/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Videofilm overførsel til alm.bånd ell. c~
Fra : tinah
Vist : 671 gange
100 point
Dato : 25-03-04 10:50

Jeg har nogle videooptagelser jeg gerne vil have over på alm. videobånd eller evt. cd-rom men det er for dyrt
hos fotohandleren.
For en hel del år siden havde vi videokamera hvor der hørte en adapter til.
Vi kunne så sætte båndet fra videokameraet i og sætte det i en video adapter og sætte denne i videoen,
og afspille.
Findes det mere?
Men hvad gør vi ellers nu - vi har, som i måske forstår, ikke et videokamera.
Tinah

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 10:53

Ok, det har været VHS-C i havde. Den kunne man putte i en adapter, og afspille på VHS'en. Hvis du skal have dem overspillet, kan CLAN fikse det (iflg hans hjemmeside). Finder lige et link.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-03-04 10:53

Der er jo mange ting du skal tage hensyn til

1. Hvilket format er optagelserne i?? der findes flere forskellige standarder
2. Kender du en der har et kamera til det format?
3. Har båndene ligget meget længe kan kvaliteten være så forringet, at der skal professionel redigering til for at få et fornuftigt resultat

Under alle omstændigheder skal du jo have fat i en maskine der kan afspille de bånd du har, og når du har fundet et kamera, eller en anden afspiller der kan det, så har ejeren muligvis også de kabler der skal ti lfor at forbinde kameraet ti len HVS maskine, eller en computer

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 10:56
Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 25-03-04 11:26

Hvorfor skulle man ikke kunne få adapteren?Kig på et loppemarked

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-03-04 11:29

Olelehrman

Adapteren er jo ikke meget værd uden et kamera

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 11:30

Et godt kunne være at Thorkild havde en adapter 75 62 95 77

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 11:30

Et godt gæt, kunne være at Thorkild havde en adapter 75 62 95 77

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 25-03-04 11:34

Jeg mener med en adapter--- en kasse man putter de optagne bånd fra videocameraet i så man kan afspille på vhsén,de er da meget alm

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-03-04 11:36

Forudsat at der ER tale om VHS-C

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 11:39

Det var vist det eneste system man kunne gøre det med Better!

Tinah, kig lige hvad der står på de bånd du har!

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 25-03-04 11:40

B--F
Du optager da på en eller anden form for bånd,uanset hvilke type findes der en plastik kasse til putte dem i så man kan se på sin vhs(kaldt en adapter)

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-03-04 11:42

olelerhman

Ok, jeg tager det i mig igen, jeg var af den opfattelse, at det eneste format der havde den VHS adapter var VHS-C

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 11:50

Taler i forbi hinanden??? B_F jeg tror da bestemt du har ret. Jeg har aldrig set eller hørt om andre adaptere end dem til VHS-C.

Kommentar
Fra : tinah

Dato : 25-03-04 11:56

På de små bånd jeg har - hvor indholdet skal over på alm videobånd eller cd-rom -
står der Mini DV Digital Video Casette.
Og min tanke var om der findes en adapter den denne type bånd også
Håber tingene bliver lidt klarere så

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-03-04 11:57

Jeg tror ikke vi taler forbi hinanden, vi har bare forskellig opfattelse af hvad der findes

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-03-04 11:58

Der findes med sikkerhed IKKE en adapter til Mini DV bånd

Bl.a. fordi de er optaget i et digital format som en VHS afspiller ikke kan håndtere, der er ikke anden udvej, end at du finder en med et DV cam som kan overspille dem for dig, og hvis ikke du kender en med det udstyr må du nok op med skillingerne, trist men sandt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-03-04 11:59

Næh, næh, nix nix. Det er åbenbart en digital camcorder. Ergo er du nødt til at låne sådan en, og derefter overspille båndene på konventionel vis, enten til det ene eller det andet medie.

Har du spurgt Søren Clan om han kan fikse det?

Kommentar
Fra : tinah

Dato : 25-03-04 12:01

...Søren Clan?

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 25-03-04 12:08

Læs link ovenfor. www.s-marquardsen.dk brugernavn Clan på kandu

Godkendelse af svar
Fra : tinah

Dato : 25-03-04 14:05

Tak for svaret 3773.