/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
codec problemer
Fra : noname85
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 24-03-04 15:56

Hej jeg har et problem med at se film på min computer, jeg kan ikke se divx og xvid. Jeg har installeret nemo codec pack (tror jeg nok det hedder) og har ikke andre codecs til at forstyre det. Jeg bruger windows 2k.
Der er forskællige problemer fra film til film: i en film vil den godt vise billedet men når den skifter scene er det som om det forgige billede bliver liggende på skærmen og det er kun der hvor personer eller lignende bevæger sig at billedet ændrer sig. I en anden film kan jeg kun høre lyden men ik se billedet... det er ik så fedt :S håber i kan hjælpe mig...

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 24-03-04 16:09

Hej noname85...

Hent følgende codec's så kan du se ALT:

Divx: http://download.divx.com/divx/DivXPro511Adware.exe
Xvid: http://download.divxmovies.com/XviD-Dec-160703.exe
Oggds: http://www.vorbis.com/files/1.0/tobias/OggDS0995.exe

Skal du evt. bruge flere så find dem her:
http://www.elhacker.net/divx.htm

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : heinefernandes

Dato : 24-03-04 16:13

jeg har en installations vejledning til nemocodecpack så den 100% virker hvis du er interesseret!?

Accepteret svar
Fra : Chamira

Modtaget 110 point
Dato : 24-03-04 16:35

Hej Noname

Det lyder som om du har nøjagtig samme problem som jeg havde for en måneds tid siden...

Jeg gjorde flg.:

Afinstallerede ALLE tidligere installerede codecs (ikke audio codec) og installerede SLD codec => genstartede compen...

ALT VIRKER som det skal nu.

SLD codec 1.5.3 er en alt-i-en løsning som fungerer... Du kan hente det her:
http://www.codec-download.com/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=16 (nederst)

Det kan ikke skade at prøve!

Mira c",)

Kommentar
Fra : sunebb81

Dato : 24-03-04 17:41

Nimo Codecs 5 Build 8 for XviD movies.

Video Codecs : ALLE.
Frame Servers : INGEN.
Audio : divx, frauenhofer, ogg og windows media.
Directshow : divx 5.02, vobsub, divx antifreeze, ac3 OG morgan.
Misc : HVAD DU SYNES DU HAR BRUG FOR.

Kommentar
Fra : sunebb81

Dato : 24-03-04 17:41

Nimo Codecs 5 Build 8 for XviD movies.

Video Codecs : ALLE.
Frame Servers : INGEN.
Audio : divx, frauenhofer, ogg og windows media.
Directshow : divx 5.02, vobsub, divx antifreeze, ac3 OG morgan.
Misc : HVAD DU SYNES DU HAR BRUG FOR.

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 25-03-04 09:36

Blew selv træt af Nimo og gik over til Kazaa Lite codec pack.
Prøv at (gen)installer k-lite codec pack
Kan feks d/l her:
http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack_224.htm
under installationen for du muligheden for at fra/tilvælge codec med mere.
der er oxo et program "GSpot codec information" til at genkende codec som tilhøre din(e) fil(er). Jeg mener den er fravalgt i standart installation.

Måske kan du jo så se om du har installeret der codec du skal bruge via det prog.

Mvh KoL

Det er nok en god ide af afinstaller Nimo først. du kan jo altid geninstaller, hvis ikke det behager dig.

Godkendelse af svar
Fra : noname85

Dato : 05-04-04 14:42

Tak for svaret Chamira.
Det virkede lige som det skulle :D