/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Familien Vinberg eller Vincent?
Fra : jysch
Vist : 969 gange
200 point
Dato : 24-03-04 22:28

Har nogen kendskab til en familie Vinberg (usikker på stavemåden) ell. Wincent?

De boede i Blågårds sogn i København i tiden omkring 1945

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 25-03-04 12:30

Du kunne prøve en af disse links, måske det ville kunne hjælpe dig, ellers bare fortæl os igen om du fik noget ud af det

http://www.holmsund.nu/hemsida/h-sund/2-17.htm#445
http://www.holmsund.nu/hemsida/h-sund/2-17.htm

Med venlig hilsen
Bjarne Malik

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 25-03-04 16:01

Hej Bjarne!

Det ser for mig ud til at være kun svenske personer - det er danske som har levet/ lever i København. Der var 9 søskende, så der må være nogle tilbage endnu.

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-03-04 16:46

Hjemmeside med Vinberg,
Senta
http://www.jensg-family.dk/family/f_cee.html#7

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 25-03-04 18:17

I Esbjerg bor eller har boet en skrædderslægt Vincent og en isenkræmmer der hedder winberg. håber du får heldet med dig...

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 25-03-04 22:46

En 3. mulighed er måske Krak for København 1945? De findes vel på Stadsarkivet (og måske på landsarkivet?)
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : prebenvn

Dato : 28-06-04 18:29

Nu du er usikker på stavemåden, kan det så være Vindbjerg du søger? Denne slægt har, mig bekendt, sine aner i Østjylland.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-06-04 18:46

Fra DDA's folketællinger i København og navnet Wincent, Vinberg

Senta

Udtræk fra DDD

Amt : København

Retur til søgeside

5 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1801
Navn: Anders Vinberg
Alder: 21 Civilstand: ugift
Sogn: Søllerød Herred: Sokkelund
Amt: København Stednavn: Retræte
Husstands-/familienr: 01/30
Indtastningsnr: A0228 Løbenr.: 1262

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1845
Navn: Andreas Vinberg Køn: M
Alder: 73 Civilstand: Gift
Erhverv: inderste, almisselem, husfader Fødested: Sverige
Sogn: Søllerød Herred: Sokkelund
Amt: København Stednavn: Holte By
Husstands-/familienr: 26 Matr.nr/adresse: Et Huus
Indtastningsnr: A0211 Løbenr.: 1342

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1885
Navn: Anna Vinberg Køn: K
Alder: 26 Civilstand: Gift
Sogn: Adelgade (ulige numre) Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Adelgade 45
Husstands-/familienr: 268 Matr.nr/adresse: 2. Sal
Indtastningsnr: C0570 Løbenr.: 990

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1850
Navn: Anna Vinberg Køn: K
Alder: 25 Civilstand: Ugift
Erhverv: tjenstepige Fødested: Malmøe i Sverrig
Sogn: Sankt Annæ Øster Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Dronningens Tværgade
Husstands-/familienr: 488 Matr.nr/adresse: Dronningens Tværgade 279, 2den sal
Indtastningsnr: B5743 Løbenr.: 10037

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1885
Navn: Niels Vinberg Køn: M
Alder: 29 Civilstand: Gift
Erhverv: Skomagersvend
Sogn: Adelgade (ulige numre) Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Adelgade 45
Husstands-/familienr: 268 Matr.nr/adresse: 2. Sal
Indtastningsnr: C0570 Løbenr.: 989

--------------------------------------------------------------------------------

Retur til Søgeside
Kilde: FT-1921
Navn: Josefa Wincenty Køn: K
Civilstand: Gift
Fødested: Gap Rostockie
Sogn: Sengeløse Herred: Smørum
Amt: København Stednavn: Ikke angivet
Husstands-/familienr: 190
Indtastningsnr: C5465 Løbenr.: 791

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1921
Navn: Valdemar Wincenty Køn: M
Civilstand: Gift
Erhverv: Arbejder ved Landbrug Fødested: Sczenicyn
Sogn: Sengeløse Herred: Smørum
Amt: København Stednavn: Ikke angivet
Husstands-/familienr: 190
Indtastningsnr: C5465 Løbenr.: 790

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 28-06-04 19:07

Hej!

Navnet er Vinberg -

Det eneste jeg ved om dem er at de boede i Blågårds sogn i 1945. Da blev deres (sidste) barn født - formodentlig sidste af mange (7 eller 9) børn.

Mener ikke at de havde nogen forbindelse med Sverige.

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 28-06-04 19:28

Der findes en slægt Wiinberg som siden har ændret navnet til Vinberg.

Jeg har nogle få, og med lidt usikre oplysninger, men de går tilbage til:

skifte 26 maj 1761 efter Hans Christian Wiinberg i Sandvig
enke Margrethe Jacobsdatter LV: bror Eskild Jacobsen i Kokkeløkken
Christian Hansen Wiinberg myndig og udenlands, sejler fra København V: søstermand Niels Jensen af Sandvig
Jacob Hansen Wiinberg 18 aar V: søskendebarn Jens Madsen Kaas i Allinge
Anniche Hansdatter & Niels Jensen i Sandvig
Wiveke Berite Hansdatter 25 aar V: Hans Knudsen i Allinge
Marie Elisabeth Hansdatter 22 aar V: Lars Hansen i Allinge

mvh
Varla

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 28-06-04 19:36

Der er i øjeblikket ved at blive oprettet en hjemmeside:
http://wiinberg.dk/
der er dog fortsat ingen forbindelse på siden, blot nogle billeder.

Der er også en anden side under konstruktion:

http://hjem.get2net.dk/keld_wiinberg/

nogle Wiinberg informationer kan findes hos Bidstrup:

http://bidstrup.cc/slaegt/eftertavler/pederhals/ks.htm

og en lille bitte smule hos Nermo

http://home.online.no/~nermo/slekt/d0017/g0000073.html

og lidt mere hos Bidstrup

http://bidstrup.cc/slaegt/eftertavler/ankerbidstrup/ks.htm

Der er muligvis flere, men her er lidt at begynde med. Måske der endda kan findes en sammenhæng - også med dine Vinberg når man tænker på at "mine" Wiinberg" efterhånden er blevet til Vinberg

mvh
Varla

Kommentar
Fra : bjabi

Dato : 13-03-05 14:19

Hej Jysch

Har du fundet ud af mere om familien Vinberg ?
eller er du interesseret i at vide mere om familien Wiinberg fra Bornholm?
så skriv til mig

Er altid interesseret i at udveksle oplysninger

MVH

Bjarne Bidstrup
www.bidstrup.cc/slaegt

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 13-03-05 17:41

Hej Bjarne!
Nej jeg har ikke fundet ud af mere om familien - jeg ved bare at der var omkring 8 - 9 børn, så der må være nogen et eller andet sted.

Problemet er at de fleste oplysninger findes i København, og jeg sidder i Jylland og har ikke mulighed for at tage til københavn, så for mig var det allerbedst om man kunne komme til de forskellige oplysninger via nettet, men så langt er det vist ikke kommet endnu.

Jeg vil gerne hvis du har noget - du kan komme i kontakt på jysch@msn.com