/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hot 50 igen!
Fra : korn100
Vist : 624 gange
220 point
Dato : 24-03-04 21:05

okay har en pgo hot 50 fra år 2000! har kundo 47 cylinder på med et hebe 47.6 topstykke! lovlig udstødning hvor blindrøret er fjernet! har top racing vario på uden begrænsing! har 8 grams ruller i! men den gøre kun 50 kmt og det er sku da lidt for lidt synes jeg! den har et fint træk og starter altid men den kan bare ikke køre hurtigere! nogen der ved hvorfor??

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 24-03-04 21:12

Prøv med større tandhjul foran og bagpå!
det trækker så lidt sløvere, men kører hurtigere!

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 24-03-04 21:16

man kan ikke bare lige sådan skifte tandhjul på en scooter! så vidt jeg husker!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-03-04 21:46

Der er noget med at man kan tage bøsningen til koblingen fra en big max og putte på det sku give mere Jeg formoder at det handler om at skiverne remmen sidder imellem kan komme lidt mere fra hinanden så remmen kan komme tættere på centrum og derved kører hurtigere ligesom hvis man satte et mindre tandhjul på som man kan gøre på knallerter
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-03-04 21:50

Der er også lige denne side hvor du kan se lidt billeder
http://pgo.dondata.dk/Guides/Adskille%20Kobling.html
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-03-04 22:21

http://www.scooter-racing.dk/hot50.htm
http://www.scooterzone.dk/old/tuning/fjernskiven.html
Du skal jo save 9mm af gliderøret eller sætte et på fra PGO Big Max
Sørg for at remmen kan komme i bund, henholdsvis helt i top.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 25-03-04 06:33

korn100 >> Lige en rettelse, man kan godt skifte tandhjul på en scooter! En scooter kører skam med en gearing ligsom knallerterne, dog en ting man ikke får noget ud af at skifte med mindre man har en meget hårdt pumbet scooter...

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 25-03-04 07:26

Hej igen...

Protuna må ku' hjælpe dig!
stil dem evt. samme spørgsmål!

http://www.protunahandel.dk/contact.asp?c=15068966&n=19082732

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : scooter_boy1615

Dato : 25-03-04 09:28

hejza jeg har en hot 50 nu jeg har lige fåt 47,6 på den og den kørte ikke mere ind 55 60 kmt så satte jeg nogen ander ruller i 4,5 så kørte jeg 85 kmt så prøv det
et ting køb et nyt udstødning

mvh steffen

Kommentar
Fra : stine86dk

Dato : 25-03-04 17:48

har du fjernet begransningen i variatoren?? hvis ja prøv med andre ruller eller et andet ordenligt cylinder kit... husk at køre det til på en pæn måde

hvis nej så er det derfor... du skal ikke skære i noget... det kan også være den skal dyses om

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 27-03-04 21:00

okay nu har jeg købt et nyt blæser hjul! et fjederstyr fra en bigmax! men hvilken ruller skal der i? har 5.5 grams 7.5 8.0 grams liggende! hvilken nogen skal jeg sætte i?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-03-04 21:29

Du skal bruge 5,5 men rullerne kan ikke ændre tophastigheden, men bestemmer hvor på hastighedskurven den accelerer mest.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 29-03-04 17:55

hej nu har jeg fået delene hjem! men der er lige som om at mit nye fjeder styr fra en big max er for lille til at passe ordenligt i! og mit vario siger spdan en kunk lyd når den stå i tomgang men det er kun i tom gang den siger sådan! er det ikke stremmet nok?

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 31-03-04 07:32

er der ikke nogen af jeg scooter experter der bor på fyn? og som kunne tanke sig at hjælpe mig med min scooter en dag?? skal selvfølgelig nok give noget for det! må gerne være en med noget ordenligt værktøj

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 02-04-04 14:31

plz er der ikke nogen det bor på fyn som kunne tænke sig at hjælpe mig?? bare lige til de mest almedelige ting! har nogen venner der er gode til det men de laver sku ikke tingene ordenligt det går altid forstærkt! håber der er nogen! skal nok give nogen moneter hvis der altså er en der lige gider bruge nogen timer!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-04-04 16:16

Bor på sjælland eller skulle jeg gerne prøve at hjælpe
Mvh sune

Kommentar
Fra : dmN

Dato : 02-04-04 21:47

Er skiven pillet, min hot50 er med lovlig cylinder, lovlig udstødning og skive i, men kun planet topstykke, den kører 50km/t. Kørte 65 uden skive.

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 02-04-04 23:36

det kunne evt være fordi du ikk har kørt dit cyllekit ordentligt til....vh trytter

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 220 point
Dato : 11-04-04 22:03

Husk at lukke spørgsmålet
Og god påske
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : korn100

Dato : 12-04-04 00:18

Tak for svaret Sunowich.