/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
install af win 95 !!
Fra : freddiemercury
Vist : 356 gange
100 point
Dato : 24-03-04 12:40

hejsa jeg kører win 2000 men har fået et spil "queen the eye" som kun kan køre under win 95. Kan jeg installere win 95 på den anden HD som jeg har i maskinen (d drev) og hvordan gør jeg

mvh

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 24-03-04 12:46

jA SMÆK WIN 95 cd i din maskine og når den så starter med win 95 inst. skal du bare installerer som en ny installation på den aznden hardisk burde virke men ellers er det fordi de to styresystemer ikk understøtter hinanden eller så kan det være at den vbil iinstalleres på et drev c: prøv og så vend tilbage...

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-03-04 13:22

vil ikke læse win 95 cd'en, så jeg startede med at sætte startdisketten i, men
hvad har jeg der af muligheder der er jo fdisk på men den er jeg lidt bange for
hvad gør jeg mon

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 24-03-04 13:32

tror ikke du kan, kører Windows 2000 ikke ntfs filsystem? eller fat32?? win 95 kører vistnok bare fat (16) så jeg tror ikke win95 kan læse din HD..
kan du ikke installere spillet under win 2000 og højreclikke på startikonet, og emulere win 95/98???

Lyhne1

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 24-03-04 13:39

højreklik -> egenskaber -> fanen "kompatibilitet.
Herinde kan man under kompatibilitetstilstande vælge at køre prog som win 95 eller 98.

stjal lige denne vejledning til at køre det som win95

Håber det virker...

Lyhne1

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-03-04 13:41

hej lyhne1
jeg har installeret spillet i win 2000 og det ser også ud til at alt er ok, men når jeg starter spillet flimmer den bare og så har jeg læst i manualen at den kun kører win 95
men spillet er fra 1998 så jeg ved ikke rigtig hvorfor ikke den ikke kan køre

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 24-03-04 13:43

har du højreclikket, som jeg skrev?

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-03-04 13:49

undskyld men hvor skal jeg højreklikke lyhne1 ikke på startikonet for der er der ikke de muligheder ?

Accepteret svar
Fra : lyhne1

Modtaget 110 point
Dato : 24-03-04 13:52

kan man ikke det i win 2000?? kan du skaffe dig XP???

ellers er her en fan-hjemmeside... :http://www.funinspace.com/queen/theeye/index.asp

Prøv den.. jeg kunne ikke finde noget supportlignende derinde, men man kan kontakte "ejeren" på: queen.theeye@funinspace.com <queen.theeye@funinspace.com>

eller få fat i XP

Håber dette kan løse det

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-03-04 13:58

tak så mange hr.

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-03-04 13:58

Tak for svaret lyhne1.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 24-03-04 14:00

Hovsa... Så lige det her...:Lastest modifications made on: 14-10-99

Sorry... men det var mit bedste bud...

Det er et EA spil, så du kunne jo prøve... Jeg hader det firma, så jeg spår at de ikke gider hjælpe, men prøv dog...
her er mulighederne:
Telefon: +45 45 28 70 14 på hverdage mellem 1230 og 1630.
Fax: +45 45 28 70 19
E-Mail: dk-support@europe.ea.com

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 24-03-04 14:01

hehe.. Virkede det??

KANON!!

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-03-04 14:03

nej virker stadig ikke, men du er sku en god hjælp alligevel