/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
pci modem???
Fra : lyhne1
Vist : 671 gange
25 point
Dato : 25-03-04 11:17

hejsa. jeg har i min enhedshåndtering under punktet andre enheder et pci modem som ikke kan installeres... jeg har et eksternt com21 modem, men det fungerer fint (jeg skriver her) hvad er et pci modem? og hvordan får jeg den fejl løst???

ikke fordi den gør noget.. men jeg ville da helst have at der ikke var nogen fejlmeddelelser...

Jeg havde engang et eksternt 56K modem installeret, men tror ikke det kan være det..for jeg har prøvet at slette enheden, men næste gang jeg starter siger windows (xp) at det har fundet ny hardware...

hjælp!!

Lyhne1

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 25-03-04 11:19

Dit pci modem kan du bare pille ud.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-04 11:20

Kan det ikke tænkes at det er et onboard modem der spøger, altså et der er indbygget i dit bundkort. Det kan du se ved at kigge efter om der er stik til telefonledning på bagsiden. Onboard enheder kan slås fra i BIOS

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-04 11:22

oleherman mener nok at det kan være et "kort" modem der er sat i en PCI slot på bundkortet, også en mulighed.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-04 11:22

Et pci modem er et internt modem der sidder i et pci slot ...eller det er et modem der er bygget sammen med pci bussen på bundkortet. I det første tilfælde skal du fjerne kortet og derefter fjerne enheden fra enhedshåndtering. I det andet tilfælde er der ikke andet at gøre end at kigge efter chip fabrikatet på pci enheden og derefter finde den korrekte driver hos producenten. Alternativt ..bare lade stå til

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : heinefernandes

Dato : 25-03-04 11:27

..du kan deaktivere modemmet ved at klikke "deaktiver" når du højreklikker på det i enhedshåndtering!..hvis du derimod vil have det til at virke kan du, hvis du kender producenten og serienummeret finde driveren til det på nettet.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 35 point
Dato : 25-03-04 11:27

Molo>>Man kan nu godt deaktivere et indbygget modem (andet tilfælde) ved at gå ind i BIOS og finde f. eks. PCI enheder. Der vil typisk være mulighed for at deaktivere de enkelte enheder enkeltvis.
Bjarne

Kommentar
Fra : heinefernandes

Dato : 25-03-04 11:30

et pci modem er et modem der er sat til internt i maskinen på bundkortet i et pci slot, så du kun kan se udgangen på modemmet bag på din computer.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 25-03-04 11:31

olehermann: der er jo ikke noget modem at pille ud....
der er ikke umiddelbart noget onboard modem..Der er ihvertfald ingen stik på bagsiden, udover det netkort jeg selv har sat i (det er installeret)
der er vel ikke et onboard modem, uden stik til...??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-03-04 11:35

Det er dit onboard modem/indstalleret i en slot på dit bundkort,som du ikke benytter,så BjarneD har ret, glem det,no problemos,det er det samme på min nr 2 pc.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-03-04 11:36

nå man kan ikke engang gå på toilettet,et par minutter

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 25-03-04 11:36

Hmmm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-03-04 11:36

mens man er i gang med at skrive

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-03-04 11:38

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Godkendelse af svar
Fra : lyhne1

Dato : 25-03-04 11:41

Tak for svaret BjarneD. og tak til jer andre, og dem der tisser
         Den stod sgu i bios... Sjovt (dumt) jeg ikke havde spottet den... men mere mærkeligt at der ikke er et stik til den ikke??

Når i nu er så kloge så kig lige på denne her:
      http://www.kandu.dk/dk/spg/36478

Jeg vil meget gerne snart have det løst....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-04 11:43

Hvad hedder dit bundkort? Så skulle det kunne findes ud af og du kunne også prøve at installere Aida der giver oplysninger om indholdet på din PC:
http://www.aida32.hu/aida32-download.php

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 25-03-04 11:44

jaja bjarneD nu skal du heller ikke rende på toilettet hele tiden

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-04 11:55

epedemi

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 25-03-04 11:57

ja, det smitter det skidt

nu skal du holde dig. og kigge på det spg. jeg postede lidt højere oppe...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-04 12:05

Tak BjarneD ..så lærte jeg lige som lyhne1 også lidt idag

</MOLOKYLE>