/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Computerne skal "se" hinanden.
Fra : mike38
Vist : 407 gange
100 point
Dato : 25-03-04 06:57

Har et mindre hjemmenetværk, hvor to computere (Begge XP Pro) deler en netværksforbindelse (kabel net) via en hub. Den oprindelige er forbundet med kabel til hubben og den anden er trådløst forbundet. Begge går på internettet uden problemer, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan selve hjemmenetværket oprettes, så de kan se hinanden(fil-og printer deling, indbyrdes computerspil etc.). Har læst stolpe op og stolpe ned på diverse hjælpesider, men er en smule nervøs for at ødelægge et eller andet. Nogen guidelines efterlyses.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 25-03-04 07:02

netværksteder-opret lokalt netværk osv

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 110 point
Dato : 25-03-04 07:18

hej mike38...

Gør følgende:

1. Gå til "Kontrolpanel"...
2. Gå til "Netværkssteder"...
3. Højreklik på din forbindelse og vælg egenskaber...
4. Tilføj protokollen som hedder "IPX/SPX" som ligger under "Microsoft"...

Når denne protokol er installeret på begge maskiner, genstarter
du dem begge 2, og så kan de se hinnanden både når du søger
efter maskinen i windows og når i er inde i et lokalt netværksspil!

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : mike38

Dato : 25-03-04 09:07

Tak for svaret dscoop80.

Det var jo bare den protokol, som jeg manglede. Jeg har til tider en tendens til at søge indviklede svar på simple problemer Takker og bukker.

Mvh Mike38

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-04 10:47

Du skal lige være klar over at IPX/SPX protokollen "åbner" dit netværk så det bliver mere tilgængeligt udefra. Når man både vil have adgang til Internettet og have lokalt netværk bør man anvende en router med firewall så det lokale netværk bliver usynligt udefra.