/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
AC3??
Fra : plb
Vist : 540 gange
70 point
Dato : 24-03-04 11:10

Hej

jeg ville bare gerne vide hvad AC3 er?
og om det er et codec eller hvad det er?
fordi når jeg konvatere film så hakker de en gang i mellem og jeg tror måske at det har noget med AC3 at gøre, men jeg er ikke sikker!

mvh P/lb

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 24-03-04 11:12
Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 11:14

Ac3 er et codec til lyd.
jeg tror ikke det har noget med den at gøre.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : plb

Dato : 24-03-04 11:49

tak for svarende indtil videre!
og nu virker lyden på mange af min film:D

men er der nogen som kender noget til et codec der kan gøre at film hakker efter de er blevet konvateret?

mvh P/lb

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 11:56

Prøv at (gen)installer k-lite codec pack
Kan feks d/l her:
http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack_224.htm
under installationen for du muligheden for at fra/tilvælge codec med mere.
der er oxo et program til at genkende codec som tilhøre din(e) fil(er). Jeg mener den er fravalgt i standart installation.
programmet hedder GSpot codec information
Måske kan du jo så se om du har installeret der codec du skal bruge via det prog.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 11:57

Hov - - det du jo ikke hvis du selv har converteret filen..
hvad er det konverteret fra / til ?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : plb

Dato : 24-03-04 12:10

det er konverteret fra avi til MPEG (DVD)

mvh P/lb

Kommentar
Fra : plb

Dato : 24-03-04 12:16

ups jeg glemte at sige at jeg konvertere fordi jeg vil brænde filmen(e) ud som dvd og derfor ville jeg også høre om man ikke kunne fjerne codecne fra filmene så de kan blive afspillet på en normal dvd-afspiller?

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 12:25

det mener jeg ikke - men du kan hvist købe en dvd afspiller der kan codec opdateres :O

Jeg plejer at forslå at du finder et gfx-kort med tv-out - og kobler din pc til tv'et. så bliver du fri for at brænde og konvetere.

Det er ikke sådan et det først hakker når du spiller cd'en ?
jeg mener til forskeld fra når du afspiller den fra HD'en.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : plb

Dato : 24-03-04 12:45

når jeg har filmen(e) i .avi format hakker de ikke, fordi jeg har codc installeret, men når jeg lave dem om til dvd-format hakker de!

hvad vil du tror at et gfx-kort med tv-out koster(det skal selvfølgelig også være godt)?

Kommentar
Fra : plb

Dato : 24-03-04 13:05

hmm... KooL du kan måske hjælpe mig med et andet problem!
en af mine film hakker når jeg afspiller den og jeg har k-lite codec pack, nimo codec pack og SLD codec pack!
hvorfor hakker den? mangler jeg nogen codecs eller hvad sker der?

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 13:11

Puha..
umiddelbart vil jeg sige mellem 300 og 3000 kr. og ca en hund til 10 m kabel.
det kommer jo and på om det er det eneste du skal bruge kortet til.
Hvis du spiller meget er det jo godt med et godt gfx-kort. men spiller du ikke, så har det ikke den store betydning.
så kunne det måske være en fordel at købe det brugt.
nogen af de nye kort kan kører en højrer opløsning ud til TV - men hvis du kun skal se film er det jo meget at ofre, dog er de "normale" opløninger fint til film.

hvilket prog bruger du til conveteringen? har du prøvet andre?
du burde jo have de rette forenstaltninger til at se filmen efter konveteringen, da det højst sansynlig er i programmet.

men du kunn jo oxo prøve det GSpot, og se hvad den siger.. den komme oxo med en status på en fiktiv afspilning.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 13:13

Til di andet spørgsmål...
Prøv at (gen)installer k-lite codec pack
Kan feks d/l her:
http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack_224.htm
under installationen for du muligheden for at fra/tilvælge codec med mere.
der er oxo et program (GSpot codec information) til at genkende codec som tilhøre din(e) fil(er). Jeg mener den er fravalgt i standart installation.
Derved kan du se om du har rette codec installeret, og om der er eventuelle probs med filen i en hvis omfang.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 13:17

Når du har flere filter og codec packs, har jeg oplevet at det giver problemer.
des mindre des bedre.. imo. Det er nemmer at rode rund i så :)
Du kan jo tinge en vid til at bruge et bestemt codec, mener jeg.
Man kan jo fravælge de codec man ikke mener man skal bruge.. de kan altid installeres igen

Mvh KoL

Accepteret svar
Fra : KooL

Modtaget 70 point
Dato : 24-03-04 13:59

Btw.. lige på sidespor, men alligevel - nu når det intraserer dig.
jeg har fået stor glæde af at bruge ZoomPlayer istedet for M$ MediaPlayer.
Den virker simpel, men har bredere udvidelser og mere dybde.
Jeg mener den er svensk lavet. findes oxo i en freeware ver.
den skulle du prøve at d/l. :)

Orginal HP: http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml

Mvh KoL

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 24-03-04 18:26

Ja det er faktisk et godt program det må jeg sige!
jeg slettede bare SLD codec pack så virkede filmen helt uden af hakke!
Mange tak for svarene, hvis man kan sige det sådan:P

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 23:14

np :)