/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Inkludereing af filer
Fra : crha
Vist : 838 gange
20 point
Dato : 07-05-02 18:37

Hejsa alle!

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man inkludere filer det IKKE ligger på ens egen server eller webhotel.

F.eks.
Der ligger en fil på test.dk som skal inkludere en fil fra test2.dk

Hvordan gør an det?

Hilsen Casper

Accepteret svar
Fra : Tmpj

Modtaget 20 point
Dato : 07-05-02 20:17

Det kan du ikke desideret da du så bare kunne stjæle Jubii´s søgemaskine, men du kan hente websteder fra et andet website med komponentent ASPHTTP, har du adgang til denne brug da denne kode:

<%
Set HttpObj = Server.CreateObject("AspHTTP.Conn")
HTTPObj.Url = "http://www.test2.dk"
Response.Write HTTPObj.GetURL
%>

Kommentar
Fra : crha

Dato : 07-05-02 20:58

Tak skal du have, det er ikke så tit man får et så præcist og brugbart svar så hurtigt.

Du svarede nøjagtigt på hvad det var jeg ville vide og det er jeg taknemmelig for

TAK SKAL DU HAVE :D

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-05-02 23:40

"crha" <crha.news@kandu.dk> wrote in message
news:jiCC8.2704$ek6.84916@news010.worldonline.dk...
> Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man inkludere filer det IKKE
> ligger på ens egen server eller webhotel.

Du bliver nødt til at bruge en komponent som kan foretage et HTTP kald,
dette kunne være f.eks. MS XMLHTTP eller w3sockets. Hvis siden du henter
indeholder ASP vil du blot få resultatet af denne ASP og ikke selve koden.

Metoden er tidskrævende og vil hvis det skal virke optimalt implementeres
med noget caching.

--
Jakob Andersen

Kommentar
Fra : Tmpj

Dato : 10-05-02 09:18

Han skal bruge ASPHTTP, men den har de fleste udbydere i dag