/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Punkterede CD covers
Fra : villum53
Vist : 276 gange
60 point
Dato : 24-03-04 17:20

Nogle gange kan man købe cd'er som enten har et lille hul igennem coveret ved stregkoden eller et hak i siden af coveret.

Hvorfor?

Er det tegn på at pladeselskaberne har "devalueret" cd'ens værdi, eller hvad?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-03-04 17:37

Det samme hak lavede man også i de gamle pladeomslag, når de skulle sælges billigt.
Emesen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 24-03-04 21:06

>Emesen

Gjorde man det osse i omslagene til lakpladerne

Ram

Kommentar
Fra : villum53

Dato : 24-03-04 21:49

Gør de det bare for at ingen skal ha ondt i røven over at have købt en plade til fuld pris?

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 24-03-04 22:48

de gør det nok mere fordi, de vil være sikre på at der ikke er nogen forretninger der tager røven på dem og kunderne ved at købe restlagre op billigt og derefter tage fuld pris for dem i butikkerne......... Vh claus

Kommentar
Fra : villum53

Dato : 24-03-04 23:09

Men hvad kalder man begrebet?

Når andre cd´er mister nyhedsværdien mister de jo også den økonomiske værdi, men dem hakker butikkerne jo ikke i "stykker", når salgsprisen sættes ned.

Er der kun hak i dem, hvis pladeselskabet er brændt inde med dem?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-03-04 23:34

Jeg tror at "fluffyclaus" er inde på den rigtige årsag til hakket i cover som jo også kaldes omslag på dansk.
Emesen.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 25-03-04 09:33

hakket forekommer kun i forbindelse med køb af rest-oplag fra pladeselskabet/importøren.
Begrebet har ikke noget decideret navn, men kan sammenlignes med en påtrykt : "vejledende udsalgspris"
Vh Claus