/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2 stk Windows 2000
Fra : lras
Vist : 462 gange
50 point
Dato : 25-03-04 00:58

Hi, jeg har opgraderet Windows fra ME til 2000. Første gang gik det ikke godt da installationen generede et ukendt Administrator PW. Efter en geninstallering blev Windows 2000 installeret korrekt. Problemet er nu at når jeg booter skal jeg vælge mellem 2 stk Window 2000, den med ukendt PW og den der virker.
Hvordan slipper jeg af med den fejlagtige version ?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 25-03-04 01:07

Kontrolpanel - System - Avanceret - Start og genoprettelse - Fjern markering i Vis en liste over operativsystemer i
Så generer det dig ihvert fald ikke.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-04 01:09

Samme sted vælger du også hvilket operativsystem der skal være standard.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 25-03-04 06:35

Her har du din løsning:

1. Højreklik på "Denne Computer" og vælg "Egenskaber"...
2. Vælg "Avanceret"...
3. Vælg "Start og Genoprettelse"...
4. Fjern flueben fra "Vis en liste over operativsystem i...."
5. Klik på "ok"...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 25-03-04 06:36

BjarneD -> .... hehe... er det dig som opfandt ordet "Dobbeltmoralsk"? ...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-04 10:07

Cooper>> Det er mig som fandt ud af at du teer dig som en stor dreng der tror det hele er til for dig og du reagerede som forventet hvilket du bliver ved med for du er jo totalt ligeglad med spørgerne og tvinger derved at andre til de lette løsninger for den rigtige er at fjerne en linie i boot.ini, men det kan man jo ikke røre ved uden, at du kommer med smarte bemærkninger.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-04 10:24

Når man har Windows 2000 installeret og derfor ikke længere har rådighed over DOS er det en god idé at installere genoprettelseskonsollen, som giver mulighed for at reparere funktioner, som man ellers ikke kan få adgang til.
For at installere konsollen skal du sætte installations cd'en i drevet og skrive følgende i Kør:
X:\i386\winnt32.exe /cmdcons hvor X er bogstavet på dit CD-rom drev.
Du vil få mulighed for at vælge konsollen under opstart på samme måde som du gør med de to Windows.
For at se disse muligheder bruger computeren en boot.ini og hver gang der sker en ændring laves en backup fil så du kan bare ændre backupfilen (så du ikke får 2 Windows og en konsol), som typisk hedder boot.bak så den kommer til at hedde boot.ini. omdøbningen foretager du bare fra Stifinder. Dette skal gøres før installation af genoprettelseskonsollen.

Kommentar
Fra : heinefernandes

Dato : 25-03-04 11:47

du kan også formatere disken og lave en frisk installation fra cden

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-04 11:49

heinefernandes>> Det kan man jo altid og hvorfor så det?

Godkendelse af svar
Fra : lras

Dato : 26-03-04 11:31

Tak for svaret BjarneD.