/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Montering af cobra 1046
Fra : WEBlance
Vist : 1692 gange
100 point
Dato : 07-05-02 18:42

Jeg har lige købt et cobra 1046 fjernbetjeningssæt til min bil (Daewoo Lanos 3 dørs). Men jeg har ikke rigtig fundet ud af hvordan man monterer det! Er der nogen der kan hjælpe??
På forhånd tak!

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 09-05-02 23:14

"WEBlance" <WEBlance.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har lige købt et cobra 1046 fjernbetjeningssæt til min bil (Daewoo
>Lanos 3 dørs). Men jeg har ikke rigtig fundet ud af hvordan man monterer
>det! Er der nogen der kan hjælpe??

Jeg går ud fra, at du taler om et fjernbetjeningssæt til
centrallåsen?

Er der allerede centrallås i bilen, eller skal du også installere
dette?

Kan centrallåsen i dag låse førerdøren, f.eks. ved at låse
passagerdøren eller trykke på en kontakt inde i bilen?

Har du et eldiagram over centrallåsesystemet?

--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Kommentar
Fra : WEBlance

Dato : 10-05-02 14:21

Hej Allan og tak for din respons!

Der er allerede centrallås i bilen og der er også motor i førerdøren, men jeg har intet eldiagram over centrallåsen! Jeg har prøvet mange forskellige ting, men indtil videre uden resultat!
Kan du hjælpe mig?

På forhånd tak!

Carl Højsted

Kommentar
Fra : WEBlance

Dato : 10-05-02 14:22

Der er centrallås i bilen og førerdøren har motor!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-05-02 16:22

"WEBlance" <WEBlance.news@kandu.dk> wrote:

>Der er allerede centrallås i bilen og der er også motor i førerdøren,

Fint. Så skal der i det mindste kun rodes med ledninger.

>men jeg har intet eldiagram over centrallåsen!

Så vil jeg anbefale dig at anskaffe et. Selv hvis man (som jeg)
har et diagram, der ikke 100% passer med bilens ledningsnet, kan
man i det mindste få en ide om, om centrallåsen er styret med
plus eller minus osv. Med lidt held er der ligefrem opgivet de
rigtige kulører på ledningerne, så de er lige til at finde.

Hvis din forhandler ikke vil sælge dig et diagram, kan du evt.
købe eller låne en Haynes-manual. Jeg har selv lige købt en i
England for 15 pund incl. fragt, men jeg måtte vente i tre uger
på den.

Hvis det går helt galt, er der næsten ikke andet at gøre end at
åbne døren, pille ledningerne af og dreje lidt frem og tilbage
med nøglen, mens man måler på stikket i låsen med et ohmmeter.
Men det er sikkert ikke alle mennesker, der vil være klogere
efter sådan en øvelse, så diagrammet er altså nummer 1.

--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Kommentar
Fra : experten

Dato : 14-05-02 10:08

En anden mulighed er at ringe til importøren af cobra. det er et lille firma i fåborg der hedder cartronic, de kan hjælpe dig med alle de oplysninger du har brug for vedr din bils ledningsnet

Kommentar
Fra : experten

Dato : 14-05-02 10:11

Cartronic´s nummer er 62 61 75 34

Godkendelse af svar
Fra : WEBlance

Dato : 14-07-02 14:31

Tak for svaret Allan Olesen.