/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CLICK ME PORNO SPAM
Fra : themighty
Vist : 669 gange
86 point
Dato : 24-03-04 10:39

hej jeg arbejder som it medarbejder på en folkeskole. vi har fået et problem på skolen.. vi får en explore genvej på skrivebordet som hedder "click me" som er en spam med porno... derudover får vi også en masse porno genveje i vores foretrukne og startsiden angive sig automatisk til "abou:blank" og selv om vi ændrer den ændrer den sig selv tilbage asutomatisk. vi har kørt lavasofts adaware version 6.0 men den finder ikk noget og hvis den gør så fjerner den ikke vores pornobroblem. nogen der kender til problemet og kan hjælpe så vil jeg være meget taknemmelig da alt det porno spam jo går ud over eleverne og undervisningstiden.. håber der er noogen der kan have et ordentligt svar på problemt på forhånd tak
mvh
themighty (jeg har desværre ikk andet end 86 point at give til det rigtigt og bedtse svar..]

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-04 10:55

I har fået Spyware og/eller Adware ind på maskinen.

Du går først ind her : http://spywarefri.dk/onlinevark.htm og scanner.

Derefter henter du Spybot S&D, Adaware og Spuwareblaster her : http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Spybot og Adaware FJERNER spy-/adware. Spywareblaster FORHINDRE at I får skidtet igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-04 10:57

Hvis ikke ovenstående hjælper er det fordi I er blevet Hijacket. Altså nogen har fundet en bagdør til jeres system evt. via en åben port. På spywarefri er de behjælpelige med at løse problemet på : http://www.spywarefri.dk/forum/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-04 11:02

Læs evt. også her : http://spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#fjern

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 24-03-04 11:13

tak molokyle nu har jeg printet alle sider ud med tips og tricks. jeg håber der er noget der virker og vender snarest tilbage med nye resultater....
mvh
themighty

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-03-04 12:05

Hejsa

Prøv også lige dette lille tip

Fjern pornoside fra startside

Blev din startside bemægtiget af en pornoside, helt uden dit samtykke? I mange tilfælde kan den fjernes på denne nemme måde:

Start > Kør
Ud for åbn skriver du regedit
Klik på + ud for HKEY_CURRENT_USER
Klik på + ud for Software
Klik på + ud for Microsoft
Klik på + ud for Internet Exploror
Klik på + ud for Main
Find filen Start Page i vinduet tilhøjre og dobbeltklik på den
Under Værdidata finder du den pornoadresse du har nu
Marker denne URL og skriv din nye startsides URL, f.eks. http://ww ....
Klik på OK og luk vinduet.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 24-03-04 12:35

hej briani og alle jer andre.. har indtil videre fundet ud af det er en browser hijacker vi har med at gøre men er næsten umulig at fjerne selv med adaware kommer bare ligeså hurtigt igen når man logger på med enm ny bruger men nu er det jo også hele netværket på en folkeskole vi har med at gøre.. har prøvet brianis metode som jeg også fandt på spywarefri.dk men ligelidt hjalp det... det er simpelthen ikke til at komme af med hvis der er nogen der har en disideret browser hijacker remover eller lignende til at ligge så send mig en mail på themighty@privat.dk... håbver der er nogen derude der kan hjælpe.....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-03-04 12:51

Hejsa - den slags ændringer af default startop sider og genveje i IE initieres ofte af nogle javascript filer der er lagt i %windir% med extension *.js - eventuelt henter de oplysningerne fra en tekstfil *.txt

Sorter efter filtype i %windir% og prøv at editere *.js filerne - når du har fundet den/de rette filer slettes de og så er problemet væk.

Jeg har selv ryddet op på flere PC'er med den slags problemer hvor Spybot m.fl. ikke har kunnet klare opgaven.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-03-04 12:52

Ja - og så kan/bør man selvfølgelig også lige gennemtrawle registreringsdatabasen og slette de nøgler der indeholder links til de uheldige sider...

mvh Berpox

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-04 12:54

Som sagt : Du får LYNHURTIG hjælp til hijackthis værktøjet på : http://www.spywarefri.dk/forum/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-04 19:17

Fik du hjælp ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-05 08:35

Det er over 1 år siden du spurgte. Jeg forlader spørgsmålet nu....

</MOLOKYLE>