt op af bropenge og diesel. Jeg får lige et prisoverslag + mængdeoverslag. Hvis i er en tre fire stykker kan det jo sagtens gå.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 13:29

Bøgeskaller er alt det savværket skærer væk, når de får hele stammer ind. Der er lidt ekstra bark, men ellers er det aldeles fint at fyre med. Noget af det er ikke til at knække pga knaster, men det saver man bare. Anstlået ca det halve arbejde, set i forhold til "ruller" leveret i indkørslen. Ca 10% arbejde af selvskovning.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-03-04 13:40

Det kan ikke betale sig.
Du har ingen garanti for den udlovede kvalitet og returnere
læsset går på din regning.
Glem det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 14:03

Tak for tilliden Teil. Du er IKKE jyde kan jeg forstå?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-03-04 14:11

Jo jeg er jyde og kender svenskerne, kan de snyde en dansker så gør de det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 14:14

Sorry Teil, troede det var mit "jyde-tilbud" du hakkede på.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-03-04 14:17

Slet ikke 3773, jeg prøver så vidt muligt at svare på spørgsmålet og ikke kommentere andres svar.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-04 08:36

320 kr pr kassemeter ved levering af et helt træk i københavnsområde, incl kørsel, moms og hele lortet. Bøgeskaller, ovntørret, klar til brændeovn. Noget af det skal lige knækkes først. Interesseret?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-04 08:37

Glemte lige, han har ca tres m3 med, dvs forvogn/hænger (containere) læsset helt op (det er frygtelig meget træ).

Kommentar
Fra : renekoch

Dato : 31-03-04 15:21

Hej. Jeg synes at prisen er alt for høj når der er tale om kasserummeter og hele 60 m3. 60 kasserummeter svarer til ca. 30 rummeter brænde. Det kan købes til samme pris alle steder og jeg kan derfor ikke se nogen fordel. Det burde der være hvis jeg skal købe hele 60 m3. Men du skal alligevel have tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-04 18:20

Vi er nu ikke helt enige om kassemeter versus rummeter. Problemet er det skal køres, bropenge og alt det andet. Desuden er både toldvæsen og vognmand indblandet.

Jeg kan så sige det er godt træ.

Godkendelse af svar
Fra : renekoch

Dato : 25-04-05 10:25

Tak for svaret 3773.